Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

Zoektocht Naar De Oldschool White Widow 90's Cut - (Dutch Passion / Paradise Seeds)

Recommended Posts

Deze keer geen stekkenhaze maar een heuse selectie uit zaad. :)

 

Ben erg benieuwd naar deze coffeeshophit uit de 90's. Ze pronkt bovenaan op elke kaart maar geen enkele zaak verkoopt de echte WW heb ik begrepen. Al jaren niet meer.

 

Bij het uitkiezen van een goede zaadbank komt men soortgelijke legendes tegen die je ook ziet bij discussies over wie nou de oorspronkelijke Amnesia Haze breeder is.

 

In het kort:

De ene groep claimt dat Ingemar - De Sjamaan - de enige echte 'Father of White Widow' is. Ingemar vond zaad in een lading handgerolde hasj en is hiermee gaan selecteren. Na 6 jaar ontstond uiteindelijk een kruising die rondging in de regio Arnhem/Nijmegen en bekend stond als Arnhem's Wonder. Vervolgens heeft Greenhouse seeds deze genetica van Ingemar gekregen en op de markt gebracht onder de naam White Widow.

 

De andere groep meent dat Scott Blakey - Shantibaba - destijds als breeder van Greenhouse seeds White Widow ontwikkelt heeft door een Kerala indica te kruisen met een Braziliaanse sativa. Toen Shantibaba na een conflict Greenhouse seeds verliet heeft hij de ouders meegenomen voor zijn eigen zaadbank: Mr Nice seeds. Mr Nice seeds verkoopt de soort nu onder de naam Black Widow.

 

Allemaal interessant natuurlijk maar voor mijn bescheiden project minder belangrijk. Wegens ruimtegebrek heb ik me beperkt tot 2 degelijke zaadboeren die menen het origineel te leveren: Dutch Passion en Paradise Seeds. Het zou natuurlijk ordinaire marketing kunnen zijn maar ze krijgen het voordeel van de twijfel :P

 

De keuze voor femzaad is bewust gemaakt: zo kom je dichter bij de originele cut wegens minder pheno verschil. Er zullen dus best wat herma's opduiken maar de planten zonder herma neiging zijn prima geschikt als moederplant.

 

gallery_42960_19394_1830714.jpg

 

gallery_42960_19394_1743496.jpg

 

gallery_42960_19394_1152370.jpg

 

gallery_42960_19394_1181081.jpg

 

gallery_42960_19394_718681.jpg

100% opkomst

 

gallery_42960_19394_660202.jpg

 

Kutspint heeft de nieuwe plantjes ook al gevonden :td

 

 

Meer info volgt

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al spint op de zaailingen? Wellicht is overnieuw begonnen dan het overwegen waard.

 

Succes met je zoektocht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze locatie staat ook een grote bloeitent vol spint (geen webben) dus het is onvermijdelijk. Nu uitroeien heeft dus nog niet veel zin.

 

Daarnaast worden dit eerst moederplanten, de stekken hiervan worden elders afgebloeid.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat onze eigen wietcriticus MeneerJansen wat samples wil beoordelen. :)

 

Verder ga ik nog wat verzinnen om testrokers te selecteren. Dit volgt later.

 

 

 

 

 

Mocht ik de typische 90's cut niet vinden, een andere mooie snelle indica pheno daar ben ik ook tevreden mee.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je de 'echte' wilt je bij mr. Nice moet bestellen, zie ook achtergrond info.

Bij meerdere nogal oldskool soortjes is dat het geval, anderen kunnen het goed marketen maar vrees dat ze onderspit delven als je geweld van MNS er tegenover zet :innocent:

 

Shit vd spint, enig idee waarom ze het op de zaailingen gemunt hebben?

Inspuiten met Neem oplossing na een dompelbadje en paar weken volhouden dat Neem, ook de toplaag vd aarde.

Heb je bio de hele plaag eronder weten te houden als je de 2e cyclus doorbroken is wat door Neem makkelijk is want neem maakt na consumptie steriel dus niet generatie na generatie.

 

Succes met zoeken :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodja

MeneerJansen?????? heeft hij nu een nickname

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouwe ww ja doe mij die maar :yummy:

 

succes met de zoektocht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, succes, ik hoop dat je de juiste breeders te pakken hebt.

 

En dat je van je spint af komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ging 15-10 jaar geleden inderdaad gewoon een willekeurige growshop in en je kreeg een ww stekkie in je handen gedrukt. Als het zweet op je voorhoofd staat en je hartkloppingen krijgt weet je dat je de goede hebt. :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ging 15-10 jaar geleden inderdaad gewoon een willekeurige growshop in en je kreeg een ww stekkie in je handen gedrukt. Als het zweet op je voorhoofd staat en je hartkloppingen krijgt weet je dat je de goede hebt. :lol:

 

Denk dat je in de war bent met xtc :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze locatie staat ook een grote bloeitent vol spint (geen webben) dus het is onvermijdelijk. Nu uitroeien heeft dus nog niet veel zin.

Klote dat je je bloeihok vol spint hebt, ik weet uit ervaring hoe kut dat is.

Als je geen webben ziet met het blote oog moet je eens sproeien met wat kraanwater. Probeer het D.I.Y. knoflook recept maar eens, daarmee kreeg ik een heuse plaag er onder. Het was ironisch genoeg het enige wat werkte.

 

Desondanks moet je je zaailingen schoon kunnen houden. Zet ze desnoods in een dicht kastje onder 1 x 18watt tl. En waarom ontkiem je niet in steenwol? Dan heb je veel minder kans op beestjes en daar kan je prima moeders op houden!

Daarnaast worden dit eerst moederplanten, de stekken hiervan worden elders afgebloeid.

Hoe wil je moeders houden als je ze niet weet hoe ze presteren? Om moeders te selecteren is een ronde met ze draaien aan te raden. Nummer ze en in week drie van de bloei dief je alles weg wat niet in het licht komt. Vervolgens maak je daar stekken van die je wegzet in steenwol 4 x 4 blokken, welke je nummert corresponderend met de moeder. Van elke moeder heb je wel een stuk of vijf tot tien stekken die wellicht al een beetje bloeiverschijnselen vertonen, maar een tijdje onder een lichtregime van 24/0 zal ze snel terugbrengen in de groeifase. Tegen de tijd dat je ronde met de zaadplanten ten einde loopt zijn je stekken geworteld en weet je welke afkomstig zijn van de beste moeder! Hierna kan je direct een ronde doen met de beste nakomelingen waarvan je van de allerbeste weer nieuwe stekken snijdt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat ik de selectie uitvoer met stekken van deze zaadplanten ipv stekken nemen van zaadplant, deze apart zetten, zaadplanten in bloei en dan van de winnende pheno stek een moeder maken. Na het nemen van stekken gaan de planten meer groeischeuten maken en ik wil liever zien hoe zo'n plant ongetopt presteert met slechts enkele dagen voorgroei. Kleine indica kerstboompjes moeten het worden.

 

Beide manieren hebben hun voordelen maar ik doe het liever zo.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je white widow zo graag willen hebben ?

 

Mooie witsoort is schaars tegenwoordig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Rodja, moge je deze ronde meteen vinde wat je zoekt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ging 15-10 jaar geleden inderdaad gewoon een willekeurige growshop in en je kreeg een ww stekkie in je handen gedrukt.

 

Ja sinds dat niet meer gaat is het verkrijgen van verschillende soortjes als stek ook een stuk lastiger.

Als ze het niet hadden bestelden ze het via een hobby boer voor je en kon je het een dag later ophalen.

Mooie oude tijd was dat, op zaterdag door de stad met je afzuiger en filter lopen naar je appartementje en geen haan die daar raar van op keek :jump:

 

Witsoortjes zo gewild joh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je white widow zo graag willen hebben ?

 

Mooie witsoort is schaars tegenwoordig

 

Omdat het weinig waard is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je het witte goud aanboort Rodja,leuk topic. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

witte soortjes zitten hier dik onder de 4 euro niet echt interessant om te kweken tenzij je alles zelf op wil roken

 

er zijn nog wel meer speciale soorten toch ( sour diesel - gg4 - strawberry kush - green crack - blueberry haze enzv..)

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien vertel ik jullie iets nieuws maar mijn jarenlange ervaring (30+) is toch echt dat zaadbanken er alles aan doen om mooie verhalen en mythes rond bepaalde wietsoorten te creëren en wij met ons allen gaan er blind voor. Ik heb geleerd dat er twee soorten wiet zijn, wiet die ik lekker vind en wiet die ik niet lekker vind. De rest is wat mij betreft bulsh.. Ik kom uit Arnhem, ken de oude WW (Arnhems Wonder) nog van Sonsbeeksingel 123 (Hugo's voor de kenners echte Surinamer met 1 gouden tand). Prima wiet hoor maar dat was Nl, Skunk, Superskunk en B-52 ook. En die oude echte Thai. Kortom, don't believe the hype, kweek wat je lekker vindt en maak je niet te druk over hoe zaadbank het noemt. Tenzij je het gaat verkopen maar daar doe ik niet aan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er in jouw regio nog Arnhem's Wonder stekken?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee. Ik doe niet aan stekken, handel of veel planten. Gewoon een plantje voor eigen gebruik en dat is het. Succes met de speurtocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42960_19394_559375.jpg

 

250W Osram HQI-T

 

Erg mooi licht komt daar vanaf

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo kun je je schoenen ten minste nog vinden

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...