Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hi beste lezers,

 

Ik heb besloten om deze zomer een buitenkweek te beginnen. Dit wordt mijn eerste kweek en heb dus heel wat topics gelezen om een beetje op de hoogte te komen om een leuke kweek mogelijk te maken.

 

Ik ben begonnen te ontkiemen op 5 mei met drie zaadjes Pineapple x OG Kush en drie zaadjes White Choco x Mexican Haze.

 

Zijn allemaal prima ontkiemt, alleen is één van de plantjes met een iets wat gekke hoek de grond uitgekomen. Dat wordt dus nog even kijken of dat zichzelf oplost.

 

Ik heb ze in 3,5 liter potten staan in een Plagron Batmix waarbij de bovenste 4-8 cm aarde gemengd is met zaai- en stekgrond en de bovenste 4 cm gewoon zaai- en stekgrond.

 

Twee plantjes die het minste gaan zal ik bij vrienden gaan neerzetten, omdat het anders niet lukt ivm ruimte op het dak.

 

Als ze moeten worden verpot gaan ze in 7 liter potten en vervolgens door in 40 liter speciekuipen.

 

Ik heb Plagron Alga Grow, Plagron Alga Bloom en Plagron Power Roots erbij gekocht, maar weet nog niet echt precies wanneer hoe en wat zal moeten worden gegeven.

 

Ik had nog wel een vraagje over bewateren, want kan het kwaad om de plantjes gewoon kraanwater te geven i.v.m Ph of iets dergelijks?

 

Ik zal morgen wat foto's erop zetten.

 

Met vriendelijke groetjes,

Lingkar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt allemaal goed!

Ben benieuwd!

 

 

Ik had nog wel een vraagje over bewateren, want kan het kwaad om de plantjes gewoon kraanwater te geven i.v.m Ph of iets dergelijks?

 

 

Als je het kraanwater de dag ervoor tapt en in kamer temperatuur neer zet is het volgens mij iets beter. (weet het niet zeker, dacht zoiets gelezen te hebben.)

Correct me if I'm wrong

 

Veel succes in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alga van plagron is organische voeding deze heeft een bredere opname ten op zicht van minerale voeding

 

je hoeft dus niet af te zuren

 

ik zou er wel opletten als beginner dat je de planten niet over watert

 

je vinger in pot steken en kijken of hij vochtig en of er aarde aan blijft plakken is een redelijke richtlijn, zo niet dan kan er wel wat water bij

 

een tensiometer is wel leuk als je net op aarde begint, alleen buiten zul je er niet zoveel aan hebben

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van 15-05-2017

Overzichtje van de dames:

Overzicht

 

Dame met de gekke hoek:

Gekke Hoek

 

Close up:

Mooi dingetje

 

@Fatamorgana

Ik zal opletten met over wateren, en zo'n tensiometer is misschien wel een leuk dingetje om aan te schaffen ja!

 

@pietjewietje_1

Ik zal het maar voor de zekerheid doen, kan zeker geen kwaad om het een dagje op temperatuur te laten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit,

 

weet niet de precieze bloeitijd van beide soorten maar denk dat kruising met die mexican haze makkelijk op een bloeitijd van 10-13weken uitkomt.

 

Heb je al nagedacht hoe je dit gaat aanpakken, zo laten afbloeien (mid oktober-mid november) of verduisteren?

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit,

 

weet niet de precieze bloeitijd van beide soorten maar denk dat kruising met die mexican haze makkelijk op een bloeitijd van 10-13weken uitkomt.

 

Heb je al nagedacht hoe je dit gaat aanpakken, zo laten afbloeien (mid oktober-mid november) of verduisteren?

 

Op de website waar ik de zaadjes heb gekocht geven ze een bloeitijd van 9 weken aan. Was i.v.m ruimte van plan om ze gewoon af te laten bloeien, want zou wel erg krap op het dak worden om een constructie te bouwen waarmee ze kunnen worden verduisterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit de zaadboer geloven, tel daar maar minimaal 2 weken bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen de bloeitijd is van belang. Sommige soorten schieten veel sneller in de bloei dan anderen, zo heb je soorten die eind juli al gaan bloeien en sommige pas weken later.

 

Hopelijk ga je het redden, veel succes!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het zeker in m'n achterhoofd houden om op te letten of ik dan dus misschien moet gaan verduisteren. Gaat wel lastig worden, maar mochten ze zo ver komen is het het natuurlijk wel waard.

 

Ik vond het nogal vroeg aanvoelen om meteen Plagron power roots te geven, maar heb niet echt een idee vanaf wanneer ik hiermee kan beginnen? (natuurlijk beginnen met kleine doseringen)

Edited by Lingkar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi allemaal,

Ik zie sinds gister wat blad dat begint op te krullen. Heb rustig aan proberen te doen met water geven aangezien dit ook al eerder werd opgemerkt. Maar er zijn dus een aantal plantjes waar ik me een beetje zorgen om maak.

 

Overzicht 22-05-2017:

Overzicht 22-06-2017

 

Gekruld blad plantje 1:

 

Plantje met opgekruld blad(1)

 

Gekruld blad plantje 2:

Plantje met opgekruld blad(0)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer na een weekje met een warm weekend achter de rug is het tijd voor een update. De meeste plantjes zijn goed bijgetrokken, behalve het plantje die er toch wel het ergst aan toe was. Ik laat hem lekker staan en hopen dat hij nog een beetje bij zal trekken. Ook is er een plantje waarvan het stammetje het gewicht al niet volledig aan kon. Dus hier zal misschien wat aan moeten worden gedaan, maar voorlopig ziet het er nog prima uit geloof ik.

 

Overzicht:

De plantjes staan allemaal naar rechts achter gericht, ik heb ze net 90 graden gedraaid zodat ze misschien weer wat rechter gaan staan.

Overzicht

 

Boven aanzicht:

Overzicht boven

 

Dit plantje krijgt een beetje witte aanslag op het punt van z'n blad:

Witte aanslag

 

Plantje met een blad waar wat gaatjes in ontstaan:

Gaatjes in blad

 

Ingezakt stammetje:

Stammetje heeft het zwaar

 

En dan als laatste dus de achtergebleven dame:

Achtergebleven plantje

 

Groetjes,

Lingkar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het is weer 3 weken verder en weer tijd voor een update. Ik kreeg een anderhalve week geleden last van bladluis, dit onder controle proberen te houden met knoflookwater totdat ik zag dat er oranje eitjes op een blad zaten. Goed in de gaten gehouden hopend op lieveheersbeestjes larven, en ja hoor. Deze jongens doen momenteel rustig hun werk, dus laat ik ze lekker hun gang gaan. Plantjes zijn ook verpot naar de 7 liter potten en ik verwacht dat het niet heel lang zal duren tot ze naar de ~40 liter potten moeten. En ik heb wat onderzoek gedaan naar verduisteren en ben van plan om rond 12 augustus te gaan beginnen met verduisteren, zo hoef ik het maar een maandje zelf handmatig te doen en is vervolgens de natuurlijke aantal lichturen voldoende. Ook heb ik ze afgelopen week getopt, en het ziet er volgens mij allemaal goed uit! Zie hier:

 

Overzicht zijkant:

 

Overzicht zijkant

 

Overzicht bovenkant

Overzicht bovenkant

 

Groetjes en tot de volgende update,

Lingkar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo alweer een tijdje geleden en heb een hoop gedaan in de tussentijd. Zo is er een kooi gebouwd om de planten wat lager te kunnen houden en ondersteuning te bieden. Ook heb ik wat super croppen gedaan bij twee hogere planten en nog wat getopt hier en daar.

Toen ben ik vorige week op vakantie gegaan, tot toen zag alles er best prima uit, alleen de lagere blaadjes hadden een klein beetje een gele kleur. Toen kwam ik gisteren terug en zag ik dat het er toch wel een stukje erger aan toe was dan van te voren. Heel wat (half) dode blaadjes aan de onder kant van de plant. Deze er maar meteen vanaf gehaald. Maar nu ook de blaadjes op halve hoogte hebben nog een gelige kleur en bruine vlekjes. Heb even opgezocht en het lijkt op een kalium tekort. (Zie foto's)

Ik vroeg me af wat het beste is wat ik kan doen, zou het kunnen komen omdat ze misschien deze week te veel/ te weinig water hebben gekregen of moet ik nog andere dingen eerst checken.

 

Boven overzicht:

 

Boven Overzicht

 

Zijkant overzicht:

zijkant Overzicht

 

Blaadjes gele kleur:

 

blaadjes met gele omrand

 

Blaadjes gele kleur met bruine vlekjes

blaadjes met gele omrand en bruine vlekjes

 

Fanleaf bij de toppen

 

top fanleaves

 

Ik hoop dat er iemand tips kan geven, anders gooi ik het morgen ook even in bladproblemen.

In ieder geval bedankt en groetjes,

Lingkar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...