Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JVH

Gele Bladverkleuring Vanuit Bladnerven Auto

Recommended Posts

Beste,

 

3 weken geleden besloot ik 2 plantjes te kweken als hobby,

ik heb zelf iets in elkaar gezet zodat ik ze binnen kan zetten,

het betreft 2x auto super skunk van vision seeds in ~8L potten.

In het begin stonden ze onder spaarlampen (10 dagen ong.) maar nu staan ze onder LED lampen 'full spectrum'.

 

Nu het probleem is dat één van deze 2 gele bladverkleuringen heeft in/vanuit de nerven, het lijkt intenser op de uiteinden.

De andere ziet mooi groen en deze heeft nochtans exact hetzelfde (water) gekregen.

Ze groeien ongeveer gelijk en zijn nu bijna 3 weken.

 

Er werd mij al verteld dat dit door de ph waarde komt, doordat ik nog niet het juiste water had gevonden.

PH was 7-8 volgens mijn tessa ph tester (aquarium),

Vandaag vond ik spa reine: 6 ph. (maar heeft dit voldoende mineralen, etc..?) dit zal ik vandaag geven.

 

Een foto kan ik moeilijk maken door het speciale licht, kan het kwaad als ik de lampen 1-2 minuten uitschakel voor een foto? (ze staan nu op 20/4 lichturen).

 

Alvast bedankt!!

 

Groetjes

 

Jefke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter investeren in een ph kitje, dat bespaart je een hoop problemen. En geld als je heel de tijd spa reine moet kopen :P Kost niet zo heel veel.

 

Wat betreft de lampen even uitzetten voor een foto, Dat kan. Het zijn autoflowers dus die kunnen wel tegen een beetje verschillende licht patronen.

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de spoedige reactie, moet de ph min of kit speciaal voor plantenwater zijn of mag dit ook voor bv aquariums zijn?

 

Alvast wat foto's van ze:

gallery_47502_19401_2393053.jpg

Deze ziet mooi groen maar begint een beetje te hangen aan de puntjes, ik weet niet of dit normaal is.

 

gallery_47502_19401_386850.jpg

De andere (1 dag jonger) heeft gele verkleuring in/vanuit de nerven, dit is duidelijk zichtbaar onder het led licht maar minder op foto.

 

gallery_47502_19401_2703598.jpg

Ter vergelijking.

Edited by JVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor aarde staan de zaailingen in en zitten er wel gaten onder in je 'potten' ?

Ziet eruit als een beginnend 'ik geef te weinig water probleem' wat niet zegt dat je niet vaak genoeg geeft maar misschien niet genoeg per keer Plantje is nog wel erg jong om goede diagnose te doen, je hebt lobblaadjes die na verschijnen 1e echte baldpaar al geel wegtrekken of die maar niet groter worden dan ze waren, de nieuwe uitgroei geeft beste beeld van hoe je plantje erbij staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedankt voor de uitleg,

 

Ze staan in DCM 'kwaliteits-potgrond' met lava en organisch bemest voor +100 dagen, is wat de zak zegt.

Ik heb uiteraard in beide potten 4 gaten geboord. Ik heb ze ook elk 4 'pootjes' gegeven zodat ze iets van de grond staan.

 

Dit is mijn eerste keer dat ik het probeer dus heb echt geen idee van hoeveel water ze moeten hebben,

ik kijk naar de bovengrond en voel eens en als deze er droger uit ziet/voelt geef ik ze terug water.

momenteel om de 2 dagen omdat de grond precies redelijk vochtig blijft (bovenaan).

 

Thanks!

Edited by JVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Eergisteren wat meer water gegeven, gisteren stonden ze er mooier bij , heb toen nog wat bijgegeven.

Ga wat beter voelen aan de grond en misschien terug dagelijks water geven..?

 

Foto 3 dagen later:

(Door de flits lijkt er een witte schijn op sommige bladeren te zitten.)

gallery_47502_19401_2346195.jpg

 

Ze zien er in ieder geval al beter uit ^^.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...