Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Nieuwe ronde, nieuwe kansen........

 

Vanaf nu ga ik al mijn kweekjes in dit topic plaatsen. Dat is wel net zo handig....

 

Ik was eigenlijk van plan geen verslag te maken van deze ronde maar omdat het gewoon handig is de vorderingen van de plantjes bij te houden toch maar besloten om in ieder geval de belangrijke ontwikkelingen hier te plaatsen.

Ik kan me voorstellen dat de belangstelling in mijn kweekjes begint af te nemen maar voor de liefhebbers en natuurlijk mijzelf doe ik dit met het grootste plezier. Dus mocht je me (weer) willen volgen ben je van harte welkom en schroom niet je kritiek en verbeterpunten te melden.

Natuurlijk hoop ik in geval van problemen weer te kunnen profiteren van de hier aanwezige kennis.

 

Genoeg gezever....... Here we go!

 

9 mei is dag 1.

Ontkiemd zijn 3x Super Skunk auto van Sensi Seeds en 1x White Haze auto van White Label. Hoewel ze bij de smartshop iets goedkoper waren gaat mijn voorkeur uit naar rechtstreeks bij de breeder te bestellen. Twee dagen na bestelllen had ik de zaadjes binnen, degelijk verpakt. Het ontkiemen duurde een stuk langer dan dat ik gewend was maar na 6 dagen kwam de eerste boven (White Haze) en de rest volgde in de 2 dagen erna. De plantjes hebben de couveuse inmiddels verlaten en staan nu onder de lamp. Lichtschema 20/4

 

De advertentie:

 

Gefeminiseerde Super Skunk Automatic van Sensi Seeds is in een aantal stappen nauwkeurig opnieuw samengesteld uit Skunk #1 en een zorgvuldig geselecteerde Afghaanse hasjplant (de oorspronkelijke ouderplant van de soort) en een van onze best presterende zelfbloeiende hybriden. Het resultaat is een soort die de kwaliteiten waarmee Super Skunk zo beroemd en geliefd geworden is, heeft behouden, maar waaraan de onmiskenbare voordelen van een geheel vrouwelijk, zelfbloeiend gewas zijn toegevoegd! Super Skunk Automatic produceert heerlijke, vette, geurige toppen, die wemelen van de enorme kelken waar de hars bijna van afdruipt!

 

Alle genot van het kweken van topkwaliteit Haze, maar met veel minder werk! White Haze Automatic is een gefeminiseerde hybride van zelfbloeiende Cannabis ruderalis en een topexemplaar van onze Cannabis Cup-winnende White Haze-soort, die zorgvuldig is geselecteerd op stevigheid en potentie.

 

4x 11 liter potten staan klaar om de kleintjes definitief op te vangen. Ik laat de zaaiplugjes iets of wat droogtrekken om het overpotten te vergemakkelijken. Ik gebruik nu voor de 2e keer de biologische tuinaarde van de Appie omdat ie de vorige keer goed is bevallen. In 1 van de zakken zat aarde die behoorlijk beschimmeld was dus het bodemleven krijg je er gratis bij. Ik geloof niet dat dat erg is, misschien zelfs wel goed.

 

En de pica's

gallery_46643_19398_104524.jpg

 

Rechtsonder is de White Haze en is behoorlijk gestrekt maar dat komt wel goed bij het overpotten.

gallery_46643_19398_554849.jpg

 

Met sneakers kom je er niet in! Vergeet je de portier niet bij het verlaten van de disco?

gallery_46643_19398_1645537.jpg

 

Tot de volgende maar weer.......

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii cave dave , ik heb net vandaag je vorige topic gelezen van de pineapple express, ik ga deze nu vanaf het begin volgen aangezien ik ook van plan ben om de eerste keer met autoflower te beginnen anyways succes met deze ronde en ik ga je volgen

Gr Hasjisj

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes, veel succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
337261949_1-suske-en-wiske-3d-led-verlichting-lamp.jpg
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Great, ich bin dabei! :P

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi he kweken met chinese disco lampen :icecream:

 

Die fan boven de disco lamp heeft niet zoveel zin, de fans in de disco lamp blazen (niet veel maar toch) de lucht al over de leds en naar beneden.

 

Hang hem onder de lamp of laat hem, zoals ik heb gedaan, gewoon weg :hug:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Dave,

 

Handig inderdaad zo'n ongoing topic,doe ik ook en mijn maatje Dilago ook.

Zo is er altijd wel wat te lezen :whistle:

 

Is die auto haze een 12 weken autoflower en die SS 9 weken? :huh:

 

Als ze zeggen tussen de 9 en de 12 weken zullen er nog veel verschillen inzitten qua pheno's.

Ik kan je definitief zeggen wat de chronologische waardes zijn van mijn autoflower soorten,jammer als hun dat(nog)niet kunnen.

 

Gewoon weer 20/04 geven denk ik Dave ?

 

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx iedereen weer voor de belangstelling! Leuk dat jullie er allemaal weer zijn! :tu

 

Vandaag de plantjes naar hun defintieve bedjes gebracht........... Ik heb nog wat extra ruimte in de pot overgelaten zodat ik de eerste strek nog wat kan opvangen. ik zeg groeien maar!

 

@Hasjish, Van harte welkom en ik hoop dat je veel van mijn fouten zult leren. :whistle: Alle kweekjes die ik heb gedraaid staan in mijn handtekening en dat zijn allemaal autoflower kweekjes dus wellicht dat je daar ook nog het een en ander kan opsteken.

 

@Lostchild, de fan moest nog gepositioneerd worden en draait puur om wat circulatie in het tentje te krijgen. Het is maar een klein tentje hey dus het waait er al snel behoorlijk.

 

@Collie, ik vermoed dat de opgegeven bloeitijden voor buiten kweken zijn. Sensi spreekt ook over een vegetatieve periode van 6 tot 8 weken en dat vind ik erg lang. En de verschillende pheno's...... Tsja als je maar 4 plantjes kweekt is dat niet zo'n ramp. Ik heb inmiddels een kast ingericht geschikt als droogruimte en voorgroeiruimte dus ik ben wat flexibeler als ik een plant langer moet laten staan. Ben wel weer benieuwd hoe de plantjes zich gaan ontwikkelen. Het lichtschema blijft weer 20/4 want dat bevalt prima.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat is nou het best? (Hoogste opbrengst)

 

Heb zelf alleen ervaring met AF buiten maar ik hoor 18/6 of 24/0 zelfs, zou het veel schelen in grammen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meest recente generaties autoflowers gaan het best op 20\4

 

bv de auto Colorado cookies van dutch passion

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 1

De plantjes zijn aangeslagen na het overpotten. Het groeit alleen wat trager dan ik gewend ben. Geen bijzonderheden.

gallery_46643_19398_2001175.jpg

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend hebben de meisjes voor de eerste keer water met wat power roots gehad, 300 ml per pot. Het gespuis groeit gestaag, de White Haze (rechtsonder) doet het het beste tot nu toe.

gallery_46643_19398_1674317.jpg

gallery_46643_19398_1023345.jpg

 

White Haze

gallery_46643_19398_254869.jpg

 

:wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal mooi weer Dave! Ben ook wel benieuwd naar die haze. Geven ze al geur af?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen zakje white haze gehaald...lekker wietje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jay thnx!! Kami weet hoe dat ie ruikt en smaakt :innocent: . Zelf is me nog geen geur opgevallen maar ik laat de plantjes nog even met rust. Ben ook wel benieuwd....

 

@Kami, in de CS hier denken ze waarschijnlijk dat ik dood ben..... zolang hebben ze me daar al niet meer gezien...... Ik heb de white haze nog nooit gehad, die is hier gewoon niet te krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jay thnx!! Kami weet hoe dat ie ruikt en smaakt :innocent: . Zelf is me nog geen geur opgevallen maar ik laat de plantjes nog even met rust. Ben ook wel benieuwd....

 

@Kami, in de CS hier denken ze waarschijnlijk dat ik dood ben..... zolang hebben ze me daar al niet meer gezien...... Ik heb de white haze nog nooit gehad, die is hier gewoon niet te krijgen.

 

Ze hadden mij er ook in weken niet gezien...ging vandaag 15km lopen en lust.op ieder moment vd dag wel een groen joepie, alleen liever dan even geen indica :D vandaar f sativatje gescoord...zag die white.haze voor t eerst op t boord staan en dacht die heb ik nog niet.

 

Maar je kan een lekker wietje verwachten :) heeft veel weg van amnees.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15.......... Gaat lekker, de lamp wat hoger gehangen omdat ze wat naar de lamp toebuigen..... strekken blijft nog beperkt......

 

gallery_46643_19398_2114016.jpg

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt fijne verslagen om te lezen, ben zelf nog aan het kijken wat voor verlichting ik wil, maar de disco doet het zo te zien goed. Ik ga je volgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie is de plant rechtsonder geen mooie pheno?

 

@Gigian. Leuk dat je me volgt, ik hoop met mijn verslagen de beginnende kweker wat te ondersteunen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag vertrek ik voor 4 of 5 dagen naar de Ardennen dus nog even een update zodat ik mooi kan vergelijken als ik terugkom. De plantjes zijn inmiddels getopt maar de foto's zijn nog voor het toppen. De haze heb ik proberen te fimmen. De plantjes gaan keihard jonguh!!

 

gallery_46643_19398_141337.jpg

gallery_46643_19398_2619108.jpg

gallery_46643_19398_1073897.jpg

 

Ik ben benieuwd.........

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit dave,

Hou je deze warmte beetje, buiten uit de tent?

 

Veel plezier in de Ardennen :D

 

edit: vreemde zinsbouw gefixt :whistle:

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Alkaline!! Die discolampen zijn prima voor het voorgroeien, voor 60 watt zijn dit toch mooie plantjes,,,, De flowerbooster (120 watt) blijft toch wel een beetje achter hoor... Toch veel fluf aan het einde. Voordeel is weer wel dat je de temp wat makkelijker kan regelen. Raampje open...... heel warm ook de deur open en dan tegenover elkaar ramen open zetten en je kan de temp ook met deze warme dagen aardig onder controle houden, maar je ontkomt er niet aan dat als het buiten 30 graden is, de temp in de tent dan ook boven de 30 graden ligt voor een paar uur per dag met een hele lage lv. Maar gelukkig zijn het zaailingen en die kunnen wel wat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CaveDave : Jawel op zich wel een mooie pheno,maar pas in bloei zal het uitwijzen welke de leukste is :lol:

 

Maarre gaat op zich wel weer lekker he? :whistle:

Mooi groen,verse ruime schoenen. :tu

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...