Ga naar inhoud

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

391 replies to this topic

#381 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4605 Posts:

Gepost 21 februari 2018 - 15:44

View PostCollie Weed, on 21 februari 2018 - 14:34 , said:

Ik vind de smaak en geur van bio gewoon beter.
Dat geloven mensen wel vaker inderdaad. Totdat ze gevraagd wordt om die extra lekkere smaak eruit te pikken bij een blinde smaaktest:

Het werkt ook andersom. Mensen iets vorozetten wat ze smerig zouden vinden als ze wisten wat ze aten. Plak er een bio stikker op en het smaakt ineens fantaaaastisch:

goed aan de plant gerijpte tomaat
Dat is inderdaad het enige verschil. Groente en fruit in de winkel is doorgaans te vroeg geoogst om te zorgen dat het niet bedorven is voordat mensen het thuis hebben. Het heeft echter niets met bio of mineraal gevoed te maken.

#382 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 21 februari 2018 - 15:53

View PostCollie Weed, on 21 februari 2018 - 14:34 , said:

Volle grond is altijd arbeidsintensiever,en minder lang houdbaar(met groentes).
Voor tomaten geld hetzelfde.
Van de volle grond goed aan de plant gerijpte tomaat is veel lekkererder dan een hydro tomaat om een caprese van te maken mijn italiaanse broeder... :dribble:
Nu wordt het een beetje appels met peren vergelijken, maar wist je dat maffiosi graag gif in de grond lozen waar later die smakelijke organische tomaten op geteeld worden? Doe mij dan toch maar hydro! :innocent:
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#383 HUFFnPUFF

pepervreter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2758 Posts:

Gepost 21 februari 2018 - 19:33

richt een camera op mensen en niemand is kritisch, bio vs non bio is natuurlijk lastig als je het gaat verwerken in eten
I'll huff and I'll puff and I'll blow your weed gone!

Eeuwige roem voor sensi life

#384 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2505 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 10:13

@ Wietefras : Dus volgens Penn&Teller maakt het geen snars uit dat ik mijn bodem opwaardeer met guanokalong?

Mijn tomaten pepers en aarbeitjes krijgen net zulke goede aarde als mijn wietplantjes,en het resultaat is beter dan welk winkelspul dan ook........ zelfs halfrijp geplukt.

Plus ik weet zeker dat ze bij de natuurlijke weg nooit wat mislopen,bij minerale toestand moet je maar vertrouwen op diegene die het in een flessie trapt.(zo goedkoop zoveel mogelijk)

@ Dilago : Geen maffiosi hierzo met auto accu's,wel een stuk moestuin met eigen samengestelde grond ;)
Respect nature,and she will provide....

#385 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4605 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 10:26

@Collie Weed, Ja het zit inderdaad tussen de oren. Als de planten guanokalong nodig zouden hebben voor een betere smaak dan kan je die benodigde voedingsstoffen ook in de grond stoppen met minerale voeding. Dat het bio is maakt de smaak niet beter. Afgezien van het placebo effect dan.

De kwaliteit van het product is niet anders, maar bio kweek blijft in opbrengst gemiddeld wel 20% achter bij reguliere kweek.

Nogmaals, het enige verschil in kwaliteit (en dat zeg ik niet, maar de WHO) is een mogelijk verschil in rijpheid. Dus ja een tomaat uit je eigen tuin die gerijpt is aan de plant in plaats van een te vroeg gerijpte tomaat in de winkel zal een verschil in smaak geven.

#386 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 10:27

Tomaten smaken het beste als ze geteeld worden op vulkanische grond als ik de Napolitaanse pizzabakkers mag geloven en steenwol is gemaakt van vulkanisch gesteente.

Dat mineraal kweken altijd zo goedkoop mogelijk moet is misschien zo bij grote commerciële bedrijven, maar een flesje GHE voeding is een duur grapje kan ik je verzekeren. ;)

#387 cannarie

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 586 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 12:01

Als ik me niet vergis zit monsanto achter GHE. Niet bepaald een kleinschalig familiebedrijf, maar dat terzijde ;)

Deze post is bewerkt door cannarie: 22 februari 2018 - 12:03

#388 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4605 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 15:08

Monsanto heeft helemaal niets met GHE van doen. De enige "relatie" is dat de distributeur van RoundUp (van Monsanto) ook voor andere merken, waaronder GHE, de distributie doet. Ze hebben ook een meerderheidsbelang in Gavita, maar ook dat betekent niet dat Monsanto iets met Gavita te maken heeft.

Maar goed, dilago had het over het gebruik van die voeding door commerciele bedrijven. Dan loopt het snel in de papieren. Je koop 25kg professionele voeding voor de prijs van één zo'n pakketje special wiet voeding. Vloeibaar goud is het.

#389 cannarie

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 586 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 15:31

I stand corrected.

Punt dat ik alleen wilde maken is dat GHE wel degelijk een grote en commerciele organisatie is. Maar ik geloof dat je ook gelijk hebt dat ik dilago hierin verkeerd begreep. Gaat lekker vandaag :)

#390 HUFFnPUFF

pepervreter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2758 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 18:25

tomaten smaken nog beter met een berg zon ipv nederlands huilweer :icecream:

ik krijg mijn oogst toch echt niet zo lekker als uit de zonnige franse bodem
I'll huff and I'll puff and I'll blow your weed gone!

Eeuwige roem voor sensi life

#391 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4605 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 18:54

Met wat bijlicht halen ze in Nederland prima tomaten uit de kassen. Alleen gaan die naar het buitenland, want voor de Nederlander zijn die te duur. Die kopen liever die goedkope halfrijpe troep uit Spanje of Turkije.

#392 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 22 februari 2018 - 21:36

Bij hydrologisch kweken wordt niets aan het toeval overgelaten, maar dat de kwaliteit minder is is een van de vele bakerpraatjes die rondgaan. In de tijden dat ik nog wel eens wat wegbracht, werd ik nooit gevraagd op welk medium ik kweek.

Deze post is bewerkt door dilago: 22 februari 2018 - 21:37