Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Robindr

Kleine Droogtent Met Koolstoffilter.

Recommended Posts

Ik weet niet of dit het geschikte forum is, maar ik vond niet meteen een forum waarin mijn vraag past. Als deze wel bestaat mag een moderator mijn vraag verplaatsen.

 

Zoal sommigen van jullie bij de outdoor kweekverslagen al hebben gezien, ben ik voor de eerste keer een plantje aan het kweken.

Het duurt nog wel even, maar dat plantje zal ooit rijp zijn en de toppen gedroogd dienen te worden.

 

Omdat ik niet het risico wil lopen dat iemand de geur van cannabis opmerkt en de politie alarmeert zocht ik dus naar een oplossing.

Ik zag de er droogtenten bestonden of kweektenten die tot droogtent worden omgevormd.

 

Wat zijn jullie ervaringen met het drogen van wiet in zo'n droogtentje en vooral: Kunnen jullie me een voorbeeld geven van een droogtent die ik zou kunnen gebruiken?

Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk en ook liever klein dan te groot.

Ik kweek uitsluitend voor eigen, medicinaal, gebruik, outdoor en met autoflowers. Ik hoef dus geen kilo's wiet tegelijk te kunnen drogen.

Laat ons zeggen dat ik (als ik verschillende planten tegelijk zou kweken) (echt) maximum 500 gram ineens zou moeten kunnen drogen. Ik ga uit van ong. 50 gram (droge) opbrengst per plant en zou hoogstens een 10-tal planten (tuin/guerilla) kweken.

 

Ook belangrijk is dat het tentje over een koolstoffilter beschikt zodat er geen geuren vrijkomen.

 

Alvast bedankt voor alle tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zou voor 1 plantje niet teveel gekke dingen doen... een tentje is zowiezo niet nodig als je echt bang bent voor de geur omdat je in een flatje ofzo zit zou je een klein flitertje kunnen kopen met een klein afzuigertje.

 

zelf zou k dat allemaal niet doen k zou m gewoon donker en droog weg hangen in een gevetileerde ruimte... op t moment dat hij droog is en je m gaat verwerken desnoods even wat wierrook ofzo aansteken om de geur wat te maskeren maar 1 plantje heb je zo verwerkt en het drogen opzich valt de geur wel mee zolang het "stil" hangt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in de toekomst wel wat meer plantjes willen houden. Gewoon om een jaarvoorraad te kunnen hebben.

 

Daarom zou ik dus over een gans jaar zo'n 10 autoflowers zoals 'Dutch Automatic', 'Little Dipper' en 'Sin Tra Bajo' laten opgroeien.

 

Ik gok op zo'n 40 gram per plant (als ik goed ben geïnformeerd) dus dan moet ik bij elke oogst toch al bijna 200 gram (droog) gaan drogen.

Ik las overal dat dat toch wel zeer sterk ruikt (wou ze oorspronkelijk op een zolder drogen) en geen risico lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieder kastje of tent met een filter is geschikt, het is meer hoe veel je uit wilt geven, drogen zonder filter is niet te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke tent die gebruikt wordt voor onze hobby kan gebruikt worden om te drogen.

 

Als je het klein wil houden misschien een Dp90 90x60x90

 

Of een mammoth lite als ie wat hoger mag zijn 60x60x140 als ik me niet vergis

 

Keuze genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,thx. Ik vond op het net de "Secret Jardin Dark Propagator DP90 90x60x90cm". Dat lijkt me wel iets.

 

 

Maar daar heb ik dus nog een ventilator en koolstoffilter bij nodig, denk ik? Hebben jullie daar nog suggesties voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45421_19518_51218.jpg

 

gallery_45421_19518_136854.jpg

 

gallery_45421_19518_46333.jpg

 

gallery_45421_19276_43900.jpg

 

gallery_45421_19276_70929.jpg

 

Beetje knutselen, doos, dikke pvc, tape van action, vuilniszakken, computer fan, voeding, filter,

ergens ronde de 5 tientjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

budget bijvoorbeeld CAN 1500 KOOLFILTER 75M³ Ø15CM draai hier nu 3 jaar mee, is me destijds aangeraden bij 60x60 tentje

afzuiging tja... hoeveel luxe wil je. Een straaljager kost weinig, stealth setup een fortuin.

Het geluid kan wel een dingetje zijn in sommige woningen en sommige mensen.

Edited by Hutseflutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...