Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

belg

Dagelijks Blowen Schadelijk Voor Ogen?

Recommended Posts

Hi,

 

ik blow al zo een 10 jaar dagelijks (niet de hele dag door, normaal enkel 's avonds 1-2 jointjes) en dit heeft mij nooit echt belemmerd in het dagelijkse leven.

 

5 jaar geleden had ik ook al wel eens last aan mijn ogen (in nuchtere toestand dan, ik heb het niet over het rood worden van de ogen wanneer je stoned bent), maar echt enkel wanneer ik naar fel licht keek o.i.d. en het kwam niet vaak voor.

Ik herinner me dat in die periode een vriend van me (hardcore blower) hier toen al veel last van had.

 

Wanneer ik eens pols bij mijn collega hardcore blowers lijken zij hetzelfde te ervaren.

Nog wietjunks hier die dit herkennen? Ik ben er wel van overtuigd dat dit (voornamelijk) door het blowen moet komen, ik heb heel goede ogen (recent nog oogtest gedaan) maar ik vraag me wel af of je hiermee je ogen ook effectief permanent kan beschadigen.

 

Normaal had ik hier maar sporadisch last van en was het de moeite niet om mij hierover druk te maken.

Nu heb ik de laatste dagen zoveel last dat ik in nuchtere toestand een druk op/onder mijn linkeroog (rechts ook maar minder) voel en mijn ogen gewoon niet kan openhouden in een omgeving waar er wat feller licht schijnt bv. een showroom of gewoon buiten als de zon schijnt.

 

Of misschien zoek ik er te veel achter en ligt het toch niet aan het blowen aangezien ik al meer dan een half jaar met een slaaptekort sukkel.

Maar wanneer ik wiet of hasj rook met een lager thc gehalte worden mijn ogen niet echt rood dus ik denk dat het wel duidelijk is. :-)

Daarom wil ik graag voornamelijk cbd soortjes roken, toch zeker doordeweeks.

CBD crew heeft een soortje uitgebracht met gemiddeld 0,5 % thc, wel benieuwd naar! (http://cbdcrew.org/v...es/cbd-therapy/)

 

En ja ik zou natuurlijk beter niet dagelijks blowen maarja je moet aan iets verslaafd zijn he.

Laatste jaren gebruik ik het eerder medicinaal, in de zin dat het niet draait om zo stoned mogelijk te worden maar eerder mijn spieren wat te laten rusten en vooral mijn rugpijn te verdoven.

Lig voor het eerst in jaren nog eens nuchter in bed en mijn ogen voelen hetzelfde alsof ik enkele joints heb gerookt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf geboren met een lui oog, Heb nu plus 5 en plus 6 afwijking, Bril, of lenzen voor als ik wil sporten of zwemmen. Die rode ogen krijg ik al jaren niet meer, net als die bolle knettere ogen die je niet voor mamma kon verbergen :D, Mijn lieve vrouw ziet echt alleen dat ik knetter ben wanneer ik er 5 gerookt heb in 5 uur. Enige waar ik wel last van heb is drogere ogen. Als ik echt flink ga zitten roken en lenzen in heb, gaan deze wel irriteren door gebrek aan vocht. Dan heb ik dus altijd liever mijn bril op. Ik zou er gewoon is mee langs de huisarts gaan en die het verhaal voorleggen. Shit met je ogen is niet OK, Daar kan ik over meepraten.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet roken verbetert de lichtinval, doordat de adertjes in je ogen beter doorbloed worden door de vaatverwijding.Vandaar ook de zonnebril bij velen om het licht te dempen.Persoonlijk heb ik elke keer last van een tranend rechteroog, maar dat heeft nog eentje in de familie ook & die rookt geen wiet.

Zoals altijd natuurlijk wel goed eten bv veel gekleurde groentjes vanwege de carotenoïden, goed voor de ogen & wat ook heel belangrijk is, is vitamine C, dus ook veel fruit & extra vitamine C innemen.Ogen gebruiken veel vitamine C.

Ogen testen kan ook bij een goeie opticien & die kan je altijd doorverwijzen naar een oogarts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niet teveel alcohol drinken wil ook wel helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg bekend met dit verschijnsel, daarom meestal bij feller licht ook zonnebril op.

Bij mij komt het omdat de traanbuisjes te weinig traanvocht produceren en ogen daardoor geïrriteerd raken.

Op de koop toe heb ik ook nog gras hooikoorts, kan dat heel goed merken aan mijn ogen, ze zijn dan erg pijnlijk en bij tv kijken lopen de tranen me al over de wangen (ik game nogal veel dus best hinderlijk), naar buiten kijken gaat dan gewoonweg niet zonder zonnebril :thumbsdown:

 

Op te lossen met ogen druppelen met een middeltje vd oogarts maar kan helaas niet met mijn nekprobleem de nek achterover doen

 

Vorig jaar een flesje Optrex Actimist gekocht en kan dat wel aanraden aan mensen die problemen met droge ogen hebben.

Eindelijk iets tegen dat branden en steken helpt waar je niet voor naar de dokter hoeft en ook niet in je oog maar op je ooglid kan sprayen, zoiets als water in je ogen doen proberen het te verhelpen en dan ipv meer last geen last.

 

Best aan de prijs zo'n flesje dat dan weer wel :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zelf ook niet tegen fel licht. Vaak ook zonnebril op in de auto als het bewolkt is. Maar, ik blow niet/zelden, en dit had ik vroeger ook al. Heeft met licht inval te maken op je netvlies. Een foutje dus. Laat dat eens testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me idd niet iets wat door blowen komt maar ik ben natuurlijk geen oog arts ;)

 

Blow zelf ongeveer mijn halve leven maar geen last van...

 

Vind zonnebril trouwens altijd wel fijn vooral in de auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowen of niet, iedereen smeert zich in met zonnebrandcreme maar iedereen lijkt de ogen te vergeten.

 

Een redelijke poloroid zonnebril heb je al voor 5 tientjes en die is minstens zo belangrijk als de zonnebrandcreme die iedereen gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannabis schijnt de lichtgevoeligheid te vergroten ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijdere pupillen door het blowen vangen natuurlijk meer licht en dat voel je.

Blauwe ogen zijn standaard gevoeliger voor licht (geen idee of je die hebt).

Maar buiten die 2 zou het slaaptekort de grootste boosdoener kunnen zijn.

Uitgerust hoef ik vaak maar 1 keer met traanogen aan de zon te wennen, ben ik moe dan hoef ik maar een uurtje binnen te zitten om weer verblind te worden door de zon.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...