Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietolie

Wietolie, Mijn Ervaring Met Maken En Gebruiken

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Graag zou ik mijn ervaringen met wietolie willen delen met jullie allemaal.

Nu wil ik eerst even zeggen dat dit mijn persoonlijke ervaringen zijn en dat iedereen het anders kan ervaren / maken. Ik ben ook niet uit op discussies of dergelijken.

 

Goed, na dat gezegd te hebben nu over de Wietolie.

 

Nadat in mijn directe omgeving iemand de verschrikkelijke diagnose kanker kreeg ben ik me gaan verdiepen in wietolie. Op internet staan miraculeuze genezingen en daar put je hoop uit.

 

De eerste methode die ik probeerde was de RSO methode. Deze methode wordt op internet veelvuldig toegepast. Ik kocht een grote rijstkoker, isopropyl alcohol en goed knipafval /kleine toppen en ging aan de slag. Ik woon in een druk bevolkte woonwijk... en de stank die ontstaat met het maken is verschrikkelijk. Eerst had ik te maken met de alcohol walm die opsteeg uit mijn schuurtje en nadat er steeds meer alcohol verdampt was de sterke geur van de cannabis.. gelukkig heeft niemand me geroken of in ieder geval aangegeven. Het resultaat was goed, een dikke laag plakkerige olie op de bodem van de pan. Deze heb ik opgezogen in een spuit en daarna verdeeld over pipetflesjes met olijfolie.

Conclusie over deze manier. Het werkt goed maar let op! De alcoholdamp is extreem gevaarlijk kwa brandgevaar. Verder kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat de alcohol en de verhitting goed is voor de plant en de cannaboide die erin zitten. Op internet worden inmiddels ook vragentekens gezet bij de RSO methode en daar kan ik me wel in vinden. De thc blijft wellicht in tact.. maar de andere bestanddelen hebben het zwaar te voortduren en worden zelfs kapot gemaakt. Ik ben sowieso geen voorstandig van het gebruik van alcohol.

 

De tweede methode die ik gebruikte was het maken van een tinctuur. Ik koos hiervoor om de stank problemen te voorkomen en alcohol te vermijden. Ik maakte deze tinctuur met glycerine namelijk. Om dit te maken heb ik plantmateriaal en topjes klein gemaakt en laten decarben. Daarna alles in een grote pot met gluserine en in lauw tot heet water een aantal dagen laten trekken. Na deze dagen het plantmeteriaal eruit gezeefd en verdeeld in pipetflesjes.

Conclusie over deze manier. Er worden werkzame stoffen overgezet in de glycerine, maar dit is lang niet goede om een sterk en potente wietolie te maken. Niet aan te raden dus.

 

De derde, en voor mij beste manier is de volgende. Ik vries het knipafval en kleine toppen goed in. Als deze een aantal dagen heeft gelegen haal ik alles eruit. Nu gebruik in een zeefdrukdoek met hele kleine mazen waar ik het plantmateriaal op leg. De plantjes ga ik over de zeef heen rollen en schudden zodat alle werkzame cannaboide door de zeef vallen en het plantmateriaal achter blijft. In princiepe maak je zo kief. Dit doe ik zeer lang zodat ik alles uit de plantjes haal.

Nu heb je de belangrijkste stofjes uit de plant zonder dat je alcohol en erge hitte hebt gebruikt.

De volgende stap is decarben van het poeder, ik doe dit nooit warmer dan 90 graden. Als dit is gebeurd is maak ik een hoeveelheid olie klaar in een pannetje. Ratio 1 gram kief poeder op 10ml olie. Dan gooi ik alle kief poeder in de olie en laat ik dit meerdere dagen goed trekken. Daarna is het tijd om de flesjes te vullen. Ik laat de kief gewoon in de olie zitten voor het beste resultaat. (Het poeder is zo klein dat het gewoon in het pipetflesje kan, wel goed schudden voor elke keer gebruiken!)

 

Conclusie. De laatste olie wordt door de mensen die hem gebruiken en door mezelf als het fijnste ervaren. Helaas is degene waar ik voor begonnen ben overleden. Wat aanheeft dat dit echt geen wondermiddel is! Ze heeft er wel veel profijt van gehad in het feit dat ze heerlijk heeft kunnen slapen en de pijn een heel stuk verzacht kon worden. De andere mensen die hem nu gebruiken zijn erg positief en bij een man is de groei van een tumor zelfs gestopt.

 

kopen op internet... Let alsjeblieft op.. ik heb verhalen gehoord van mensen die 90 euro betalen voor 10ml en dat enkel olijfolie is met een smaakje.

 

Dit was mijn manier van produceren, hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Wietolie, wat goed dat je de mede mens hebt willen helpen met het verstrekken van wietolie, en idd wietolie is echt geen wondermiddel dat in alle gevallen kanker geneest. Wat ik begrepen heb van de Rick Simpson methode is dat als je echt het gevecht met kanker wil aangaan de patient over een periode van 90 dagen 60 gram pure (onverdunde) olie moet consumeren om echt effectief te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te decarben gaat 90 C ook niet echt werken, daarbij verlies je ook de nodige terpenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik begrepen heb van de Rick Simpson methode is dat als je echt het gevecht met kanker wil aangaan de patient over een periode van 90 dagen 60 gram pure (onverdunde) olie moet consumeren om echt effectief te zijn.

 

dit is toch niet te doen? dat zijn 10 10 ML flesjes 1/5 mix , per maand 200 druppeltjes per flesje? ik ben wel wat gewend maar meer dan 6 op een dag gaat niet, laten we zeggen 10 als ik echt mn best zou doen, dan lig ik echt de hele dag voor pampus. kom je op 300 druppeltjes per maand, van de 2000 benodigd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het opbouwen die concentratie & dat is bij ieder weer verschillend.Het klopt dat je veel binnen moet krijgen wilt het goed aanslaan.EGCG uit groene thee werkt ook bij bv tegen longkanker, maar daar moet je wel 2g per dag van binnen krijgen & dat red je niet met een beker groene thee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De man waarbij de tumor is gestopt met groeien krijgt ook een behandeling in het ziekenhuis neem ik aan? Zou er dus niet zomaar van uit gaan dat het door de wietolie komt.

Persoonlijk geloof ik niet zo in wiet als medicijn. Niet om iets mee te genezen in ieder geval, het zal vast verlichting bieden bij sommige ziektes en kwalen.

Als je sommige mensen/bedrijven moet geloven is wiet(olie) het wondermiddel tegen alles, om vervolgens grof geld te verdienen met overpriced potjes olie met God weet wat erin. Op die manier geld verdienen over de rug van zieke/wanhopige mensen vind ik schandalig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De farmaceutische industrie hoort ook in hetzelfde rijtje thuis van aasgieren.Veel onderzoeken van hun kan je ook met een korrel zout nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt inderdaad veel geld verdient op die manier, vandaar dat ik ook vertel hoe ik het zelf maak. Het is zeker geen wondermiddel en of de tumor stopt door de olie is ook zeker de vraag. De mensen slapen in iedergeval een stuk beter en de pijn wordt beter te verdragen. Dat opzich is wel erg fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt inderdaad veel geld verdient op die manier, vandaar dat ik ook vertel hoe ik het zelf maak. Het is zeker geen wondermiddel en of de tumor stopt door de olie is ook zeker de vraag. De mensen slapen in iedergeval een stuk beter en de pijn wordt beter te verdragen. Dat opzich is wel erg fijn.

 

minder misselijk en eetlust ook grote pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van stemmingsverbetering?

Niet 24/7 met je pijn bezig zijn is ook een hele verademing.

De pijn is er nog wel maar het is niet meer alles overheersend en mag er zijn hoe raar dat ook klinkt voor sommigen.

De chronische pijnlijers weten wel waar ik het over heb ;)

 

Grote winst waar het op kwaliteit van leven aankomt als je niet altijd met je pijnbestrijding bezig bent en erg onderschat :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van gewoon lezen wat ik zeg?

 

Ik zei dat ik wel geloof dat het verlichting biedt bij sommige ziektes/kwalen en dat is zeker nuttig dat begrijp ik ook wel. Ik geloof alleen niet dat wiet iets geneest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het opbouwen die concentratie & dat is bij ieder weer verschillend.Het klopt dat je veel binnen moet krijgen wilt het goed aanslaan.EGCG uit groene thee werkt ook bij bv tegen longkanker, maar daar moet je wel 2g per dag van binnen krijgen & dat red je niet met een beker groene thee.

 

dan nog. ik zou die hoeveelheid nooit redden. kunnen ze me aan infuus leggen in een ziekenhuis bed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...