Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fullybaked

Autoflower Hangt Slap

Recommended Posts

Dag medekwekers

 

Mijn autoflower Royal Cheese hangt sinds twee dagen compleet slap. In het begin dacht ik dat de oorzaak te weinig water was -ze stond ook wel redelijk droog- dus heb ik de plant bijgewaterd. Dit blijkt niet te helpen aangezien het nu een dag later is en ze nog steeds even zwak hangt.

Mijn potgrond bestaat uit universele grond gemengd met cocosgrond + er steken hydrokorrels in.

 

Deze heb ik dan bemest met Bio Supermix van Plagron. Bij het watergeven voeg ik ook Plagron Power Roots en Alga Grow aan toe.

 

Royal Cheese Auto

Royal Cheese Auto

 

Enige ideëen?

 

Fully-b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan misschien door de vrieskou komen van afgelopen dagen. Bij mij hangt er ook eentje krom. Even afwachten en dan kijken we verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan misschien door de vrieskou komen van afgelopen dagen. Bij mij hangt er ook eentje krom. Even afwachten en dan kijken we verder.

 

Ik heb ze tot nu steeds binnengehouden dus aan de vrieskou kan het niet liggen.

In het begin was deze plant wel redelijk gestrekt en heb een groot deel van de stengel ook in de grond gestoken. Ligt hier de fout misschien? Iemand had me ooit gezegd dat je op deze manier nog extra wortels kan maken en zo heb je ook een minder gestrekte plant.

Nu heb rondom de plant wat grond weggehaald en kan zien dat de stengel van de plant meer transparant is geworden en op een bepaald punt is er een soort van inkeping in wat voor een knak in de stengel zorgt. Het lijkt er dus op dat er geen stoffen meer doorvloeien naar de bladeren.

Met vorige heb dit vrij vaak gedaan - de stengel wat dieper in de grond steken- maar dit is de eerste keer dat ik zoeits voor heb. De stengel dus niet meer dieper in de grond steken?

 

Royal Cheese Auto

Royal Cheese Auto

 

Thanks,

 

Fully-b

Edited by Fullybaked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dan zou ik de oorzaak niet weten. Wat je kunt doen is plantje ondersteunen met een stokje o.i.d. en dan niet teveel stressen, en dan hopen dat het goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of ze kunnen hangen van teveel voeding, maar kijgen ze niet veel te veel nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of ze kunnen hangen van teveel voeding, maar kijgen ze niet veel te veel nu?

 

Ik geef een lichte dosis en geef ook nog aan enkele andere in dezelfde context waarbij ik geen problemen heb.

Het probleem ligt bij het deel van de stengel die in de grond steekt en waar er een knak in is. Maar hoe dit komt weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enorme strek gehad, een knak door god weet wat.

 

Het blad ziet nog groen dus de voedings/water toevoer is niet geblokkeerd

 

Is nog wat vroeg voor groei voeding, root stimulator is wel goed.

 

Zou ze gaan ondersteunen/spalken met een sateprikker ofzo

 

En niet teveel in de grond woelen gewoon geduld

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een verwarmer? Ik heb het eens gehad toen de temperatuur gewoon veel te warm was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enorme strek gehad, een knak door god weet wat.

 

Het blad ziet nog groen dus de voedings/water toevoer is niet geblokkeerd

Blad begint al lichtjes te verkleuren en verdorren. Deel van de stengel lijkt ook opgedroogd en plat. Betwijfel of dit nog goed komt maar wil het gewoon niet nog eens voorhebben. Weet jij of het oké is om gestrekte plante wat dieper in de grond te steken?

Heb je een verwarmer? Ik heb het eens gehad toen de temperatuur gewoon veel te warm was.

 

Nee geen verwarmer. Komt niet door de hitte op dit moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ervan af hoe je dieper in de grond steken bedoeld:

-nee, als je ze uitgraaft en zo dieper wil steken. (Er zijn er die dit doen maar is een tegroot risico voor wortel beschadiging)

 

-ja, ophogen met verse aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-ja, ophogen met verse aarde.

 

Ja, zo heb ik het ook gedaan. Vreemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten moeten normaal altijd grond tot onder de lobblaadjes hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...