Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Robindr

Vakantie Eind Augustus, Wil Oogsten (Rond) Eind September. Wanneer Best Ontkiemen?

Recommended Posts

Ik ben van 18 augustus tem 3 september met vakantie. Ik wil nog een plantje oogsten voor het herfstweer eraan komt. Aangezien ik niemand even kan vragen om mijn plantjes water te geven moet ik ze dus zo'n 17 dagen onbeschermd buiten laten staan. Een serre zou een oplossing zijn, maar dan ben ik haast verplicht om een ventilator met eventueel een timer er bij te zetten en dat zie ik niet echt zitten wegens o.a. kortsluitingsgevaar.

 

Het zal dus bijna niet anders dan buiten kunnen.

 

Als stam heb ik gekozen voor Sin Tra Bajo (auto) wegens zijn medicinale eigenschappen en omdat de plant blijkbaar weinig aandacht vraagt.

 

Wanneer begin ik dan best de zaadjes te ontkiemen, zodat ik de plant kan achterlaten wanneer ze (in principe) het minst verzorging vraagt.

 

En 2de vraag: Best in volle grond planten of kan een grote pot voldoende zijn indien er - in 't slechtste geval - 2 weken geen regen valt?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moderator: Misschien kan dit best naar 'Outdoor beginnersvragen' worden verplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatisch watersysteem geen optie?

 

Weet niet of dit iets is maar dit is goedkoop en zonder stroom

 

https://www.bol.com/nl/p/automatisch-watergeefsysteem-set-van-4-stuks/9200000073926636/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-42552796051-S-271029941500-9200000073926636

 

Dat lijkt me inderdaad handig. Thx!

 

Nu nog weten waneer de plant het minst gevoelig is aan allerlei onheil zodat ik weet wanneer ik best ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoeveel weken die moet de autoflower.. maar denk als je nu ontkiemd dat je al kan oogsten voordat je op vakantie gaat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is van Barney toch?

Zou ongeveer 60-70dagen bloeitijd, neem +3weken extra tijd = 13-14weken tot ie om kan.

 

Om rond eind september/begin oktober te oogsten in de week van 12juni beginnen met ontkiemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanop de website:

 

Flowering: 60 - 70 days

Barneys Farm - Sin Tra Bajo Auto flowers for about 60 - 70 days.

 

Ik veronderstel dat na ie 60-70 dagen moet heoogst worden.

 

Ik heb momenteel al iets groeien die ik ong. half juli zal oogsten. Ik zou daarna graag nog iets kweken, vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is van Barney toch?

Zou ongeveer 60-70dagen bloeitijd, neem +3weken extra tijd = 13-14weken tot ie om kan.

 

Om rond eind september/begin oktober te oogsten in de week van 12juni beginnen met ontkiemen.

 

Thx!

 

In de periode dat ik weg ben kan het dan even zonder speciale voeding?

't Zal waarschijnlijk niet ideaal zijn maar er zit niets anders op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...