Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

Problematiek (Noob?)

Recommended Posts

Hallo allen,

 

ik ben northern light stekjes aan het voorgroeien, in een mammoth tent van 240x240. ze gaan aankomende zaterdag allemaal naar buiten, in de volle grond.

 

ik gebruik 1 HPS lamp van 600W met een adjust a wing reflectorkap.

 

ik gebruik lightmix aarde in potten van volgens mij 5,7 liter (de vierkante oppervlakte van de pot is 20x20cm)

 

ik heb de stekjes gepot op de nacht van 22 april, meteen na het potten heb ik ze 80ml kraanwater per plant gegeven en in de tent gezet ik heb de luchtvochtigheid altijd hoog gehouden, tussen 70 en 80%. ik heb de tent dagelijks gespayed om het op peil te houden. temperatuur zat altijd tussen de 20 en 24 graden.

 

• 26 april (4 dagen daarna) heb ik ze weer water gegeven, deze keer 120ml per plant, ik heb de dag ervoor emmers met kraanwater gelegd om ze vandaag te gebruiken. ik heb voeding (canna vega terra) gebruikt, 2ml voeding per liter water.

 

• op 3 mei (5 dagen daarna) heb ik ze weer water gegeven, 170ml per plant, alweer met dezelfde hoeveelheid voeding.

 

op 5 mei begonnen er kleine gele randjes te verschijnen.

 

• op 8 mei (5 dagen na de laatste keer watergeven) heb ik ze weer water gegeven, deze keer 280ml per plant, dezelfde hoeveelheid voeding

 

vandaag 9 mei zie ik dat de gele bladeren zijn toegenomen, het zijn voornamelijk de kleinere (nieuwe) bladeren die geel zijn verkleurd. sommige zijn geheel geel, sommige zijn gedeeltelijk geel, ik heb gemerkt dat er kleine paarse vlekje op de steeltjes zijn verschenen (daar waar de vingers bij elkaar komen)

 

kan iemand uit mijn verhaal achterhalen wat de oorzaak is van deze problematiek?

 

als je meer wilt weten, graag vragen.

 

IMG_1352.jpg

IMG_1354.jpg

IMG_1358.png

IMG_1360.png

IMG_1362.png

IMG_1363.png

photos upload

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig water en teveel voeding.

Teveel voeding hoeft niet teveel aan ml's te zijn, dit kan ook door indrogen van bemeste aarde zijn zoals het er hier naar uitziet.

 

Bijna 6ltr pot, per keer dat je water geeft ongeveer 10% nodig van volume wat neerkomt op 0.6ltr waar jij op de max 280ml geeft :search:

 

GA je af op alleen verschijnsel in blad zou je zeggen een tekort/probleem met zink en ijzer maar dat is echt niet op te lossen met ijzer en zink los bij geven omdat de oorzaak vh tekort ergens anders in zit (je water geven en reageren van je medium daarop).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig water en teveel voeding.

Teveel voeding hoeft niet teveel aan ml's te zijn, dit kan ook door indrogen van bemeste aarde zijn zoals het er hier naar uitziet.

 

Bijna 6ltr pot, per keer dat je water geeft ongeveer 10% nodig van volume wat neerkomt op 0.6ltr waar jij op de max 280ml geeft :search:

 

het zijn nogal kleine plantjes, ik was bang ze teveel water te geven, morgen geef ik ze opnieuw water.

 

ik heb ze vandaag opgemeten, denk je niet dat 0,6 liter water te veel is voor een plant van 35cm hoog?

 

wat is volgens jou de ideale hoeveelheid water na het zien van deze foto?

 

IMG_1364.jpg

image bbcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

10% water geven als de pot droog is en herhalen, ik ga niet af op het oog omdat je je nogal kunt verkijken.

wat een droge pot weegt meet ik als ik potten vul met aarde vers uit de zak, dat staat gelijk aan een 'droge dus te bewateren pot'.

 

helemaal met aarde als medium kan je er heel ver naast zitten, een tensio meter een tijdje in gebruik hebben levert je veel informatie op over hoe veel water je wel niet geeft.

 

Daarnaast kun je ook vaak aan de rand tussen aarde en pot zien of je te droog kweekt :search:

Bij te droog zit daar een duidelijke gleuf.

Als de aarde vochtig zat is zit er amper ruimte, aan einde kweek na tig keer wateren en het inklinken een beetje maar nooit zoveel als wanneer je standaard te weinig water geeft.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...