Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

De Zaak Hans Kamperman

Recommended Posts

Dit verhaal gaat over Hans Kamperman. Hans Kamperman is een man van 62, een geslaagde ondernemer, die in een villawijk in Groenlo woont. Hij is een sociaal maatschappelijk betrokken mens. Een wereldverbeteraar.

Hij had in 2016 in zijn tuin vijf hennepplanten verbouwd. Ze waren ongeveer 4,5 meter hoog geworden. Dus we kunnen wel spreken van een geslaagd experiment.

De bedoeling was om er olie van te maken voor zijn zieke medemens.

Op zekere dag stak er een ongure wind op. Het waren de geüniformeerde moraalridders. Zij hadden zich erop uit laten sturen om het volk te onderdrukken.

Onmiddellijk werd Hans, totaal overrompeld, gearresteerd en afgevoerd.

 

Op de zeventiende januari werd zijn zaak geseponeerd. Hans nam hier geen genoegen mee. Hij vond dat hij honds en zeer onrechtvaardig was behandelt. Hij moest b.v. 23 keer mee komen voor vingerafdrukken omdat er zgn. steeds iets mis ging.

Kortgeleden nog werd hij aangehouden en werd zijn auto totaal ondersteboven gekeerd.

Hij wil dat zijn zaak voor de meervoudige rechtbank wordt behandelt. Hij wil genoegdoening en opheffing van het cannabisverbod.

Op 11 mei is zijn zaak om tien uur s'morgens in de rechtbank te Zutphen op de Martinet Singel nr. 2.

Ik zou iedereen willen oproepen hier aanwezig te zijn om deze man te steunen. Hij verdient het!

 

Hieronder een deel uit zijn betoog waaruit blijkt hoe schandalig hij behandelt is.

 

 


  • De Overheid werkt er aan mee om hennep te criminaliseren en illegaal te houden. Dat lijkt mij behoorlijk crimineel, of zie ik dat nou verkeerd.

Juist het illegaal houden, veroorzaakt criminaliteit, die jullie zo graag willen bestrijden. Door jullie handelen zijn zieke mensen nu genoodzaakt om zaken te doen met dit criminele circuit om aan hun medicijn te komen. Mensen als ik die willen helpen worden gestraft!! In mijn geval 2 dagen isoleercel, een dagvaarding voor overtreding van de opiumwet (max. 2 jaar celstraf), en een groot krantenartikel waar ik als drugscrimineel wordt weggezet. 6 politieauto’s voor de deur, 8 tot 10 politieagenten halen 6 uur lang mijn hele huis overhoop, een dubbelassige grote vrachtwagen compleet met ruimploeg komt de 5 kale takken uit mijn tuin halen en neemt de pas geoogste natte toppen die in de kelder op een droogrek mee. Jullie lezen het goed. Dit alles voor 5 zgn. gedoogde medicinale hennepplanten waamee ik onbaatzuchtig zieke mensen wilde helpen omdat de Overheid ze laten verrekken!

Mijn arrestatie heeft grote impact op mij en mijn gezin gehad, waarvan ik dagelijks de gevolgen van ondervind. Maar ook in de groep waar ik mee samenwerkte en die elk 5 planten in hun tuin hadden, een sociogroep met o.a veel kankerpatiënten en mensen met chronische pijnen die geen toegang hadden tot producten van Bedrocan omdat hun behandelaars hier niet aan mee wilden werken of omdat ze geen vergoeding kregen van hun zorgverzekeraar en onvoldoende middelen hadden om dit uit het illegale circuit te kopen. Deze mensen hebben na mijn arrestatie ik blinde paniek hun oogst vernietigd, bang dat ze waren dat ik zou doorslaan bij verhoren, deze mensen zitten nu zonder medicijn en verrekken nu dus van de ellende en pijn, hartelijk dank justitie namens deze mensen.

Beseft justitie wel wat ze aangericht hebben, hoe moet ik vertrouwen hebben in een overheid die dit met mensen doet. Na het bewuste krantenartikel waar justitie het heeft over een wietplantage, ben ik persoonlijk maatschappelijk geruineerd. (5 planten), deze schade is niet eens in geld uit te drukken.

Kan de Justitie me uitleggen waarom ze dit doen, maar bij een simpele aangifte als diefstal niet thuis even omdat ze zo druk zijn.

  • Over de misstanden bij farmaceutische industrie is veel onderzoek gedaan, vele TV-programma’s hebben hier aandacht aan besteed, Radar, Zembla en RTL late night.

Alles draait om geld in deze bedrijftak. Ze maken mensen verslaafd aan medicijnen. Een genezen klant is een verloren klant. Wereldwijd worden er omwille van geld dus jaarlijks 5.000.0000 mensen de dood ingejaagd. Dat is GENOCIDE !!Dan heb ik het nog niet eens over de 6.000.000 doden door de tabaksindustie, de 3.700.000 doden door de voedingsindustrie en de 2.500.000 doden door Alcoholindustrie.

Waarom hoor ik politiek Den Haag en de christelijke partijen hier niet over, zelfs geen kamer vragen. Het blijft oorverdovend stil !!

Voor het geval jullie het nog niet wisten
CANNABIS 0 doden
volgens Jelinek en Trimbosinstituut
Wel grote woorden gebruiken over crimminaliteit bestrijden!!

Denken jullie dat we gek zijn? Met het zgn. gedoogbeleid zelf de criminaliteit organiseren (denken ze dat bij koffieshops de wiet uit de lucht komt vallen) en het vervolgens gaan bestrijden. Leg me dat eens uit!!!

De echte crimminelen die jaarlijks 17.200.000 de dood injagen worden ongemoeid gelaten, sterker nog, hun misdaden worden door onze overheid gebagataliseerd en goedgepraat, miljarden aan accijnzen worden aan verslaafde en zieke mensen verdiend.

Waarom doet de overheid niet wat ze doen moet, de bevolking beschermen en misdaden berechten.

....................................................................................

Komt allen, laat zien dat wij het zat zijn om zo denigrerend behandelt te worden. Steun Hans!!

Rechtbank te Zutphen, Martinet Singel 2 om tien uur s'morgens- 11 mei

 

----------

Share this post


Link to post
Share on other sites

De VOC doet het volgende persbericht uitgaan.

Beste mensen,

Vandaag heeft het VOC onderstaand persbericht verspreid, n.a.v. de rechtszaak van Hans Kamperman bij de rechtbank in Zutphen a.s. donderdag. Sympathisanten verzamelen zich vanaf 10.00 uur voor de rechtbank, Martinetstraat 2 in Zutphen. Zie ook https://www.voc-nederland.org/agenda/

Met groene groet,

Derrick Bergman

Voorzitter stichting VOC

 

Persbericht 9 mei 2017

 

Wereldverbeteraar Hans Kamperman op 11 mei voor de rechter voor vijf hennep planten:

’Ik weet zelf precies wat ik doe’

 

EINDHOVEN – De De Groenlose ondernemer Hans Kamperman moet op 11 mei 2017 voor de meervoudige strafkamer verschijnen wegens het buiten kweken van vijf hennep planten voor medicinaal gebruik. Het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod steunt de oproep van sympathisanten om naar de rechtbank in Zutphen te komen om Kamperman te steunen.

 

Met buitenproportioneel machtsvertoon deed justitie in oktober 2016 een inval bij Hans Kamperman. Enkele tientallen agenten hebben zijn hele woning overhoop gehaald. De reeds geoogste vijf planten zijn geruimd en vernietigd in een enorme vuilniswagen. Zijn auto’s zijn in beslag genomen en het stroomverbruik is doorgelicht, hoewel zijn planten buiten stonden. En Kamperman werd gearresteerd voor het in bezit hebben van vijf hennep planten.

 

Het was zijn eerste kweek, ook waren er geen materialen in huis om de hennep te verwerken. Kamperman is twee dagen in een isoleercel gestopt, justitie deed een triomfantelijk verhaal naar de pers uit gaan en behandelt hem als een zware crimineel.

 

Een eventuele veroordeling wegens het kweken van vijf hennep planten voor medicinaal gebruik zal enorme financiële gevolgen voor hem hebben. Kamperman heeft naast goedlopende ondernemingen in Groenlo ook een onderneming in Canada. Bij een veroordeling mag hij dat land gedurende vijf jaar niet in en zal de schade voor zijn bedrijven in de miljoenen lopen. Via social media hebben sympathisanten een actie opgezet om Kamperman te steunen in de rechtbank: https://www.facebook.com/events/1794656354184636/

 

Kamperman wil zich voor de rechtbank beroepen op artikel 25 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Dit artikel luidt:

“Een ieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder inbegrepen voeding, kleding, huisvesting en geneeskundige verzorging en de noodzakelijke sociale diensten, alsmede het recht op voorziening in geval van werkloosheid, ziekte, invaliditeit, overlijden van de echtgenoot, ouderdom of een ander gemis aan bestaansmiddelen, ontstaan ten gevolge van omstandigheden onafhankelijk van zijn wil.”

 

Volgens Kamperman onthoudt de Nederlandse overheid mensen het recht om zelf voor hun gezondheid te zorgen. Zoals hij in het politierapport zegt: “Ik weet zelf precies wat ik doe.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de zeventiende januari werd zijn zaak geseponeerd. Hans nam hier geen genoegen mee. Hij vond dat hij honds en zeer onrechtvaardig was behandelt

 

wat wil hij dan wel??

 

“Ik weet zelf precies wat ik doe.”

 

zeker weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een eventuele veroordeling wegens het kweken van vijf hennep planten voor medicinaal gebruik zal enorme financiële gevolgen voor hem hebben. Kamperman heeft naast goedlopende ondernemingen in Groenlo ook een onderneming in Canada. Bij een veroordeling mag hij dat land gedurende vijf jaar niet in en zal de schade voor zijn bedrijven in de miljoenen lopen.

 

Zoals hij in het politierapport zegt: “Ik weet zelf precies wat ik doe.”

 

don-quixote.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gekkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet goed waarom iedereen die voor ONZE kweek/gebruik/medicijn opstaat meteen word afgeschilderd als de dorpsgek hier...

 

Ok de zaak is geseponeerd en als dat alles is wat je wil berijken stopt het daar ook maar als je verandering wil moet je soms je winst dubbel terug inzetten.

 

Gaat er iets veranderen misschien niet, maar niets doen voor de gene die het kunnen/willen doen is geen optie meer

 

Het opkomen en aankaarten van cannabis bij de politiek en justitie is nu eenmaal een martelaarschap.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze vlog spreek ik over de zaak ' Hans Kamperman.

Ik ga morgen naar de zitting toe om hem te steunen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alkaline

 

Als jij bedrijven hebt, dan heb je er ook mensen werken.Als de uitspraak vandaag zeer ongunstig uitvalt, wat gaat er dan gebeuren met de bedrijven, maar vooral ook de werknemeners?Het is heel moedig van deze man, maar loopt ook een heel groot risico & is dat waard voor 5 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dhr. Hans zal hier al wel over nagedacht hebben.

En in het ergste geval. Niet omdat de baas er niet is dat de zaak niet verder kan draaien, anders zou ie nooit vakantie kunnen nemen :D

 

Iemand informatie hoe de zitting is verlopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROENLO - De Officier van Justitie heeft in de rechtszaak tegen Hans Kamperman, voor het kweken van wiet, een werkstraf van 120 uur geëist, en twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf en een proeftijd van twee jaar. De uitspraak is over veertien dagen.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de eis valt het allemaal best mee strafrechtelijk.

Veroordeling als drugscrimineel nemen de meeste klanten en zakenrelaties je niet in dank af en velen willen dan echt niks meer met je te maken hebben.

 

Vindt het een apart verhaal en hoop vd heer dat het goed afloopt maar ik vrees dat het toch schoffelen gaat worden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dorpsgek? men is vrj om te doen en laten, maar wat ik een beetje gek vind is dat je aanklager (die je zo verantwoordelijk houdt voor alle overlast en problemen) besluit niet te vervolgen, en je daar dan niet blij mee bent, wat dan? welke mogelijk uitkomst had die men hier kunnen verwachten?

 

en als je uit idealogische motieven gokt, dan wint het huis altijd, zie bijvoorbeel die waxinelampjesgooier, je hoeft niets iets slechts te doen om de lul te zijn, enkel ej kop boven het maaiveld uitsteken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag om 2 uur is de uitspraak betreffende de zaak Hans Kamperman.

Let wel,deze man had maar 5 planten in zijn tuin en had die 'oprecht' om zijn medemens te helpen, zodat zij er olie van zouden kunnen maken.

 

Zie ook mijn vlog 'doedeledocu 23'

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

DG.Color_.png

Hans Kamperman uit Groenlo heeft woensdagmiddag een voorwaardelijke werkstraf opgelegd gekregen van 80 uur, met een proeftijd van twee jaar :td Klik op bovenstaand plaatje voor krantenartikel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hans heeft een voorwaardelijke straf van 80 uur dwangarbeid gekregen. Het is onvoorstelbaar dat deze man zo kapot wordt gemaakt. Niet alleen dat hij op deze wijze wordt gestraft, maar hij mag m.i. Canada, waar hij zakelijke belangen heeft ook niet meer in. Ook wordt een horeca project te Groenlo, waar hij aan mee werkte geblokkeerd. Dit gaat hem miljoenen euro's kosten

Hij werd op een zondagmiddag (2016) om half zes gearresteerd, afgevoerd en heeft 30 uur in een isoleercel gezeten. Hier werd hij wel 23 uitgehaald, omdat de vingerafdrukken zgn. steeds mislukten. Ondertussen werd zijn huis door acht man 6 uur lang doorzocht Schijnwerpers wierpen ondertussen hun licht op de gevel. Mannen in witte pakken laden s'avonds laat vijf plante- staken en nog wat wiet op een dubbelassige vrachauto. Na 30 uur werd hij op straat gezet en moest maar zien hoe hij thuis kwam. Thuis aangekomen was zijn huis een mess. Alles was door elkaar gedonderd.

Vervolgens verscheen er daarna een artikel in de Groenlo'se krant waarin hij werd neergezet als de Groenlose 'Pablo Escobar'. Dit had weer tot gevolg dat zijn buren hem met de nek aan gingen zien.

Ik heb vernomen dat hij in hoger beroep zal gaan. Dat moet hij zeker doen en ik zou als ik hem was excuses en een schadevergoeding eisen. Dit is zo disproportioneel, straf staat in geen enkele verhouding tot het vermeende delict. Het is ronduit bizar en beschamend dat zo'n integer mens op zo'n schofterige manier wordt behandelt. Het zegt veel over de morele standaard van de tegenstanders. Wat een zielige , bekrompen mensen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te lezen had die niet alleen 5 planten, maar ook dozen met hennep in huis.Dat was zeker ook voor de olie bedoeld dan?Schandalig gewoon :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de ophef niet zo..

 

de zaak was al geseponeerd maar deze meneer wilde per se vervolgd worden

 

en nu is hij boos over de uitkomst?

 

hij mag nog blij zijn dat het voorwaardelijk is en dat hij niet werkelijk op korte termijn een plekje in zijn agenda moet reserveren om de schoffel ter handen te nemen :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangeslagen Kamperman in beroep tegen wietveroordeling

 

ZUTPHEN - Een aangeslagen Hans Kamperman legt zich niet neer bij een voorwaardelijke werkstraf van 80 uur en gaat in hoger beroep. ,,Ik accepteer geen enkele straf.’’

 

Domien Esselink 24-05-17, 21:15

Laatste update: 21:21

 

Advocaat Maurice Veldman liet woensdagmiddag direct weten in hoger beroep te gaan, nadat zijn cliënt Hans Kamperman voor de rechtbank in Zutphen is veroordeeld tot een voorwaardelijke werkstraf van 80 uur voor het kweken van vijf wietplanten. ,,Dit is een schandalige uitspraak van een bedenkelijk niveau’’, reageerde Veldman. ,,En overdreven. Men was bezig bij voorbaat een veroordeling te realiseren.’’

 

Dozen

 

Hoewel de rechter zei niet te twijfelen aan de goede bedoelingen van Kamperman om van de oogst medicinale wietolie te laten maken, waren er in zijn huis in Groenlo ook wiettoppen aangetroffen in dozen met namen van andere mensen erop. Dat gevoegd bij Kampermans uitspraken na zijn arrestatie dat er ook hennep van andere mensen in zijn huis aanwezig was, leverde hem de verdenking van handel in wiet op.

 

,,Ik was inderdaad in de veronderstelling dat er materiaal van anderen lag, maar dat bleek bij navraag een misvatting’’, verklaarde Kamperman woensdagmiddag in Zutphen nog maar eens. ,,Die mensen bleken hun spullen te hebben meegenomen, maar dat wist ik op dat moment niet.’’

 

Vijf 'wietbomen' waren er geoogst en de hoeveelheid toppen vergeleek de officier van justitie met een aantal van 400 planten. Kamperman had echter niet meer dan de vijf gedoogde planten, maar wel van ruim 3,5 meter hoog en met een stamdoorsnede van 12 centimeter. ,,Maar de grote hoeveelheid is strafbaar en daar gaat u straf voor krijgen’’, verklaarde de rechter, die er aan toevoegde dat 'het verweer van uw advocaat is verworpen.' Ze kwam tot een eis van 80 uur voorwaardelijke werkstraf, met een proeftijd van twee jaar.

 

Feitelijk ondergaat Kamperman dus geen straf, maar hij gaat desondanks in hoger beroep. ,,Dit voelt onrechtvaardig. Ik word afgebrand en zal aantonen dat al het materiaal van mijn eigen planten was.’’

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet zo goed wat een geslaagde zakenman met 5 planten moet.

En nog dozen van anderen.......

Ennnn...............ik snap het nog steeds niet

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaak was niet geseponeerd. Deze man is een zeer sociaal maatschappelijk betrokken figuur en het is een grof schandaal dat hij zo wordt behandelt. Het illustreert maar weer eens met wat voor een kleingeestige mensen wij hier te maken hebben.

Deze man heeft niets met enige wiethandel te maken. Wat verscheidenen zich msschien niet kunnen voorstellen is dat deze man zich volledig onbaatzuchtig inzette voor zijn hulpbehoefende medemens. Ze zijn er nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je als zakenman de Pablo Escobar genoemd wordt, was ik gelijk een coffeeshop in Groenlo gestart, maar ken de man verder niet, maar naïef is het wel om te denken dat je tegen de overheid kan strijden in je uppie, tenzij het een reclame boost voor zijn eigen bedrijf moest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geslaagde ondernemer? wordt weer een beetje opgeblazen........2e hands auto's???? verkoper

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaak was niet geseponeerd. Deze man is een zeer sociaal maatschappelijk betrokken figuur en het is een grof schandaal dat hij zo wordt behandelt. Het illustreert maar weer eens met wat voor een kleingeestige mensen wij hier te maken hebben.

Deze man heeft niets met enige wiethandel te maken. Wat verscheidenen zich msschien niet kunnen voorstellen is dat deze man zich volledig onbaatzuchtig inzette voor zijn hulpbehoefende medemens. Ze zijn er nog!

Jij moet niet onderschatten hoeveel geluk jij hebt gehad.

 

Hoe het in de praktijk gaat is dat rechters op zitting het helemaal met je eens zijn maar je vervolgens toch gewoon veroordelen. Waarom? Heel simpel, het is strafbaar voor de wet.

 

Zijn we het allemaal niet mee eens maar zodra dat niet veranderd hebben dit soort zaken geen zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja men kan het wel moraal prima vinden om wietolie uit te delen, maar volgens die mensen daar is dat handel in harddrugs, en daar ben je vast niet vanaf met 80 uur ouderen eten geven..

 

als het bij wet verboden is, verwacht je dan vrijspraak??

 

 

oorlog is ook fout, maar als ik hier f16's onklaar ga maken ben ik toch echt de lul, of je daar nou levens mee redt of niet..

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook opvallend dat hij Veldman als advocaat heeft.............als geslaagd ondernemer........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...