Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Sinds kort zie ik een lichte vlekjes verschijnen op de bladeren. De dames krijgen gewoon kraanwater, staan op aarde en krijgen 1 a 2 keer per week voeding (biobizz) ph en ec onbekend. 1 x per dag 2 liter water verdeeld over 9 dames, vorige week heb ik wel dubbel water en dubbel voeding gegeven als boost. De dames zitten nu in week 6/7 bloei.ik wil graag een foto uploaden maar moet nog ff uitzoeken hoe. Alvast bedankt voor de reactie. Ps. Heb de bladeren al met microscoop bekeken en zie geen beestjes (volgens mij)

Edited by BigR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm misschien lage bloed druk

Of te snel opgestaan?

In de lamp gekeken?

Krijg je ook namelijk vlekjes voor je ogen :o

 

Fotos!!!

Edited by Wiekspiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto uploaden in je album (zie profiel pagina )

Dan de bb code kopiëren en plakken in je post.

Zou waarschijnlijk iets met stikstof of tekort aan calcium kunnen zijn?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, schiet mij maar lek over hoe ik een foto moet uploaden met mijn mobiel. Het lukt niet. Heb al bij de help onderwerpen gekeken en ook geen succes. Iemand een handige how to hiervoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ga naar wietforum.nl

2. klik je op gallery

3. rechtsboven staat nieuwe afbeelding.

4. selecteer een album (of maakt een nieuwe)

5. bestanden kiezen (rechtsonder in beeld)

6. kies een foto

7.klik op upload

8.klik rechtsonder in beeld op review & publish

9. geef de foto een titel en beschrijving

10. klik in het midden onder op finish & publish

11. ga naar het album waar je hem geplaatst hebt (rechtsboven klik je op je gebruikersnaam en dan mijn album)

12. kopieer de BB code

13. ga naar het topic waar je hem wilt plaatsen

14 plak de BB code

15 neem een joint want het is klaar :j

 

Duidelijker kon ik het niet maken, maar deze beschrijving snap je vast wel.

Sterke verder met je bladprobleem want daar heb ik geen verstand van :rofl

Ik gok iets met N (stikstof).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichte vlekjes op de bladeren kan spint zijn of tripsen. Met een zakmicroscoop de onderkant van de bladeren inspecteren en je weet wat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met je telefoon krijg je de bbcode waarschijnlijk niet geselecteerd en gekopieerd..

Uploaden met je mobiel en dan posten met laptop/computer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met je telefoon krijg je de bbcode waarschijnlijk niet geselecteerd en gekopieerd.. Uploaden met je mobiel en dan posten met laptop/computer?

 

Jawel lukt mij ook via m'n telefoon, het is wel wat lastiger maarja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45500_19393_844619.jpg

 

Thanx hollands hope, perfecte omschrijving. Nu hopen dat het meevalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt op schade door californische thrips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

flinke trips invasie gaande best makkelijk vanaf te komen (geheel bio) met Neem.

helemaal weg krijg je het niet ivm plant in bloei maar onder controle houden is makkelijk (dek je pot af zodat geen trips in toplaag medium).

 

Leer je aan om minder enthousiast water te geven, trips vormt eigenlijk alleen een probleem bij cannabis kwekers die te nat kweken omdat als je te nat kweekt er veel organisch materiaal af te breken is waar trips op af komt, ze doen goed werk maar bij een plaag ook schade aan je plant en uiteindelijk komen ze ook in de toppen terecht als je het zijn gang laat gaan :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn gevoel is het ook ontstaan in een periode dat ik de watergift had verhoogt om extra voeding te bufferen in het medium (aarde) om zo de laatste weken alleen water te geven om de nieuwe plant schoon te spoelen. De bloemen beginnen licht bruin te worden en ik denk dat de dames nog max 2 weken staan voordat ik ze omhak. Wat is het beste om te doen nu. Medium afdekken en is het nog verstandig om neem olie door het water te mengen of alleen het medium afdekken en beperkt wster geven en zo het einde halen? Alvast bedankt

 

Ohw , en kan ik de aarde nog gebruiken voor een nieuwe ronde og alles vervangen en het hok zwaar reinigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog niks anders gedaan dan beperkt water geven zo'n 175 cc per 11 liter pot aarde en de situatie is stabiel. Niks erger geworden, vermoed zelf dat ik iets te enthousiast ben geweest met biobizz icm water geven, denk iets teveel bij elkaar. Ook omdat ik nog geen eitjes of kruipende dingen zirt onder mijn 60 x en 200 x vergrotende microscoop moet ik wel voor 99 % concluderrn dat dat het is voor deze beginnener.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...