Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-TAV-

Moeder Met Handicap Op Straat Gezet Na Vinden Wietplantage

Recommended Posts

34yv6so.jpg

 

De 37-jarige Liekje Nepes, die al sinds haar 16de lijdt aan een progressieve spierziekte, is ten einde raad. De alleenstaande moeder uit Spijkenisse staat sinds kort op straat vanwege de vondst van een hennepkwekerij op haar zolder. Ze kan nergens meer terecht omdat ze vijf jaar lang is uitgesloten voor een huurwoning.

 

Nepes zegt alles al te hebben geprobeerd, maar de opvanglocatie in Spijkenisse zit overvol. En bij de gemeente Nissewaard krijgt ze nul op het rekest, vertelt ze. Haar 15-jarige zoon heeft ze nu bij zijn vader in Den Haag ondergebracht. En zelf slaapt ze tijdelijk op de bank bij een vriendin, maar daar kan ze ook niet eeuwig blijven. ,,Maar waar moet ik dan heen? Het enige dat ik kan doen, is doordraaien. Dan word ik tenminste ergens opgenomen.''

 

Haar gezondheid, die al niet zo best was, is door deze ellende flink achteruit gegaan, vertelt ze. Nepes lijdt aan spierdystrofie, een ziekte waarbij de spierkracht langzaam afneemt door een afbraak van de spiercellen. ,,Je kan heel oud worden, maar het doet heel veel pijn.'' Daarom slikt ze ook morfinepillen.

 

Plantjes

 

Maar hoe kwamen die plantjes dan op die zolder? Nepes beweert dat haar ex-vriend misbruik heeft gemaakt van haar kwetsbare situatie. Ze zou er niets van af hebben geweten. ,,Ik was in die tijd zo moe. Ik heb drie maanden lang alleen maar geslapen en was hooguit een paar uur per dag wakker. Ik sliep al die tijd beneden. Vrienden brachten me naar boven om te douchen.''

 

Op 13 november 2016 lag ze nog steeds versuft op de bank, toen de politie bij haar inviel. Boven op zolder troffen de agenten bijna 300 hennepplantjes aan. ,,Ik kwam daar zelf nooit, want daar kan je alleen komen met een vlizotrap. Daar kon ik in mijn toestand onmogelijk op'', zegt ze. De politie geloofde haar echter niet en hield haar aan.

 

Van de woningcorporatie kreeg ze het aanbod om zelf de huur op te zeggen, maar dat weigerde ze. ,,Want ik heb niets gedaan'', beweert ze stellig. Ja, ze was zo stom geweest om haar ex-vriend te vertrouwen. ,,Maar je bent in mijn situatie een heel makkelijk doelwit.''

 

Mishandeling

 

De rechter achtte echter bewezen dat zij wel degelijk op de hoogte was van de hennepkwekerij en dat de huisuitzetting rechtmatig was. Volgens vestigingsmanager Joost Mayer van wooncorporatie Maasdelta is het algemeen beleid van woningcorporaties om het huurcontract te ontbinden bij de vondst van een hennepkwekerij. ,,Wij zijn er ook niet op uit om mensen op straat te zetten. Aan de andere kant veroorzaakt een hennepkwekerij zulke gevaarlijke situaties dat wij niet tolerant kunnen zijn.''

 

Hij wijst erop Nepes zich had kunnen inschrijven bij een andere corporatie als ze meteen had meegewerkt aan het ontbinden van haar contract, omdat ze toen nog niet geregistreerd was als kweker.

 

Een woordvoerder van de gemeente wijst erop dat de woning van Nepes destijds ook is gesloten door de burgemeester omdat er werd gedeald en een minderjarige jongen was mishandeld. Zij adviseert Nepes om zich te melden bij het Leger des Heils of de gemeente. ,,Dan kijken we of er een oplossing is voor haar.''

 

http://www.ad.nl/rot...gezet~a88c055b/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loopt een beetje erg achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legaal maken die handel, krijg je veiligere kwekerijen en dit soort ellende niet!

 

ps. vgm staat het forum nog op wintertijd ik post dit om 2:50 maar hij geeft 1:50 aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wiet legaal was dan had deze mevrouw de afgelopen jaren geen boodschappen kunnen doen

 

gok ik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wiet legaal was dan had deze mevrouw de afgelopen jaren geen boodschappen kunnen doen

 

gok ik zo

 

Had ze geen rolstoel meer nodig gehad waarschijnlijk & niet hele dagen plat gelegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom slikte ze dan morfine terwijl haar hele zolder vol met medicijnen stond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk eerder van niet weten dat het ook zou kunnen werken tegen spierdystrofie.In de VS doen ze er onderzoek naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vrouw kon niet eens goed lopen,dus zwaar misbruik van haar fysieke toestand gemaakt door haar ex.

En Nederland pakt natuurlijk de eigenares v/h huis op,terwijl de echte schuldige wegloopt.

 

Typisch nederlandse wet-geving* (*Lees wet-ontneming)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild kan ook niet lopen en die kweekt toch ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar lostchild is geen vrouw....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft een vaag verhaal.

Ondanks dat ze misschien niet helemaal d'r bij was ivm morfine enz.

Ga je me toch niet wijs maken dat ze nooit wat heeft gemerkt/geroken.

En al die spullen komen ook ineens ongemerkt je zolder op?

Zakken zand,plantjes,lampen,afzuiging enz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft triest...denk zelf dat ze er wel vanaf wist....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...