Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fockit

Tada....

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Hier ben ik dan. Heb niet zoveel te melden momenteel, maar wilde me toch even voorstellen.

 

Na in de loop van de jaren een aantal buitenkweken gedaan te hebben zonder al te veel kennis (expert in het roken 😎, dat dan weer wel) en moeite ben ik nu toch maar eens wat serieuzer te werk aan het gaan. Informatie op dit forum is al ruimschoots geconsumeerd, ph en ec meter gekocht, kwaliteitszaad gekocht en ik ben al dik 3 weken los. Mogelijk ga ik ook eens een guerilla kweek proberen.

 

Zal elders, op de daarvoor bestemde plek, een kweekverslag maken.

 

Groetjes,

 

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom... die ph/ec meter heb je die aangeschaft om buiten te spelen ? Of ga je indoor bezig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snapter ook nie vee van zak ma Zage

 

Niet te min veel succes natuurlijk!

 

Waarom beginnen die beginnende kwekers allemaal met een ph/ec meter???

 

Ik heb zelf altijd zonder gedaan en ec meet ik nog steeds niet...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

meten komt meer professioneel over

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph/ec meter is het geheim van kweken..zonder ben je een prutser :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proud to be a prutser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook heel lang zonder gedaan.

Toen een hele poos met en nu ook weer zonder.. dus pruts k lekker mee :) :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een buitenkweek lijkt het me zinloos, als het regent komt er afgezuurd water je grondje binnen terwijl je net je ph hebt lopen sturen. Voor binnen of in een kas kan het voor een beginner juist wel een hulpmiddel zijn gewoon om uit te vinden wat een bepaalde hoeveelheid voeding met de ph en EC doet van je drinkwater. Nu ik dat weet hoef ik niet meer te meten en gebruik ik het enkel nog maar om te controleren of de waardes overeenkomen met wat ik denk dat het zou moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn imago is wel het allerlaatste waar ik me zorgen over maak, lol. Ben officieel autist.

 

Waarom een ph en ec meter ?

De losse hand methode heb ik al geprobeerd. Zelf ben ik echt een meten is weten persoon, dus zijn die meters wat mij betreft een logische aankoop als ik meer inzicht wil krijgen en mijn oogst wil maximaliseren. Ze hebben me nu al meer inzicht verschaft ten aanzien van regentonwater vs kraanwater.

Natuurlijk is het op het eerste oog belachelijk om voor 10 plantjes die meters te kopen, net als dat het belachelijk lijkt om in 37L potten te kweken. Believe me, there is method to this madness.

Let wel, het moment dat ik 10 tot 20 gram extra heb geoogst, heb ik de investering alweer eruit en ben ik ook nog eens wijzer geworden. Dus...waarom geen ph en ec meter ?

 

Ps Ik ben dan wel autist maar daarmee zeker niet onnozel. Mijn dames staan 's nachts en bij regen/kou in mijn superdeluxe tuinserre (ahum, zo'n plastic ding van 35 euro).

Edited by Fockit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...