Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wouter79

Gele Topscheut

Recommended Posts

Enig idee? Misschien dat ik later nog een foto maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het forum heeft wel een goede reputatie als je denkt dat mensen hier genoeg aan hebben?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt op een zwaveltekort, maar dat is eigenlijk vrij zeldzaam. Of wellicht een vergevorderd ijzertekort? Doe je iets "raars" qua voeding? Of kan de pH heel hoog zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe niks raars met voeding. Ph van kraanwater in Tilburg is wel hoog: 8,39

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor een lamp gebruike je en wat is de afstand tussen lamp en plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal daar je probleem zitten vermoed k ... 600 watt 60 cm afstand van plant denk dat ie dat beter kan verdragen..

 

1 voordeel je plantje s gelijk getopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbrand, is duidelijk te herkenne boven een tekort/blok omdat alle bladeren op die hoogte diezelfde verkleuring hebben en je grote blad al is gaan hangen

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

check deze link even,

 

http://www.growweedeasy.com/cannabis-light-burn

 

ik denk dat agent orange en huffnpuff gelijk hebben, 600 w op 30cm is veel te dichtbij, tenzij je een cooltube hebt ofzo, en zelfs dan is 30cm te dichtbij zover ik weet.

 

regel is 600w =60cm 1000w= 100cm 400w= 40cm. ik zelf heb een 600w en die staat op 70cm van de toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik nam eigenlijk aan dat hij die foto "gevonden" had zoals hij zelf zei. Heb je die foto nou van iemand anders gevonden? Of is dat je eigen plant?

 

Hoe dan ook 30cm of 40cm is wel veel te dicht erop voor 600w inderdaad. Afstand die je moet aanhouden met HPS is doorgaans 10cm per 100W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik nam eigenlijk aan dat hij die foto "gevonden" had zoals hij zelf zei. Heb je die foto nou van iemand anders gevonden? Of is dat je eigen plant?

 

Hoe dan ook 30cm of 40cm is wel veel te dicht erop voor 600w inderdaad. Afstand die je moet aanhouden met HPS is doorgaans 10cm per 100W.

Heb ik ook maar ik laat de clipfan de hitte wegblazen. Dan gaat het prima met een 600watter 30 cm van het gewas af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Gaat het dan niet alleen maar harder verdrogen door ook nog de wind erbij? Of had j wel vochtige lucht?

 

Ik heb wel een keer met 1000W op 60cm ofzo gezeten. Met een hoop ventilatie ging dat net, maar de bovenkant van de top werd wel wit/albino. Op zich wel mooi, maar niet de bedoeling :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook helemaal niet nodig zo dicht op de plant, waarom zou je dat doen? De planten kunnen er ook nog eens lichtstress van krijgen, te veel licht, dan krijg je van die gebleekte toppen. Wat al eerder gezegt is hou gewoon 60cm aan, dan zit je altijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Gaat het dan niet alleen maar harder verdrogen door ook nog de wind erbij? Of had j wel vochtige lucht?

Ik laat de clipfan over de toppen heenblazen en ik zie niks geks behalve dat ik meer harde toppen oogst.

Ik heb wel een keer met 1000W op 60cm ofzo gezeten. Met een hoop ventilatie ging dat net, maar de bovenkant van de top werd wel wit/albino. Op zich wel mooi, maar niet de bedoeling :)

1000watt lampen heb ik nog nooit mee gekweekt, maar met een 600watter gaat het prima als je die er zo dicht op hebt. Ik heb het idee afgekeken van een old-school kweker, volgens mij Eskobar.

 

Is ook helemaal niet nodig zo dicht op de plant, waarom zou je dat doen? De planten kunnen er ook nog eens lichtstress van krijgen, te veel licht, dan krijg je van die gebleekte toppen. Wat al eerder gezegt is hou gewoon 60cm aan, dan zit je altijd goed.

Het is misschien niet nodig, maar als ik de lamp 60 cm boven de hoogste top hang, dan hangt ie 80 cm van de lagere en 100 cm van de toppen daar onder. Door de lamp lager te hangen zal de hoogste top misschien wat stres krijgen, maar de lagere toppen worden er alleen maar harder door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...