Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

Sannies Jack Te Vroeg Klaar?

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Staan nu 8 weken maar sommige lijken al bijna klaar te zijn. Smartpot 250ltr planning bio aarde.Vier zaden erin en Gewoon lekker simpel gehouden met mycchoriza, bacto, wormenmest etc. Waterhuishouding word bijgehouden dmv blumats. Voeding word minimaal meegegeven 1 a 2 x per week. Snap er niks van... iemand wel?

 

 

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18009/gallery_27271_18009_3543925.jpg

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de voorgrond zie ik nog geen bruine pistels dus neen nog niet klaar.

 

Heb je een loepje

Om de trichomen te checken voor in het latere stadium?

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, ik zal wat duidelijker zijn. ik heb de sannies al eerder gehad maar wat ik bedoel is dat het al herfst lijkt te worden in die tent en de lager liggende toppen al wel rijp lijken.

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18009/gallery_27271_18009_428587.jpg

 

Ik was net te laat met deze foto vandaar dat ik hem niet poste.. sorry voor het slechte resultaat. Dus wat ik niet snap is dat de bladeren al alle kleuren krijgen en de onderliggende topjes al redelijk rijp zijn maar ze nog 4 a 5 weken te gaan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je niet "gewoon" heel laag in de voeding gezeten? Waardoor de plant nu het blad leegtrekt ipv de voeding uit je medium?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je niet "gewoon" heel laag in de voeding gezeten? Waardoor de plant nu het blad leegtrekt ipv de voeding uit je medium?

 

Ik wist niet eens dat dat kon joh!? Maar er zitten toch zoiezo genoeg voedingsstoffen in dat medium? En ik heb er ook 10/15 buffertabs inzitten en die mychorizza Dus het lijkt mij sterk dat dat het probleem is. Kan het misschien niet door die lamp (gavita 1000) komen? ik heb natuurlijk dat dak van die tent eruit moeten knippen omdat de sannies te hoog werden. Ik zou het echt zonde vinden als ik deze ronde zou verneuken. Met maar 4 plantjes ga ik volgens mij echt een mooi eindgewicht tegemoet, waardoor ik het echt doodzonde zal gaan vinden hoor! De vergeling van het blad is halverwege wk6 ingetreden. Lijkt me echt niet door lage voeding komen. Maar ik ga me wel weer wat inlezen dan hahaha. Maar bedankt voor het meedenken plantformer... toppie!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is de pH van je kraanwater zo hoog dat de planten bepaalde voedingsstoffen niet kunnen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is de pH van je kraanwater zo hoog dat de planten bepaalde voedingsstoffen niet kunnen opnemen.

 

Ik zit nog steeds in dezelfde regio dus kraanwater is nog steeds hetzelfde. Maar de ph word toch vanzelf geregeld in deze? Of zijn er weer veranderingen geweest tijdens mijn afwezigheid haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pH is variabel en verandert naarmate je voeding toedient aan het water. Als je een paar milliliter meer of minder geeft merk je dit al aan je waarden. En als de pH in je medium boven de 6.0 is zal de plant bepaalde stoffen niet kunnen opnemen. Daar veranderen wat schimmels in de grond niks aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Sannie's Jack feminised zit er af en toe ook een enkele tussen met wat indica trekjes .

Had er de laatste ronde ook 1 tussen zitten , heb je een vroeg rokertje .

 

De andere Pheno 's deden er bij mij 11,5 week over om af te bloeien ( onder Cobs )

Zelfde medium als jou , maar dan 30 liters met 5 tabs

Gehele cyclus niets bijgevoed , en toch boven de 1,5 g / watt .Had niet gedacht dit dit op aarde mogelijk was .

 

De rest lekker nog 3 a 4 weken laten staan , die van mij stonden er ook zo bij in week 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

@critical

niks veranderd :innocent:

ik kweek al even niet bio meer dus kan je niet helpen al vermoedt ik dat je te weinig bij hebt gevoed voor sommige vd planten, de concurrentie is ook flink in die pot :icecream:

 

@heribei

Als het een iets meer indica is dan zouden er toch ook meer opgezwollen calyxen en een zoveelste internode bloei in de hoofdtoppen te zien moeten zijn :search:

Welke aarde had je dat je wegkwam zonder bijvoedden?

Ik kom met bio grow aarde en tabs altijd maar tot week 3 van 12/12 onder mijn chinese disco LED :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lost: Ik ga idd nu ook twijfelen aan voeding tekort en helemaal na de post van Running Water. Ik heb in het begin wel wat buffertabs als topdressing gebruikt. En het blad zag er echt mooi gezond uit en had bladeren ertussen zitten met 11 vingers en dat is nu diegene die al helemaal geel aan het worden is. Nu ik wat meer aan het voeden ben zie ik de puntjes al verbranden dus stop ik weer ff met voeden. Wat zou het beste zijn om nu te doen dan heren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet per keer de voeding ophogen maar vaker voeding meegeven in de dosis die wel kon eerder.

Zo geef je ook 'meer' voeding :icecream:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is er dan niet meer kans op rot? Als ik vaker voeding gaat meegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar minder dan wanneer je probeert er meer per keer in te drukken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is waar... ik denk ook dat ik teveel naar de hazen gekeken had. Die staan maar 9 weken. ik gaf hun echt minimaal bij... als het niet nodig is, is het niet nodig toch? Altijd gezonde planten gehad. Nu weer een ronde uit zaadjes en langere bloei periode. Vermoed dus idd dat dat mijn fout is geweest. Maar nu dus gewoon vaker meegeven. En spoelen over 2 weken maar gewoon aanhouden dan of nu juist eerder

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabletten zijn vooral bedoelt voor de groeifase CW, de eerste 5/6 weken, daarna vloeibaar bijmesten om het bodemleven te voorzien van voeding. Kijk maar naar het stappenplan van Sannie, die zal dat bevestigen.

 

In principe "spoel" je nu al, voor zover als je aarde kan spoelen

 

En alleen micorrhiza en buffertabs is zowiezo niet voldoende om je bodemleven op gang te houden. Heb je wel elke week of om de week bacto/bacteriën meegegeven? Die breken namelijk het organische materiaal in je medium af, als je dat niet bijhoudt dan zal het organische materiaal in mindere mate worden afgebroken en komt er geen of minder opneembare voeding vrij voor je planten

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plantformer:

 

Dat weet ik gozer en heb ook gewoon bijgevoegd maar waarschijnlijk te weinig. en bacto gaat er om de 2 weken mee in. Maar wat je zegt zit wel wat in met dat spoelen... dat moet het probleem dan wel zijn kan niet anders. Maar wat ik dan niet snap is dat wanneer ik voeding gaf er de dag erna verbrande bladpunten te zien waren. Hoe verklaren we dat dan?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... ik had ooit eens een gesprek met Sannie toen hij nog werkte vanuit een bedrijfspand in Zaandam, hij vertelde mij dat ik niet moest schrikken van verbrande bladpuntjes want dat was en teken dat het bodemleven erg actief was, het blijft enkel bij de eerste halve millimeter van de bladpuntjes, het zet verder niet door ofzo, en van de vloeibare voeding is ongeveer 50% DIRECT opneembaar voor de planten, waarschijnlijk is dat de oorzaak CW. Ik zelf kweek ook bio met een iets aangepast recept in mijn medium, en begin met bijvoeden na 5/6 weken met BAC bio bloom, waarvan gemiddeld 2/3 weken voorgroeien. Ik gooi nog ecostyle tuinmest en lavameel bij mijn light mix en ik verbrokkel de tabletten zodat ze sneller worden opgenomen. Verder gewoon kraantjes water, gaat eigenlijk altijd goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep ik denk dat we er dus uit zijn nu. Zo leer ik weer eens wat bij over die bladpunten. Want ik heb dus hier op het forum geleerd dat ik na het zien van die bladpunten moest uitkijken met voeding. Vandaar dat ik erg lang met die bac bloom doet hahaha. Ik dank u weer vriendelijk plantformer. ik kan nog wel een kweekje van jou herinneren met de helft paarse toppen en de andere helft paarse/donkere bladeren geloof ik. Wat een mooi veldje was dat zeg wauw of ben ik nou in de war met iemand anders hahaha

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep! Dat was ik met een andere nick! deze was dat klik! Wow hier kan rapper boef nog wat van leren hahaha! De olie begint te werken...mmmmm.... wow 3,5 jaar geleden man, time flies! Dat was een Somalicious en Killing fields run, die ging als purple mist op de kaart en was met een dag weg!

Toen waren Sannie en Knutsel nog actief hier en vele anderen, maar ja ik heb geleerd dat alles stroomt en niets blijft, maar vind het wel jammer moet ik eerlijk toegeven dat er weinig "toezicht" op dit forum is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup time Flies inderdaad! Ja het viel mij ook al op dat er niet zoveel "bekende" forumleden meer aanwezig zijn. Heb maar ff de tijd genomen en een paar topics zitten lezen en weet alweer genoeg. Maar die paarse toppen waren echt debiel man. Kan jij nog aan die zaden komen toevallig? Daar had jij toen toch een moedertje aan overgehouden? Ja misschien ff de oude mods een pb sturen om de "toezicht" weer terug te halen. Even een bezem erdoor en een vredespijp roken zou een goed idee zijn.

 

Maar uh... boef? serieus? Hahahaha ;)

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik had inderdaad een selectie gemaakt van de Killing Fields, hard op zoek geweest naar de roze pheno, die heb ik uiteindelijk gevonden en een kruising mee gedaan, dat is de SOG Killin geworden, de moeder heb ik niet meer, echter 1 stek kwam weer bij Soma terecht, die heeft haar vervolgens gekopieerd en werd Sopurple genoemd.... tja zo gaat dat. SOG Killin is overigens wel te vinden, klik op instagram bij Growergaz klik, echt een mooie F1 strain.

 

Hey wel goed lezen he, beter dan rapper boef hahaha.... je kan zeggen wat je wil, maar die gast heeft wel flow, tekstueel of grammaticaal kan ik het ook niet echt volgen maar dat zal de leeftijdskloof wel zijn :wtf2: .....maar hij is wel een blower, dat dan weer wel hahaha

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er vandeweek gelijk 5 bestellen...Mooi man, daar ben ik echt blij mee. Ik had het je toen ookal gevraagd aan je tijdens dat kweekje. Dat is me in ieder geval nooit ontgaan zoals je ziet! En zit er ook een roze pheno tussen of alle 2 even veel kans..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...