Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Robindr

Een Autoflower Kweken Zonder Technologie Of Techniek

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben 40, Belg, en heb buiten af en toe eens een jointje nooit echt veel wiet gerookt in mijn leven.

Nu heb ik al een aantal jaar last van moeilijk inslapen en doorslapen. Een slaappilletje of alcohol helpen af en toe wel eens maar zijn geen optie op lange termijn.

Daarom wil ik proberen of wiet geen soelaas kan brengen. Ok, op lange termijn is dit ook geen goede oplossing natuurlijk.

 

Via een vriend kan ik af en toe eens wat wiet bemachtigen (volgens hem Haze) maar ik vind die eigenlijk veel te 'straf' voor mij. Ik word er veel te high van en kan hierdoor ook de slaap niet vatten. 😕

 

Ook via andere vrienden raak ik niet aan wat ik wil. Hier in de streek is blijkbaar enkel wiet te vinden met een hoog THC die je vooral een high oplevert. Dus niet wat ik zoek.

 

Daarom ben ik wat gaan rondzoeken op bet net en heb nu zaadjes gekocht van Bubba Kush autoflowering die ik zelf dus wil laten opgroeien.

Ik ben natuurlijk van plan om bij te leren over voedingsstoffen, water geven en het kweken van een wietplant in 't algemeen, maar ben niet van plan om met lampen, luchtafzuiging en andere technieken te werken.

Ik zou het plantje dus willen laten opgroeien met een minimum van extra verzorging op het geven van voedingsstoffen en water na en met natuurlijk licht dat het huis binnenkomt.

 

En nu komt eindelijk mijn vraag ;-)

Is het op die manier, mogelijk om met een autofloweringplant enige kwaliteit te behalen die ikzelf dan kan gebruiken om me te helpen de slaap te vatten?

Ik wil zeker geen topkwaliteit behalen maar er moet natuurlijk wel voldoende actieve stoffen inzitten om me voldoende te relaxeren dat ik, hopelijk toch, beter kan slapen.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en meningen (en eventuele tips ;-) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

met natuurlijk licht dat het huis binnenkomt.

 

Daar zit je knelpunt.

Misschien van juli tm augustus.

Verder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

achter het raam dus? dat kan wel ja, als je voldoende zon kunt vangen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan de plant achter een naar het Oosten gericht raam plaatsen. Misschien niet ideaal, maar ik zou bvb ook achter de plant reflecterend (bvb alumuminiumfolie) plaatsen zodat er ook licht weerkaatst wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je dan wel realiseren dat heel je huis naar wiet ruikt een paar weken lang. misschien niet wat je in gedachten had! Ik zou voor een klein tentje, filtertje, lampje etc. gaan. Qua moeite etc te overzien en kans op het gewenste resultaat veel groter.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen balkon, plat dak, minituintje? De geur is het hinderlijkst kan ik me voorstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de plant in volle grond in de tuin kunnen planten, maar dan is ze volledig onbeschermd van wind, regen, hagel enz én vooral zichtbaar voor de buren en gasten... wat ook niet echt de bedoeling is.

 

Als ik de reacties lees, dan is licht toch echt een zeer belangrijke factor lijkt me. Ook al is de kwaliteit minder belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robin...wat dacht je dan.. dat je uberhaupt een plantje zonder licht kon laten groeien.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neenee, tuurlijk niet. Dat bedoel ik ook niet hoor. (In België is het enige lekker plantje dat zonder licht kan worden gekweekt 'Witlof' ;-) '

 

Na het doorlezen van een aantal sites had ik wel al door dat het kweken van een cannabisplant meer zorg en aandacht vereist dan - ik zeg maar wat - een zonnebloem.

Kruiden zoals tijm, Dille, Basilicum en vruchten zoals paprika's, aardbeien zijn allemaal 'redelijk' gemakkelijk te telen in onze contreien en met een goed resultaat.

 

Cannabis is natuurlijk niet inheems hier, dus die extra zorg die ze nodig hebben is ook niet verwonderlijk, maar ik dacht (hoopte eigenlijk) dat er toch een redelijk bevredigend resultaat _met een autoflower_ kon worden behaald die als een 'gewone kamerplant' was gekweekt.

 

 

Ik wou dus natuurlijk geen weedplant in het donker kweken, maar gewoon weten of invallend natuurlijk licht voldoende was.

Edited by Robindr

Share this post


Link to post
Share on other sites

T kan wel wat je wilt maar s verre van ideaal. Maar zet je m buiten in de tuin met direct zonlicht ben je al een heel stuk verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder voldoende licht mag je blij zijn als je er 10 a 20gr vanaf haalt.

Hoe meer materiaal hoe beter je de plant kan verzorgen. Maar met alleen voeding en voldoende licht kun je al een end komen.

Als je het binnen doet is een tl of spaarlamp wellicht een idee. Die worden niet zo heet.

Als je toch naar buiten gaat kun je ook voor een pot gaan zodat je ze eventueel droog kan zetten. Al zal ik toch tot volgende maand wachten tot het niet meer vriest. Hier in NL hebben we momenteel nog hagel en natte sneeuw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de enige mogelijkheid zal zijn dat ik de plant buiten kweek. Waarschijnlijk in een pot zodat ze wat mobiel is in geval dat nodig zou zijn.

 

Het heeft hier vandaag bij ons in Oost-Vlaanderen ook gehageld. Misschien laat ik de plant al ontkiemen in de pot en verhuis ik ze naar buiten binnen een 2-tal weken.

Maar toch eerst nog wat lectuur nalezen voor ik eraan begin alleszins.

 

Bedankt voor de antwoorden in elk geval :tu

Edited by Robindr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoeveel ruimte je hebt maar 1 plantje in een kliko ... is ook nog mobiel deftige aarde erin kan je een mooie voorraad opleveren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien kan je outdoor een steahlt wietplant afbloeien .

als derden er naar informeren zeg je dat het een heilzame dove kruidnetel is .

daar zoeken ze niet snel iets achter denk ik .

gallery_7335_4881_208398.jpg

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers vallen ook niet zo op.

Buiten in een pot en bij (al te)slecht weer binnenzetten.

En bij te weinig licht een spaarlampje er op van een watt of 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk je kan prima een plant achter het raam kweken zonder gedoe, genoeg studenten die dat doen, alsmede ik, ik had ook een bubba achter het raam overdag (en snachts onder 2 tl want photo plant) en gewoon af laten bloeien achter glas, kwam 70 gram vanaf, konden we toch poosje van roken, zon gratis wietje :icecream:

maar ik had geen raam op het oosten, ik had mooi de hele dag zon..

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje. Bepaalt de hoeveelheid licht hoeveel bloemen aan de plant komen of de kwaliteit (gehalte actieve stoffen) van de bloemen? Of allebei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gevonden. Ik maak een bloemen- en plantentuintje van een 5-tal vierkante meter waartussen dan 'heel toevallig' een pot met Bubba Kush Auto staat. :)

 

Ik ga de plant omringen met Korenbloemen, Papaver, lage Zonnebloemen, Ridderspoor en Rode zonnehoed, planten die ongeveer even hoog of hoger worden dan de weedplant. Hierdoor zal ze weliswaar niet 100% van het beschikbare licht kunnen opvangen, maar toch nog ruim voldoende zonnelicht opvangen. Het is ook op een plaats in de tuin die bijna de ganse dag door de zon beschenen wordt.

Wanneer er zware neerslag of onweer wordt voorspeld, kan ik ze dan altijd tijdelijk binnen zetten.

 

Dit is de beste oplossing voor mijn geval denk ik.

Edited by Robindr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je m dan niet beter in de volle grond zetten? Als t echt slecht weer wordt zet je er gewoon een paraplu met standaard overheen 👍🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht het in een voldoende grote pot te doen. Is dat niet beter dan de zware leem/kleigrond die we hier hebben?

Edited by Robindr

Share this post


Link to post
Share on other sites

pot is prima, kun je hem binnen zetten als we weer een regenzomer hebben :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de grond niet optimaal is graaf je gewoon een groot gat wat je vult met goede grond? Heb je in de zomer ook rozenstruiken van 2 meter hoog! 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...