Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Batmix Buiten Extra Voeding?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben al begonnen outdoor! Zit alleen nog met een klein dilemma. Ik werk met 4 25L potten. 1 met auto Haze XXL van dina, 2 durban poison van dutch passion en een Sour diesel van growerschoice. In een 11L potje komt ook nog een Og bubble gum auto van zambeza.

 

Nu heb ik 100L batmix en wat cocos. Wat is het beste om voor mij te doen? Een 25L pot is bedoeld voor een testje, daar zit voedingsarme aarde in die ik zelf aan het opwaarderen ben. Maar in de andere wil ik wel resultaat.

 

Ik wil beginnen met ontkiemen in zaai en stekgrond, om vervolgens in de 25L in batmix gezet te worden. Zou ik dan nog bij moeten voeden? Er staat aangeraden green sensation erbij te gebruiken, maar dit is erg duur, en ik weet niet per se of dit nodig is, want wat ik bij elke pot wil doen is een mooie regenworm met wat koffieprut, zodat ik extra voeding heb met een luchtige bodem.

 

Of moet ik echt nog die green sensation erbij kopen? Of zou de bloei voeding ook voldoende zijn?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix is vrij geconcentreerde aarde, ik kon er niks mee worden en heb het allemaal weg gemieterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo dan precies? Omdat het te geconcentreerd was? Is toch bijvoorbeeld handig voor een non autoflower zodat je alleen laatste paar weken hoeft bij te voeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor binnen was het te geconcentreerd vond ik, de planten werden door de grond vergiftigd. Hoe dat buiten zal uitpakken met autflowers weet ik niet maar dat zal vast beter gaan met al die regen hier. De voeding is zomaar uit de grond gespoeld na een paar hoosbuien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje voorgroeien in klein potje met armere aarde en na 5e internode verpotten naar die 25 liter gevuld met Batmix en gaan met die banaan.

Green Sensation mag je geven, je zou ook een andere bloei voeding kunnen geven als de plant er om mocht vragen ipv die dure booster van Plagron, een fles BAC Bloom bijvoorbeeld..

 

Plantpot afdekken tegen de uitspoeling waar Dilago het over heeft, erg simpel te voorkomen met een vuilniszak als poncho over de pot.

 

Niks mis met de combi die je wilt gebruiken, wat extra kokos door de batmix houdt het ook wat luchtiger in de pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen kan je BAC bloom niet vergelijken met Green sensation.

BAC bloom kan je meer vergelijken met Plagron Alga Bloom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een klein kasje, dus droog staat ze sowieso. Ik heb er nu al eentje zonder voeding met 25L batmix, gaat erg goed! Staat nu al flink te bloeien en nog geen tekorten! Misschien dat ik wel voor de zekerheid een flesje plagron alga bloom haal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt een beetje aan de grote van je planten of je bij moet gaan voeden. Denk er ook om dat regen je voeding weg spoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei staat ze droog, dus van regen is geen spraken. Heb nu eentje waarbij ik niet meer hoef bij te voeden, en die staat op 25L batmix, zelfs nog een beetje gemixt met normale potgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...