Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

deepee

2017- Mex. Sativa, Ethiopian, Auto Jack, Northern Light Blue Auto

Recommended Posts

Hoi,

 

Na lang aarzelen toch nog eens begonnen met het ontkiemen van zaden van verschillende soortjes.

Waarom dat lange aarzelen? Welnu, ik heb nieuwe buren die ik nog niet 100% kan vertrouwen dus zal het misschien toch guerilla moeten gebeuren als de plantjes wat groter worden.. We zien wel.

 

De soortjes?

 

Ethiopian highland, afkomstig van meegebrachte zaden van Ethiopië (dorze) waarmee ik een zadenkweek heb gedaan in 2013 (zie eerder verslag).

De bedoeling is om de draad terug op te nemen waar ik ze heb laten vallen en een meer homogene soort te bekomen.

Het zaad dat ligt te kiemen komt uit de grootste vrouwelijke plant voort (uit een later experiment met een kloon ervan bleek ze ook het meest schimmelbestendig te zijn) en een vader die een mooie bouw had en waarvan nog stuifmeel in de vriezer ligt.

 

De mooiste plant zal dan opnieuw bevrucht worden met dit ingevrozen stuifmeel (fingers scrossed dat het nog vitaal is) om nadien verder te veredelen naar de gewenste eigenschappen (schimmelgevoelig, mooie opbouw,.. ).

 

Mexican sativa (sensiseeds), een (naar het schijnt vroeg buitensoortje) met heerlijke old-school weed (geen ervaring mee maar ik hoop dat dit nog steeds zo is)..

Het is goed mogelijk dat ik een takje bevrucht met een deel van het ingevrozen stuifmeel van de ethiopian highland om de eigenschappen (vroege bloei) te combineren met de smaak van de ethiopische wiet.

 

Auto jack van paradise seeds, ik had hier een goed verslagje over gelezen waarin stond dat deze soort het zelfs guerilla nog best goed deed (rotbestendig). Kijken in hoeverre dit waar is en of er wat te kruisen valt met dit soortje.

 

Freebie northern light blue auto van delicious seeds. Ik heb er eerlijk gezegd weinig over gelezen hier maar volgens delicious seeds zouden ze zeer rot-bestendig zijn en een medicinaal goed wietje geven..

 

Alle planten zullen zoals eerder gezegd in potten opgroeien in de tuin (in de veranda indien het te koud word) in een potgrond van de aveve.

 

Vragen, opmerkingen of iemand ervaring met bovenstaande soortjes? Ik hoor het graag :) Foto's volgens nog.

 

Groeten,

Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes er mee.

Mexican Sativa is niet een vroegbloeier,hoor.

Of je moet ze gaan verduisteren.Worden buiten ook wel redelijk groot.

Meuren niet extreem.Pas eind van de bloei en vooral bij aanraking.

Zelf heb ik deze gekruist met een LowRyder.

Heb nu F3 of F4 zaden liggen.Moet ik maar 's verder mee prutsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allen voor de toffe reacties !

 

@ flowerpotman; wanneer was deze 'klaar' bij jouw of ben je onmiddelijk gaan verduisteren.?

Heb paar jaar geleden ook verduisterd met de ethiopische maar die was nog tamelijk klein van formaat (en makkelijk om naar binnen te slepen) en ik ben toen gestopt na een klein maandje want het was me enkel om zaad te doen.

Wat vond je overigens van het wietje dat eraf kwam?

je F3 zaden zijn dan ondertussen al 100% autoflowering neem ik aan?

Is wel een leuk projectje dat je daar hebt lopen. Als ik een mannetje vind tussen de mexican is het mogelijk dat ik er ook een takje van de autoflower mee bevrucht, zeker als ze al niet vroeg afbloeit zoals ik gedacht had..

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is al weer wat jaartjes geleden.Weet nog wel dat het al dik herfst was voordat ze klaar waren.

De opbrengst heb ik weggegeven.Volgens mij was diegene er wel tevreden over.

Kruising is idd F4 en autoflowering.Daar is op geselekteerd.Gaat "Mexican Ryder" worden -_-

In het algemeen laat ik planten voor zaadwinning ook nooit groot worden.Als ze echte blaadjes gaan krijgen(ca.25cm hoog),

forceer ik ze door verduistering in de bloei met 10 uur daglicht.Dan krijg je genoeg zaden om verder mee te kunnen en je hebt er

niet een heel seizoen voor nodig.

Ben benieuwd:Ga je topic volgen.

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar je mex sat.

 

die van mij doen het niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt flowerpotman, zeer nuttige informatie! Waarom niet op 12/12 verduisteren? Bloeien de mexicans dan nog niet?

Beste growpro, wat is dan het probleem? Slecht ontkieming of groei?

Hier zijn ze alle vier perfect ontkiemt (ga er later misschien nog bijzaaien als ik plaats of spots vind).

 

gallery_6804_19381_79939.jpeg

 

Mvg, deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij 4 van de 10 niet ontkiemd. terwijl ik er vele heb ontkiemd op dezelfde manier.

 

Schijnt wel lekkere scherpe geurende hoog thc , sativatje te zijn,

 

scherpe blaadjes. maar waarom 4 in 1 potje? nu moet je gaan friemelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik mijn plantjes vaak veel te vroeg laat afbloeien(om ze klein te houden) doe ik het met 10u licht.

Heb het idee dat het dan net wat vlotter gaat dan op 12/12.

Gaat mij dan ook meer om de snelheid dan de hoeveelheid.

Bovendien ben ik ook aardig eigengereid....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hetzelfde proberen dit jaar, je hebt me nieuwschierig gemaakt :)

Growpro, goede vraag en ik moet je het antwoord verschuldigd blijven.. soms maak ik beslissingen zonder logica, en zo ook de 4 zaadjes in één pot. Heb mijn stomiteit ingezien en ze apart gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere plantjes in 1 pot hoeft niet verkeerd te zijn.

Net wat je wilt.Ik begin meestal met ca.10 uitgekomen (reguliere-)zaadjes in 1 pot.

Tijdens de groei zijn er altijd een paar die het niet zo goed doen.Die kun je verwijderen.

Vervolgens is er een deel mannelijk.Ook die kun je (eventueel)verwijderen.

Dan is het al aardig uitgedund in de pot.Die hebben niet zo veel last van mekaar.

Is een iets dichter bosje bloemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

flowerpotmans,

 

een hennepplant heeft minimaal zo'n groot wortelstelsel als dat er bovengronds uitsteekt.

 

als je ze een eigen potje geeft is het het beste.

 

als je ze moet loshalen dan beschadig je wortels. ook haarwortels die je niet ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ethiopian highlands komen ook boven (iets later dan de m.s). Opnieuw samen in één pot ontkiemt en één plantje vind ik er maar geel uitzien (ben nog aan het afwachten om dit te verwijderen).

Zaden hadden een minder goede opkomst, slechts drie van de vijf boven. Dit was deels te verwachten want ik had niet alle zaden in de koelkast bewaard. Dit zijn er die sinds 2013 op mijn kamer lagen.

 

gallery_6804_19381_5617973.jpeg

 

Flowerpotman; houden de achtergebleven wortels geen risico in voor schimmelinfecties?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update. De plantjes groeien gestaag door, vooral ee mexican sativa's doen het goed. Binnen een week zullen deze in een bosrand verdwijnen (later daarover meer). De ethiopians doen het iets minder goed, de bladeren zijn gelig gevlekt (was al op te merken vzn bij het begin) en dit ondanks de goede potgrond waarin ze zitten. De oorzaak moet volgens mij elders gezocht worden (misschien het mozaiekvirus?).

Foto's;

 

gallery_6804_19381_2397966.jpg

 

gallery/image/650061-img-20170511-154311/]gallery_6804_19381_956806.jpg[/url]

 

gallery_6804_19381_178648.jpg

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allen, mijn excuses voor de afwezigheid gedurende een lange periode.

 

The Ethiopische zijn allen verduisterd en enkel de vroegst bloeiende (eerste bloeiverschijnselen na 13 dagen verduisteren) is bijgehouden.

Deze is op de twee onderste takken bestoven met de eerste man (stuifmeel van diepvries).

De autoflowers bloemen ondertussen ook rustig verder. De auto jack is tegen een slootkant (met mais) geplaatste omdat die toch wel vrij opvallend groot werd.

De mexican sativa's worden kort gehouden d.m.v. toppen ook om minder op te vallen, zij staan ergens aan een boskant.

 

northern light blue auto (ruikt zeer sterk)

gallery_6804_19381_1672892.jpg

 

gallery_6804_19381_1544326.jpg

 

ethiopische

 

gallery_6804_19381_2046920.jpg

 

Auto jack

 

gallery_6804_19381_537418.jpg

 

gallery_6804_19381_1868171.jpg

 

Mexican sativa

 

gallery_6804_19381_2684954.jpg

 

Dit was hem weer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het forum loopt dood maar we gaan lekker verder hier :)

 

Ethiopische (nu 6 weken sinds eerste bloemverschijnselen)

 

gallery_6804_19381_2054605.jpg

 

Hoofdtop (opzettelijk wat afgebogen)

 

gallery_6804_19381_558415.jpg

 

Northern light blue auto

 

gallery_6804_19381_2267517.jpg

 

gallery_6804_19381_882668.jpg

 

Op de rest is niet veel aan te merken, volgt later wel eens :whistle:

 

Groeten :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd:

 

De northern light blue auto ligt om en het ruikt zeer aangenaam (gewicht nog niet bepaald en voorlopig nog geen rookverslag).

 

gallery_6804_19381_743271.jpg

 

De mexican sativa heeft een mooie man (van de 3 mannen) opgeleverd die is uitverkoren als vader.

 

gallery_6804_19381_613719.jpg

 

De moeder (ook een mexican sativa uiteraard) is alvast bevrucht (onderste topjes) en mag nu verder haar best doen met zaden maken.

 

gallery_6804_19381_2400360.jpg

 

Let erop dat alle planten verduisterd zijn sinds halverwege juli en het tevens allemaal stekken betreft.

De oorspronkelijke planten (mex. sativa) die ook ergens in het veld staan vertonen nog geen tekenen van bloei.. Ik kan dus bevestigen dat ze zeer laat zijn zoals men mij al waarschuwde hier.

 

Verder heb ik een zij-experimentje lopen waarbij een stek van de auto jack is bevrucht met mexican sativa stuifmeel.

die is al volop zaadjes aan het maken. Autoflowers stek ik normaal dus niet maar voor een mini-zadenkweek maak ik graag een uitzondering :)

 

gallery_6804_19381_1168319.jpg

 

Dit was em weer :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Iedereen,

 

Toch even twee vragen waar ik mee zit.

 

Van de 45 zaden van de Ethiopische heb ik nu nog 2 vrouwelijke planten en 1 man over na selectie (op vroegheid, enz).

De 2 vrouwelijke zijn even vroeg begonnen met bloeien, hebben dezelfde grootte en opbouw. Toch merk ik dat één van de twee veel meer trichomen op de bladeren heeft dan de andere (foto's onderaan ter illustratie). Mag ik er nu al gemakshalve vanuit gaan dat de plant met de meeste trichomen ook de hoogste THC waarde zal hebben?

 

plant met weinig trichomen:

gallery_6804_19381_556009.jpg

 

De andere:

gallery_6804_19381_1744528.jpg

 

Verder vrees ik dat er zich tussen de mexican sativa miniscule bananen vormen, kan iemand dat bevestigen of maak ik me te snel zorgen?

Zou dit een gevolg kunnen zijn van de stress die de plant ervaart nadat ik ben gestopt met verduisteren ?

 

gallery_6804_19381_1284744.jpg

 

gallery_6804_19381_2820358.jpg

 

Bedankt alvast !!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar die Ethiopische variëteit.Sommige variëteiten gaan later in de bloei meer harskliertjes produceren & dat zou met deze Ethiopische variëteit ook kunnen zijn.

Op de foto van de Mexicaanse variëteit is niet helemaal duidelijk te zien, maar zou kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Konopi,

 

Om je een idee te geven van de variatie die je kan verwachten bij deze Ethiopische:

 

gallery_6804_19381_2745093.jpg

 

Enkelen waren al uitgeselecteerd voor het maken van de foto, velen volgenden nadien..

 

De mexican is bij nader inzien toch geen herma denk ik, eerder enkele stuifmeelkorrels die in de bovenste toppen gevlogen zijn.

 

Groeten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een foto van de volwassen plant(en) in vegetatieve groei?

 

Kwam nog wat info tegen

 

The Cannabis Trade in Ethiopia

 

The main areas of cannabis cultivation are Alemaya district of eastern Hararghe, Shebendia district of Sidamo, Shashemene district (and other areas) in Oromia region, and Debre Berhan district in Amahara region. Shashemene is notable for being the location given over to the repatriation of Jamaican Rastafarians, who in 1966 were reportedly encouraged by King Haile Selassie to relocate. Now, Shashemene is quietly famous for its ties to reggae and Rastafarianism, as well as for the quality of its cannabis.

 

Agriculture is a hugely important part of the Ethiopian economy, accounting for 47% of GDP and 80% of exports, as well as employing 85% of the workforce. For the rural poor, cannabis is useful as a medicinal and recreational substance; increasingly, it also may provide an extra source of income as demand increases, both in the cities and from the cadres of traffickers operating in the country’s rural areas. Cannabis is usually cultivated in inaccessible areas where enforcement of laws is difficult to achieve, including areas which, prior to recent eradication and seizure efforts, had never traditionally cultivated the plant.

 

Eradications of cannabis in Ethiopia have been occurring since the mid-1990s, and it is estimated that 320 hectares were destroyed in 1996, followed by further seizures over the subsequent years. Seizures of herbal cannabis accounted for 423kg in 2009, up from 194kg in 2007. Total production figures for Ethiopia are unknown, as is the quantity of cannabis transported from other countries through Ethiopia to its final destination.

 

Currently, the price for personal quantities of cannabis in Ethiopia ranges from $0.10 to $0.40 per gram, usually for amounts of 40-50 grams; cannabis is usually herbal, but hashish from Morocco, Egypt and Lebanon is also available.

Edited by konopi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mexicaan laat zijn ware aard zien zoals het lijkt, even aankijken nog en anders weg helaas.

 

De ethioop is de keus makkelijk maar eerst helemaal afbloeien voor het beste resultaat.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...