Ga naar inhoud

Voeding Producent

28 replies to this topic

#21 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3076 Posts:

Gepost 25 april 2017 - 15:05

Zo klinkt het wel. Spreekt bovendien niet echt veel vertrouwen uit als de producent vragen gaat stellen die hij zelf allang had moeten weten. Kopiëren van voedingslijnen is makkelijk, mensen te woord staan die jouw producten kopen wat minder als je zelf niet alles begrijpt.

#22 Fatamorgana

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 810 Posts:

Gepost 25 april 2017 - 19:00

je kan ook wat zinnigs zeggen zoals de meeste ipv het alleen maar af te kraken

ben benieuwd hoe het in elkaar zit, beweer ook niet dat ik een producent ben toch vraag alleen wat andere denken en wat ze graag zou willen zien

en wat leren begint bij vragen aan mensen die zich er misschien al in hebben verdiept dan hoef je niet 2 keer het wiel uit te vinden dus als je niks nuttigs heb te zeggen zeg dan niks

#23 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1503 Posts:

Gepost 26 april 2017 - 08:59

Bekijk Post Poldergrower, op 25 april 2017 - 10:51 , zei:

Veel duurder in aanschaf maar veel betere kwaliteit dan menigeen voedingsproducent/lijn op de markt.

Pg
Ja, het is duurder dan gemiddeld, maar ach, maken een paar tientjes meer of minder echt wat uit als we het hebben over wiet kweken? Als ik voor twee tientjes meer een topproduct koop hetwelk mij een prima oogst helpt te produceren verdient dat zich toch dik terug?

Ik zou zelfs zeggen dat ik liever een topproduct koop dat een stuk duurder is, dus wat mij betreft Fata, graag echt goed en duur(der).
Make wiet, not war.

#24 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 10201 Posts:

Gepost 26 april 2017 - 09:38

Hoe ik het aan zou pakken is al gedaan en bleek niet succesvol:
Analyse voeding (Ferro).

Deze post is bewerkt door lostchild: 26 april 2017 - 09:40

Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven

#25 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • 3076 Posts:

Gepost 26 april 2017 - 13:54

Bekijk Post Fatamorgana, op 25 april 2017 - 19:00 , zei:

en wat leren begint bij vragen aan mensen die zich er misschien al in hebben verdiept dan hoef je niet 2 keer het wiel uit te vinden

Precies, maar dit leek meer op; "vertel me hoe het werkt, stel mijn voeding samen en ik verkoop het voor je", dat is wel heel makkelijk.

Wat nuttigs. Wat doet nano of colloïdaal zilver?
The effect of nano silver liquid against the white rot of the green onion caused by sclerotium cepivorum:
https://www.ncbi.nlm...pubmed/23956623

Meest voorkomende (synthetische) chelaten die je in voeding tegenkomt zijn EDTA, DTPA en EDDHA. Wat doen chelaten?
https://en.wikipedia.../wiki/Chelation

PK boosters zijn vrijwel allemaal monopotassium phosphate (kaliumdiwaterstoffosfaat) in soms verschillende sterktes.
https://en.wikipedia...ssium_phosphate

Deze post is bewerkt door Blowmonkey: 26 april 2017 - 13:55

#26 Rodja

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2174 Posts:

Gepost 27 april 2017 - 01:05

zit er nou echt bio meuk in Flora Nova?

ik hoop het niet want ik draai nu ook op dat spul en meng al 6 weken waterstofperoxide mee

#27 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2609 Posts:

Gepost 27 april 2017 - 08:42

.

Deze post is bewerkt door El capitano: 27 april 2017 - 08:56

spreken is zilver zwijgen is goud.

#28 Fatamorgana

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 810 Posts:

Gepost 27 april 2017 - 09:43

wel intressant stukje blowmonkey

de complete lijn van peters lijkt mij ook wel wat nu ik zo een beetje aan het zoeken ben naar poederoplossingen

geen idee nog nooit op flora nova gedraaid

#29 Elgay

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 107 Posts:

Gepost 01 juni 2017 - 11:35

Als het voor eigen gebruik is kan je wel relatief eenvoudig een concentraat maken van natuurlijke producten (indien je biologisch wilt gaan)

Ik heb deze ronde een minerale voeding (Plagron Terra) een biologische (Plagron Alga) en mijn zelfgemaakte groeiconcentraat om te vergelijken. Dus 3 planten die op alle3 verschillende voeding draaien.

Wat de zelfgemaakte voeding betreft is het een combinatie van 1.5kg brandnetel met 100ml honing en 15liter vijverwater (waar vissen in zwemmen) en dat 3 weken later trekken en dan heb je een lekker stinkend boeltje. Geeft enorm veel gas dus opletten als je dit in flessen doet dan ontploffen ze wel bij het opendraaien.

Momenteel gebruik ik deze voor onder andere mijn tomatenplanten en wortelen en deze gaan echt wel hard. Wat de cannabis betreft is het nog even afwachten.

Dit aangelengd met water 1/10 verhouding kan je ook gebruiken als bladvoeding in spray.

Voor de bloei ben ik dan bezig met aardappelen en banaan met water en enkele brandnetels erbij, nog wat honing maar deze is dus nog "in productie". Aangezien deze banaan en aardappel veel kalium bevatten. Enkel fosfor moet nog op een manier gewonnen worden.

Als je dan een testkit koopt kan je meten wat de NPK verhouding is van je stof. Maar dit is dan ook wel een DIY manier en ik test zowat alles uit. You win some you lose some ;)

Geposte afbeelding

23/07/2017

Outdoor DIY DWC