Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wiekspiet

Tneon -Tled

Recommended Posts

De zomer gaat er weer aankomen en dus ook het voorgroeien voor guerilla! :)

Ik heb 60x90x60 tentje om men guerilla planten in voor te groeien met een Tneon 2x55w.

 

Maar omdat de lamp er kort op hangt gaat de buitenste zaadlingen strekken naar het licht en ik wil niet nog een Tneon set ophangen omdat dat bijna niet past.

 

Ik wil de Tneon eigenlijk vervangen door Tled's oid..

 

Mijn vraag:..

Hoeveel Tleds zouden de hele tent van goed verdeeld licht voorzien?

Zodat ik niet iedere dat alle potjes hoef te rouleren

 

Mvg wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon een 90 bij 90 tentje van 160 hoog met een simpel 400w philips vsa en hamerslag kap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Past niet naast men andere tent + heb maar 1 afvoer voor de warme lucht

 

@huff

Heb je ervaring met die Tled?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dan andere suggesties boef?

 

Kan natuurlijk ook stuk of 8 normale tls ophangen

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tled doe je wel langer mee tov normale TNeon, vraag me alleen af in hoeverre die 26W ook echt 55W CFL vervangt?

 

In de lengte kan ik er ook slechts 2 kwijt in de DP90 maar..

ik kan 3 Tneon kapjes kwijt in de DP90 als ik ze er dwars in hang, met een beetje proppen moet 4x volgens mij ook nog wel willen :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ook kunnen.. snap alleen geen zak die Cree led met dimmen enz enz :P

Hou wel van wat knutselen mja

En dan zit ik ook weer met een vast armatuur ipv bijv 3 verschillende lampen die ik in verschillende hoogtes kan hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hangt je DIY toch in nok er laat ernaartoe groeien in meest ideale voorgroei situatie die je makkelijk kunt maken met je LED's?

Zo zie ik het in ieder geval, ik doe dit met de TNeon al jaren in de DP90 :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan zaad planten dan niet onnoemelijk strekken?

Ik doe meestal eerst zaaien in roottrainers maar aangezien daar maar 2 bakken fatsoenlijk onder de tneon passen en in iedere bak zitten +- 20 zaailingen die ik daarna weer overpot naar 9x9 voorgroei potjes.

Daarna vul ik de roottrainers weer met nieuwe zaailingen..

 

Zo rouleer ik alles een beetje door tot de tent vol staat met +-60 potjes.

 

Denk dat het nog maar een T neon setje wordt aangezien ik niet veel over Tled gebruikers kan vinden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met twee tl-armaturen voor een tientje het stuk en twee cool white tl-lampen gaat voor groeien ook prima. Gewoon op 24/0 zetten en gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben minimaal 4 uur rust per 24 uur nodig,anders stress je ze alleen maar. :huh: of zeg ik nou iets geks?

 

 

Deze T-LED dingen geven nog geen 80 Lumen de W. dat is best schraal voor in deze tijd. :likken:

Je moet eigenlijk zorgen dat je boven de 100/110 Lumen de Watt zit,dat komt ongeveer overeen met de Lumen output van een T-neon.

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof me, je hoeft geen vast armatuur te hebben voor die Cree's... die van mij hangen alle 4 los van elkaar, ziet er niet uit maar kan ze wel afzonderlijk hoger/lager/schuin hangen, dus dat is dan wel weer makkelijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had laatst 10 ledstrips besteld op ebay. 9 euro per strip inclusief driver voor 23W (154lm/W). Wat alu profielen erbij, bedraden en gaan. Min of meer :)

 

Zit helaas nog steeds op spulletjes te wachten uit China om het aan te sluiten zoals ik het wil hebben (per strip een aparte schakelaar).

 

Zo'n led strip zou dan wel een 55W T-neon buis moeten kunnen vervangen. Zeker als je die T-neon niet net uit de verpakking hebt gehaald of als je er de Secret Jardin/Mammoth buizen bij hebt gekocht. Ik ga ze waarschijnlijk dimmen naar 16W per strip. Heb er wat teveel namelijk, want ze gaan in setjes van 5 strips en 5 was weer net te weinig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D Dat is nog eens goedkoop! Welke leds zitten erop, weet je dat? Zullen toch zeker niet die nieuwe Samsungs zijn waar ze op RIU momenteel helemaal gek mee zijn, wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee wat erop zit eigenlijk. dat kun je met die kleine SMD dingetjes niet goed zien. De fabrikant heeft wel een contract met Samsung. Al zullen er zeker niet de meest efficientie leds op zitten. Hoe dan ook, 154lm/W lijkt me efficient zat eerlijk gezegd. Als ik ze nog wat dim wordt dat alleen maar hoger ook.

 

Ik snap die quantum board rage eerlijk gezegd niet zo. Misschien mis ik wat, maar ze lijken me nogal duur vergeleken met standaard led strips van Bridgelux en Samsung. De lichtverdeling lijkt me ook beter met losse strips in plaats van bordjes waar eigenlijk 4 van die strips tegen elkaar aangeplakt zitten. Ik verdeel nu 4 van die strips netjes over de hele ruimte in plaats van 1 rechthoek midden in de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff, ik ook niet, maar goed ik snap wel meer niet daar. Bijvoorbeeld, die boards moet je blijkbaar net zo ver van de planten af hangen als HPS, WTF!? Het is toch juist een van de voordelen van COB's dat ze zo dicht erop kunnen? Lijkt me een stap achteruit ipv vooruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal het gevolg zijn van dat je teveel licht krijgt uit een beperkt oppervlak.

 

Als je de leds meer verspreid kun je inderdaad veel dichter op het gewas met nog steeds een uniforme lichtverdeling.

 

Al zitten er daar ook een hoop halve zolen tussen die hele verkeerde opvattingen hebben over wat de correcte afstand zou moeten zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat voor volgend jaar dan maar,

Kan me op het moment niet goed concentreren en 0 energie.. kut pfeiffer!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja dat is knudde. Ben er ook ooit een half jaar uit geweest met die ellende.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben minimaal 4 uur rust per 24 uur nodig,anders stress je ze alleen maar. :huh: of zeg ik nou iets geks?

Ja, of ik zeg iets geks door het tegendeel te beweren, het is maar net hoe je het bekijkt! ;)

 

Stekken en zaailingen krijgen bij mij pas rust zodra ze op 12/12 gaan.

 

Misschien wat voor volgend jaar dan maar,

Kan me op het moment niet goed concentreren en 0 energie.. kut pfeiffer!! :(

Beterschap gewenst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

Ik heb et nu al 14 maanden!! :( had liever allebei men benen gebroken.

Pfeiffer en paar maanden oude baby gaan niet echt samen.. werken al helemaal niet.

 

@dilago thx man :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...