Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Klok Probleem Davin Timer Box

Recommended Posts

Heb een davin timer box. Van G-tools dat wel, maar idee is exact hetzelfde:

 

https://www.g-tools.nl/en/product/growlighttimers/g-tools-timer-box/

 

Nu kwam ik daarnet boven. Klok staat op 18:00 aan / 06:00 uit, maar om 20.00 uur was de lamp nog uit. Klok loopt wel door, deze stond op 20.00 uur. Haal de plastic bescherm kap eraf, geef een klein tikje tegen de klok, en *Klik* de lamp gaat aan.

 

Dat is niet OK lijkt me. Het bljft mechanisch natuurlijk, maar tijd voor een nieuwe dan ?

Heb voor nu, maar ff een paar keer die klok rond gedraaid, Nu weer op tijd gezet. Lijkt me toch raar dat zo'n ding na 2 jaar al overleden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er ook al eentje versleten na 12maand.. ook van Davin.

klok bleef toevallig ook op 20u vaststaan. Die dingen zijn heel gevoelig aan verkeerd gebruik, wat bij mij het geval was. Klok verzet als lamp aan was..

 

Heb nu eentje van climate. Doet verder ook zijn ding.

 

Ken zelf niet veel van elektra. Dus bij twijfel gewoon vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een nieuwe timer box bij een zaak waar drie jaar in plaats van één jaar garantie wordt gegeven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sensi. Ja dat is een beetje het ding met zo'n klok, bij twijfel eigenlijk vervangen.

Goed nog 2 weken in het huidige rondje. Ik zing het nog wel ff uit. Ze is wel weer uit gegaan daarnet. Daarna maar ff een nieuwe uitzoeken.

 

Dat is een tip waar ik wat mee kan Running Water lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een nieuwe timer box bij een zaak waar drie jaar in plaats van één jaar garantie wordt gegeven ;)

 

Verkoper hoeft maar 1jr garantie te geven op elektronica vanuit de winkel/webshop.

 

Fabrikant aansprakelijkheid van 3jr geldt naast die 1jr vd winkel, je hebt na dat ene jaar vd winkel dus nog 2jr fabrieksgarantie.

2 verschillende garanties op 1 produkt ;)

 

Gtools is dat ding van dus bij Gtools je probleem bekend maken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij meer een probleem met het relais in de box als de timer zelf nog vrolijk ronddraait.

 

Als je zelf beetje handig bent en de garantie is verlopen eventjes inwendig uitmeten.

 

Of een nieuwe halen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel een beetje handig, maar genoeg te doen. :D. Ik ga morgen ff langs de lokale growshop met dat ding. Kijken wat ze ervan zeggen. OF relaitje vervangen, of nieuwe timer box. Die pippo's van G-Tools ga ik niet meer mee onderhandelen. Daar ben ik wel klaar mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-Tools zijn boeven en De_Föhn weet dat. Denk dat je beter rechtstreeks contact met Davin kunt opnemen en vragen hoelang je mag verwachten dat je Davin Timer Box meegaat. Van veel producten mag je immers verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij hing dit samen met hoe ik het plastic afdek kapje erop geklikt had :jump:

Sinds 2009 al dezelfde Davin in gebruik en dat ding geeft alleen het probleem als kapje er op geklikt zit en niet goed.

Ik draai daarom maar zonder afdek kapje en dat geeft 0 problemen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild. Thanks ! Had dat kapjes ding al gezien in andere post van jou, maar ik dacht "ECHT NIET"Eergisteren. Lamp niet aan. Gisteren kapje eraf gelaten. "KLIK" lamp aan. Rare shit hoor. Goed, vertrouw dat ding nu toch niet meer. Dus kweekje klaar, nieuw klokje erin. Ga wel ff wat uit zoeken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat echt niet had ik nu ook :icecream:

Omdat we niet in de badkamer draaien of de Davin in de tent hebben hangen lukt het zonder dat kapje prima :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Running Water

 

Waarom zijn die jongens van G-tools boeven??????????????

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green kijk naar de prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch zelf bepalen of je het koopt of niet?

 

Ik heb hier een 60 x 60 kastje van hun voor moeders stekken en voorgroeien. Ben keurig en netjes geholpen. Ja je betaald er wat voor maar het is een stuk netter dan een tentje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZiiP

Wat een nonsens argument

Michiel is een eerlijke man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch, relais van de klok. Hij is funky.... Tikkie hier, tikkie daar dan gaat het weer aan. Nieuwe klok halen dus.

 

@al green Hij verkoopt een setup waar je huis mee in de fik gaat. En daarna krijg je een lul verhaal over dat dit al jaren goed gaat.

VSA in de kast, en kabels over de rug van de VSA naar buiten. Dan ben je niet helemaal lekker hoor.

 

Verder krijg je een setup die plant technisch gewoon niet kan werken. Een 600W HPS lamp in een box van 1.20x80x1.90 met een 360m2 afzuiger. Dat wordt standaard 30 graden plus. Met al die hippe lucht inlaten kan je niet genoeg verse lucht in dat ding krijgen. Dus gele planten (zie mijn eerste kweek verslag) Die buisventilator die krijg je hangend aan een hoekprofiel in die kast. Dan stijgt de hele klerezooi op wanneer je de boel aanzet.

 

Nee joh, dat is HE LE MAAL kut. Moet wel zeggen, dankzij de Bonanza. Heb ik een goed inzicht gekregen in: "hoe het perfecte klimaat voor de wietplant te creëren", want niks ging vanzelf. Wel 9 Meiers lichter bij onze G-Tools man. En nog 3 extra om shit aan te schaffen om het wel te laten werken. O en een nieuwe klok, En die Prima Klima filters zijn ook kut.

 

Eerlijk, mijn kontje.

Ik heb respect voor zijn hossel, maar het is wel een originele .... BOEF.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fohn

 

De hele wereld verkoopt toch Davin?

Als ik lees wat jij schrijft met daarbij je argumentatie........mijn advies; stop met deze hobby

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol niets meer te zeggen.

 

Dat jij hier je vriendje wil verdedigen en je aandelen G-Tools veilig wil stellen kan ik me voorstellen. maar je wil argumenten waarom hij een .. boef is. Nou, die heb je. Onderbouwd en wel.

 

Dat heeft geen fuck met de hobby te maken.Ik kweek masterlijke plantjes, maar niet dankzij die kaka troep van G-tool. Dat heeft te maken met het feit dat die G-Tools flappie een goeie marketing heeft, waarmee hij onwetende mensen kan naaien die niet naar de consumentenbond kunnen.

 

Ik heb me dus laten naaien en ik ga alweer koken als ik denk aan de troep die hij me heeft verkocht en hoe die G-Tools flappie vervolgens met mijn klachten is om gegaan.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie marketing?

Maakt hij de Davin zelf? Je hebt toch een jaar garantie

 

Maarrrruhhh Is hij nou een boef of ben jij zo..............................okee; onwetend

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fohn

Jij koopt toch bij Gtools en stemt daarmee in met hun prijsvoering en garantie voorwaarden?

Je hebt je voor de aankoop misschien onvoldoende geïnformeerd dat je je zo hebt laten naaien door hun?

Kan niet zeggen dat het nu de schuld van Gtools is hier, de gek betaald en je kan het heel mooi presenteren zoals ze nu ook met LED weer doen :jump:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, het is een goeie hossel. En hij weet zijn marketing. Dat zeg ik ook, respect daarvoor. En ik ben een kneus dat ik me laat paaien omdat ik te graag wilde kweken. maar wat hij verkoopt is gewoon gevaarlijk en echte volledige troep kwaliteit. Kan een paar foto's laten zien van hoe ik het ontving. Dan ga je huilen echt.

 

Met argumenten komen als: "Dit gaat al jaren goed". Dat kan echt niet.. Daar moet ik in mijn werk mij aankomen.... "Het gaat al jaren goed". Dat zijn gewoon boeven streken. Ken ook een hele hoop aardige boeven, niets mis mee, maar doe liever geen zaken met ze :D

 

Maar goed. Back on topic. Die Klok. (Davin TV01-F) Die was stuk. Wat is gekomen door hem met de hand vooruit te zetten wanneer de klok aan staat, plastic tandwieltje in het mechanische gedeelte van klok was een tandje kwijt daarom werkte de boel niet meer.

 

http://www.dx.com/p/digital-lcd-power-programmable-timer-switch-ac-220-240v-16a-414006

 

dit klokkie besteld. Die bouw ik in de timerbox. Opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je dat terugkoppelt van dat verzetten klok wanneer de lamp aan is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat zijn ongeduldige streken. Dat is echt de enige reden dat ik die klok gesloopt heb.

 

Een analoge Davin moet je gewoon met je poten afblijven.

 

Mooi was ook dat ik nog geprobeerd heb om hem te fixen. Dan schroef je zo'n klok open en dan heb je dat; ik ben tien en schroef mijn speelgoed uit elkaar effect: "PANG en de veertjes, nippeltjes en tandwieltjes schieten overal naar toe". Die digitale werkt een stuk beter voor mij. Heb er meteen 2 besteld.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...