Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikweetwelwat

Air Stone

Recommended Posts

Hey luitjes,

 

Iemand ervaringen met een air stone in Cocos? Zo ja welke air stone raden jullie aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in t water in ieder geval niet gebruiken veranderd je ph de heletijd van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lucht steen in een pot met kokos want?

Of bedoel je dit (dan nog wat is je plan precies)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem alles met een flinke korrel zout op kweekfora als het een losse post betreft :excl:

Er was je immers al bekend geworden dat je aarde zichzelf belucht zolang jij er geen modderpoel van maakt toch als aarde kweker?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik uiteraard maar kijk eens naar de autopot systemen daar gebruiken ze het ook. Daar heet het airdomes. Met aarde of Cocos als medium. Dus heb me prima ingelezen en zoek wat nieuwe mogelijkheden zonder weer van extra elektra gebruik te moeten maken.

 

Dus niet gelijk zo lelijk doen en snelle conclusies trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je prima ingelezen zeg je en komt dan met autopot als voorbeeld dat actieve beluchting van je kokos een ding zou moeten waar je dit dan compleet gemist hebt zullen we maar zeggen?

 

Kweken op kokossubstraat

Het Coco Professional Plus kokossubstraat is volledig organisch en vrij van virussen, bodemziekten en chemische bestrijdingsmiddelen. De fijne structuur en ideale lucht/water huishouding bieden je plant een perfect uitgangspunt voor weelderige groei en bloei. Het kokossubstraat hebben we voorgebufferd. Zo kan je plant zich vanaf de eerste dag goed ontwikkelen.

bron

 

Zet je je planten willens en wetens te lang te nat zoals met een autopot dan heb je een airdome nodig anders verzuipen ze.

 

Nogmaals: wat is nu precies je plan dan naast waarschijnlijk de behoefte om het water geven te vergemakkelijken (check eens eb&vloed of alleen vloeden).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gek is dat toch niet... k doe 1 a 2 keer per week met de fietspomp wat verse lucht in mn potten blazen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe dat al jaren maar ik gebruik er gewoon zo een lang rietje van de feestwinkel voor. Flink blazen door dat rietje. Ongeveer 10 min per plant per dag. Werkt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de autopot kan je ook met Cocos uit de voeten dus wederom is dat zo gek nog niet. Die airdome heeft ook niets te maken met te nat zetten.

 

Maar goed: mijn plan/ idee is om het medium Cocos nog luchtiger te maken zodat de wortels zich nog beter ontwikkelen. Op een aantal US sites gelezen dat een airstone hier prima bij kan helpen. Dus de vraag was wie heeft daar ervaring mee.

 

Die fietspomp is trouwens wel briljant gevonden zeg!. Gaat dat echt goed?

 

@lostchild, het heeft helemaal niets met bewateren te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ernaast met die Air dome, inderdaad actieve beluchting, ik dacht dat wanneer je water gaf er lucht mee ingezogen werd zodat je geen 'dood' water kreeg wat onder de wortels bleef staan, zoiets :innocent:

Ik vind de airpot niet echt een systeem om canna op te kweken overigens, canna is niet zo vd natte voeten.

 

Vd rest zou ik zeggen, probeer het met actieve beluchting van je kokos en laat ons weten of het nu echt werkt en al die moeite waard is. Doe wel ff een side by side vergelijk om het zuiver te houden :hug:

Neem liever geen luchtstenen, deze zullen al snel uit elkaar vallen door de zuuraanvallen in je pot kokos :excl:

 

Waarschijnlijk zul je uitkomen op: ik kan net zo goed met een fietspomp of een rietje gaan blazen en dan heb ik misschien wel 3gr meer zoals met zoveel van die Amerikaanse toestanden om iets wat van zichzelf al da bomb is nog meer da bomb proberen te maken (ik doel hier op de eigenschappen van kokos) :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...