Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BOMBASTICK

Voorgroeien In Een Tent Vóór Outdoor

Recommended Posts

Beste,

 

Voordat ik mijn planten buiten in de volle grond zet, wil ik mijn witsoort stekjes 2 weken lang laten voorgroeien in 5,7L potten, dit gebeurt in een tent met één 600W hps lamp.

 

Hierover heb ik 5 vragen:

 

1 Is de bovenstaande situatie de goede manier?

 

2 Hoelang zou ik ze moeten laten voorgroeien voordat ze de volle grond ingaan?

 

3 Welk medium kan ik het beste gebruiken tijdens het voorgroeien?

 

4 Is een afzuig/koolstoffilter noodzakelijk bij het voorgroeien?

 

5 Zou jij het anders hebben aangepakt, zo ja, hoe dan?

 

Dank jullie allen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hps lijkt me nou niet echt optimaal om onder voor te groeien, heb zelf 0 ervaring mee dus kunnen anderen je beter vertellen.

 

Ikzelf begin rond deze tijd en zet ze waarschijnlijk eind mei buiten in volle grond. Afzuiging zullen ze waarschijnlijk wel waarderen maar filter lijkt me niet persee nodig. Ikzelf gebruik gewoon (kokos) potgrond...

 

Succes ouwe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och... als je dat wil super toch.

 

Krijgen je planten een goede start en worden het straks echt bomen, zou ze voorgroeien binnen tot minimaal laatste week mei.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste week van mei elpredator ? Hoezo dat ?

 

Omdat t kan :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt het over de vokle grond. Nou het duurd tot dan eer dat die goed opgewarmt is

En daarnaast zijn zo rond de laatste week mei de nachttemps pas hoog genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0. 600 watt lamp in een tentje, hoeveel stekken ben je van plan?

 

1. het is zeker een goede manier, al zou je ook nog zaad kunnen nemen, beter voor buiten vanwege de penwortel en je weet niet wat voor witsoort je stekken zijn + illegaal.

stekken betekent voor de POPO georganiseerde criminaliteit en/of bedrijfsmatige teelt. je kan dan net zo goed 20 planen in je tentje gelijk af laten bloeien in 10 weekjes :) als je toch al het risico neemt. 5.7 is groot genoeg. pas eruit halen als ze breder zijn dan de pot, dan heb je een mooie kluit.

 

2.neem zeker een maand.licht op 18 licht 6uur donker. weinig water. hoe ga jij ze naar je buiten plek brengen? als jij een plant van 1 meter ongezien naar je plek krijgt dan kan je ze 1 meter laten worden. bijv je achter tuin.naar en bos is moeilijker denk ik.

 

3.aarde, net als de volle grond, meng als mogelijk de volle grondsoort met wat potgrond om ze te laten wennen aan die grond.

 

4. afzuiger altijd, vanwege tempratuur en verse lucht. koolstoffilter hoeft niet echt voor groei fase, alleen voor toppen(bloei). zuig zo goed mogelijk af zodat het niet te wam wordt en niet dat je buren of visite snachts de afzuiger horen.

 

5. ik heb zaad ontkiemd voor buiten, groei voor in de lentezon, snachts binnen voor de kou.. http://www.wietforum.nl/topic/123039-6-soorten-op-bos-plekken-2017/

 

Hoeveel stekken g je pakken?

Hoe groot is je tent?

Staat je tent veilig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zou ik meteen buiten zetten ( 15 mei)

Dus ook dan oas bestellen.

 

Zaad planten nu beginnen te ontkiemen en na 15 mei buiten zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook eens voorgroeid voor buiten.

 

Had uiteindelijk planten ertusssen van 3.5 meter hoog en 2.5 meter breed.

 

Echt een hele ervaring.

 

Leken ook eerder te gaan bloeien dan de niet voorgegroeide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elpredatoror

was dat zaad of stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...