Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Talk2TheHead

Naar De Planten Luisteren. Maar Hoe?

Recommended Posts

Hallo drugsgebruikers en andere parasieten

Ik heb een paar weken geleden na een jaar of 10 mijn tweede indoor kweek opgestart. Het zijn 4 white widow dames in 4 giga 60L smartpotten geworden die op cocos worden gekweekt. Ik gebruik de plagron voedingslijn (compleet).

Mijn insteek was (en is) om naar mijn planten te kijken en de voeding daar op af te stellen. Ik check elke dag netjes de EC en Ph van het voedingswater.

Mijn probleem is dit: Ik heb de planten 4 dagen geleden in de bloei gezet met een EC van 1,5. Echter ik dacht een voedingstekort te zien (lichtgroen blad) dus de volgende dag naar 1,6. Weinig verandering. Eergisteren naar EC 1,7, maar nog steeds dezelfde aanblik van planten die er in het algemeen gezond uitzien, maar vooral in de toppen waar het nieuwe blad zich vormt iets te lichtgroen is in mijn ogen.

Voor ik naar te snel naar 1,8 ga is mijn beginnersvraag de volgende: Hoort de kleur van de wietplant egaal te zijn, of is het normaal dat de plant in de toppen (in de eerste week bloei) een wat lichtere kleur heeft?

 

Bij voorbaat dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo die rare piet pothead !

gewoon een vette dikke jonko draaien .

stoel der bij zetten en gewoon doorgaan .

niet per dag verschillen en te korten zoeken .

koel kalm en verzameld te werk gaan .

als je nu al te korten zou hebben kan je die plagron kompleet net zo goed bij het klein chemisch afval

doen .

niet te veel veranderen per dag of 24 uur .

tis niet als bij de vrouwmensen dat je een stel nieuwe gordijnen of keukenblok aanschaft dat ze dan ontstressen en je mischien na een kaarslichtslijmavond er ff op... ! :likken:

zo werkt dat niet bij de groen vrouwtjes helaas of gelukkig .

en dat de kleur van de plant wat lichter groen is 1e week bloei op coco vind ik vrij normaal .

dat is met de vrouwmensen ook als je ze een week op het strand legt dan zijn het net kreeften met witte bikinilijnen .

alleen trek je het gare vlees er niet met een haak uit .

:vape:

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugsgebruikers en andere parasieten....

 

Jij maakt vrienden..zou dr lekker e.c 2.0 ingooien en ergens anders gaan parasiteren op kennis...

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar De Planten Luisteren. Maar Hoe?

 

een hoorapperaat kan helpen weet maar nooit :likken: :likken: :likken:

 

vooral kijken da doe ik :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou t niet zeggen, neem aan dat t grappig bedoeld is maar nee ik moest niet lachen...

 

Maar laat je planten gewoon gaan, niet te moeilijk doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

IJzer wordt slecht opgenomen bij een te hoge pH en dat geeft een lichtere kleur van de uitgroei. Vooral bij de overgang naar bloei (als de planten zo doorschieten) hebben ze daar wat last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het de twee bruikbare antwoorden. Ik moet me niet zo druk maken. Maar jullie weten vast hoe het voelt als je verliefd bent op 4 dames. Het gebruik van het woord luisteren of kijken heb ik daadwerkelijk over nagedacht en bewust voor het eerste gekozen, plus mijn welgemeende excuses aan alle huismoeders en bedplassers die door mijn aanhef beledigd waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe,

de stand van het blad,

de spanning in het blad

de kleur van het blad en de stelen

zijn 3 belangrijke visuele indicatoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ''lezen'' van je gewas is een kwestie van ervaring,beetje een useless antwoord maar het is zo.

 

Maar wat Wietefras zegt klinkt toch wel vrij aannemelijk.

 

Ik had gewoon gedacht dat ze meer honger hadden in P en K :lol: als ik jou zo hoor.

Evengoed zeggen foto's meer dan 1000 woorden :whistle:

 

Hahaha bedplassers :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die kopkaasvingerlikkende potkop .

 

de vorm is ook belangrijk

klauw ,7-8-9-vingerig ,reveg ,verbrande punt ,kano ,geribbeld ,vlekken ,vegen ,verkleuringen scheuringen, bulten,spikkels ,gaatjes opstaande bladrandjes .

allemaal indicatora di mama .

luisteren kijken lezen net hoe je het wil noemen .

 

:vape:

Edited by macerror
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten praten niet, ze zingen! Ouwe reet nootjes knabbelaar!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...