Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
j2xv

(Ongelukje) Blaadje + Top Afgebroken

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben bezig met mijn eerste plantje ooit te telen (S.A.D Auto), en heb hiervoor een soort DIY kartonnen kweek"tent" gemaakt. Nu wou ik haar even uit de de doos halen die langs de zijkant open kan, maar heb per ongeluk het "deurtje" laten dichtvallen en het resultaat is een blad met topje, in het midden van de plant dat volledig afgebroken is, het plantje is momenteel in haar vroege bloeifase dus er stonden al een paar van die witte sliertjes aan het topje. Nu is mijn vraag of dit een grote invloed zal hebben op de verdere ontwikkeling, moet ik iets doen om haar te helpen recupereren ofzo?

wou foto's bijvoegen maar heb geen idee hoe dit moet.. 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat ook al eens gehad dat ie geknakt met een witte sliert aan het topje voor dood lag .

ff stukkie celletape er om doet wonderen .

gaat helemaal goed komen .

is de kartonnen doos geaard ?

met rook melder ?

blusboot er naast afgemeerd ?

:vape:

ps ik hoef er geen foto van te zien ook .

wil het niet weten !

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat ook al eens gehad dat ie geknakt met een witte sliert aan het topje voor dood lag .

ff stukkie celletape er om doet wonderen .

gaat helemaal goed komen .

is de kartonnen doos geaard ?

met rook melder ?

blusboot er naast afgemeerd ?

:vape:

ps ik hoef er geen foto van te zien ook .

wil het niet weten !

 

Blaadje en top is er helemaal af, ligt dus gewoon afgebroken vanonder op de aarde dus valt niet meer te tapen vrees ik��

 

de doos staat in dezelfde kamer met rookmelder en heeft luchtcirculatie met pc-ventilatoren, verdere brandvoorzieningen zijn niet nodig want ik gebruik enkel led en dan ook geen echte groeilampen, ik probeer haar zolang het kan zonlicht te geven en haar dan savonds toch nog wat licht met die lampjes te geven, niet de meest professionele aanpak maar aangezien het plantje een correcte hoogte heeft en er redelijk gezond uitziet werkt het wel (behalve als haar teler dan haar blaadjes eraf gaat rammen natuurlijk)

Edited by j2xv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de 1 of andere manier ligt t aan de tijd van t jaar...

Rond deze tijd komen er altijd plantenfluisteraars,dozenkwekers,aframende topjes kwekers en geknakte stam kwekers online vrij apart.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, de buitenspelers komen eindelijk aan de beurt he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hier wel heel graag foto's van zien!

 

Je theorie over brandveiligheid vind ik overigens ook wel interessant. Je hebt een zelf gekluste houtje-touwtje constructie waar stroom (LED of HPS, de stroom is hetzelfde), water en karton samenkomen. Maar omdat het geen HPS of groeilamp is, is er geen brandgevaar?

 

Iedereen mag het op zijn/haar manier doen maar als je mijn ongevraagde advies wilt: koop een tentje en richt het ff netjes en veilig in. Haal je er aan opbrengst uiteindelijk ook af.

 

On topic: gewoon vastplakken op zn oorspronkelijke plek. Zie het als enten maar dan anders :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@)0057

 

Mja zal een paar foto's bijzetten zo krijg je een idee van het systeempje.

 

't is een vrij grote doos met vanboven een grote inzuig-ventilator. Die krijgt stroom van het zwarte bakje die ook nog stroom stuurt naar de afzuiger, vanonder.

Die afzuiger komt uit een pc en dus moest ik de aansluiting solderen met een usb kabel zodat deze in het bakje past, het gesoldeerde stuk zit met tape verstopt en is dus een gevaarlijk puntje waar ik aandacht voor heb.

 

Verder let ik ook op voor de lamp recht boven het plantje, deze gaat door een gat door de doos maar produceert weinig warmte, soms steek ik er heel even een halogeen in om de warmte binnenin te verhogen, dit max. 5 minuten.

 

Ik zou ook willen benadrukken dat ik hem nooit laat draaien als ik er niet ben...

 

Wss de foute manier om foto's te posten maar het werkt allesinds haha

 

20170419 150725

20170419 143355

20170419 143300

20170419 143249(1)

20170419 143157(1)

20170419 143144(1)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brandveilig zou ik het niet willen noemen, maar gewoon leuk ideetje joh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop het dan in een oude computer of nachtkastje van je vriendin of of of :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop het dan in een oude computer of nachtkastje van je vriendin of of of :evil:

 

Als daar uiteindelijk plantjes met degelijke toppen uitkomen, waarom niet? :)

Vergeet niet dat die doos een extra groeihulp is voor wanneer er geen zon meer langs het raam komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat die geen vocht opnemen, verzwakken en de boel in elkaar zakt, schimmelvorming, brandveiligheid

 

ik snap precies waarom je het doet, maar de stap verder om het goed te doen is maar 1 stap verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar omdat het geen HPS of groeilamp is, is er geen brandgevaar?

Karton ontbrandt pas boven de 200 graden, dus ik zie het probleem niet. Het zou mij niet verbazen als een tent eerder in de fik vliegt dan karton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat die geen vocht opnemen, verzwakken en de boel in elkaar zakt, schimmelvorming, brandveiligheid

 

ik snap precies waarom je het doet, maar de stap verder om het goed te doen is maar 1 stap verder

 

met "1 stap" bedoel je een hoop geld waar ik in mijn geval jaren voor zal moeten telen om het toch een nuttige investering te noemen, we hebben het hier over een zeer kleine autoflower die zo makkelijk groeit dat ik haar evengoed gewoon heel haar cyclus aan 't raam zou kunnen zetten, dus kan ik beter wat spulletjes die me toch niks kosten bij elkaar rapen en er voor de plant toch wat aangenamer maken, dat is hoe ik het bekijk maar ik begrijp dat ervaren telers hier uiteraard een andere mening over zullen hebben ;)

 

Karton ontbrandt pas boven de 200 graden, dus ik zie het probleem niet. Het zou mij niet verbazen als een tent eerder in de fik vliegt dan karton.

 

Brand door warmte is zoals ik al aangaf zeer onwaarschijnlijk; ik kan die lampjes met de hand vasthouden terwijl ze branden. Wat hij eerder bedoelt zijn algemene potentiele storingen ergens bij de kabels denk ik, zoals het stukje dat gesoldeert is, heb + en - zo goed mogelijk uit elkaar gehouden maar kan altijd dat ze toch op een of andere manier elkaar aanraken, daarom dat ik de ruimte nooit verlaat terwijl die doos aanstaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kartonnen dozen en slecht soldeerwerk, die twee gaan uitstekend samen....

 

Een oud keukenkastje kost geen drol hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letterlijk een tinderbox,ik zou je niet naast me willen hebben wonen.

No offense. :lol:

 

 

Wat kost een kastje bij de kringloop? 15 euries?

Gewoon op je skateboard dumpen,en naar huis rijden.

Deed ik ook vroeger zo.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind helemaal mooi! :innocent:

 

Een simpel kastje ombouwen lijkt mij idd een prima (duurzame) suggestie. Kun je gelijk de binnenkant reflecterend maken want volgens mij staat karton niet hoog op de lijst met meest reflecterende materialen. Dan heb je qua rendement van een niet echt rendabele lamp iig het hoogste. De lamp is niet in hoogte verstelbaar of heb ik verkeerd gekeken? Zou ik met een volgende constructie ook zeker doen, het is een aardige bonenstaak aan t worden volgens mij? Nogmaals, no offense, maar met een paar uurtjes en euro's kweek je een basis was je veel meer vanaf haalt later. Het voordeel van zo'n doos is dan wel weer dat je m echt in no time hoger kan maken :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik koos die doos omdat ik dan zo meteen gaatjes in kan snijden waar nodig, wie zei trouwens dat mijn soldeer werk slecht was heb de indruk dat vanaf er tape te zien is, mensen meteen denken dat het iemand met 2 linkerhanden is, en nogmaals jongens, als ik er niet bij ben steekt die stekker gewoonweg niet in, kan moeilijk in brand vliegen als er niet eens stroom doorkomt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, we denken aan iemand die wiet in een kartonnen doos wilt kweken :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde je zeggen dat je 2 rechterhanden hebt dan???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat zo is mijn vriend,waarom gebruik je geen kroonsteentjes in plaats van soldeer? :whistle:

De lijm die ze gebruiken voor karton is ook niet al te best voor je plantje.

 

Advies is gratis,maar zonde om weg te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vraag me af .. hoelang zit jij per dag op je kamer? Hoop voor je plantje 18 uur per dag ook nog op gezette tijden of gewoon zomaar eens een uurtje ? Of hoe moet k me dat voorstellen?

 

"en nogmaals jongens, als ik er niet bij ben steekt die stekker gewoonweg niet in,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken een paar voormalige Oost-duiters die het na al die jaren van éénwording nog steeds erg moeilijk vinden om een kartonnen doos weg te gooien.

Zo'n ding was pure luxe in de tijd van de DDR.

Het lijkt er op alsof die tijd weer terug komt.

 

Hoezo crisis? Ik heb gisteren nog een mooie kartonnen doos gevonden!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vraag me af .. hoelang zit jij per dag op je kamer? Hoop voor je plantje 18 uur per dag ook nog op gezette tijden of gewoon zomaar eens een uurtje ? Of hoe moet k me dat voorstellen?

 

"en nogmaals jongens, als ik er niet bij ben steekt die stekker gewoonweg niet in,

 

 

vrijwel elke avond behalve weekends, studeren studeren studeren. Heb ik les of is het weekend, dan staat ze langs 't raam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon een fatsoenlijke startersset met 600 lamp

 

dan hou je ook nog wat over om te verhandelen op het schoolplein

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon een fatsoenlijke startersset met 600 lamp

 

dan hou je ook nog wat over om te verhandelen op het schoolplein

 

hoef niks te verhandelen, wat is het toch met mensen die er meteen vanuit gaan dat vanaf je zelf begint te kweken je ook meteen commercieel wil beginnen dealen en je meteen het allerallerallerbeste plantje met de meeste opbrengst wil?

Ik hoef geen grote sommen te investeren, ben al tevreden als ik een 10-tal grammetjes kan oogsten, ben zuinig zoals ik al zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...