Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HUFFnPUFF

Piraat Op Het Droge; Plannen Voor Buiten

Recommended Posts

als bevaarder van het droge zilt zie ik menig onbewoond eiland als toekomstige thuisbasis voor de immer groeiende harem, al jaren terug heb ik een plek gevonden en daar een groot zwart kruis geverfd, zodat voor alle mede droogvaarders duidelijk is; hier komt een schat!

 

de schat bestaat uit winsten behaald in het verleden maar gezien die geen garantie bieden mogen die best in een donker diep gat gestoken worden :whistle:

 

deze piraat heeft echter geen ervaring met schatbegraven dus steekt de witte vlag op om eens wat vriendelijk advies in te winnen :mobile:

 

de grote X bevind zich op een waterrijk gebied, maar op een droogje, veel riet veen en mos te vinden, natuurlijke mest is plaatselijk beschikbaar en veel dierlijke struikrovers zijn uitgesloten..

hoe droog moet ik het maken, ik verwacht geen overstromingen maar in acht het mogelijk het droogje nog wat droger te maken door het te verhogen

medebewoners zijn voornamelijk bramen en brandnetels :yummy: dus met de potentie in de grond zit het wel goed

alleen.... SLAKKEN?? ik hoop door deze waterrijke locatie de slakken te slim af te zijn, gras is er weinig..

zand over de grond? schelpen? grond laat laten of deze juist bedekken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste piraat, misschien kan je wat inspiratie opdoen van

overzeese piraten die een methode van kweken hebben bedacht waarbij de mogelijkheden benut worden die een waterrijk gebied bieden. Als je een bootje hebt is handig. Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zeker een deel van mijn inspiratie geweest, boot was zelfs onderdeel van de originele planning maar met kans op somalische piraten is er landbrug aangelegd

het mogelijke schatgebied bevind zich dan ook omgeven door water met enkele stukken zon 15cm boven het nattevoetenpeil, alleen of dit voldoende is? als ik hier nog 10cm bovenop ga heb ik een redelijke buffer, ik ga dan ook niet IN de grond maar er zo veel mogelijk op, de luchtige turfgrond laat zich prima volwortelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arrrrgh...kijk uit voor die somaliërs inderdaad en vertrouw ook die molukse treinkapers niet!

 

Kick ass

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben inderdaad ver van het spoor gaan zitten, want je weet, die sporen niet!

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zeker een deel van mijn inspiratie geweest, boot was zelfs onderdeel van de originele planning maar met kans op somalische piraten is er landbrug aangelegd

het mogelijke schatgebied bevind zich dan ook omgeven door water met enkele stukken zon 15cm boven het nattevoetenpeil, alleen of dit voldoende is? als ik hier nog 10cm bovenop ga heb ik een redelijke buffer, ik ga dan ook niet IN de grond maar er zo veel mogelijk op, de luchtige turfgrond laat zich prima volwortelen

Eigenlijk moet je het zo zien te plannen dat je er een keer heenvaart om te planten en daarna nog eenmaal om te oogsten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mentaliteit voor winnaars d! vandaar deze rondvraag, en dan 1 keer met materiaal er heen en na de zomer eens kijken, thats it :verrygood

mijn grootste angst is dan ook de slakken, maar ik weet dus niet of deze daar uberhaupt aanwezig zijn, ik zie er op zich weinig eten voor ze (lage grote bladeren, onkruid en hoog gras)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies blijft dan vooralsnog: zorg dat je een spot hebt waar de plant zelf bij het water kan, zodat je er maar tweemaal met je bootje naartoe hoeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zullen de wortels 25centimeter verderop op zoek gaan naar water als dat nodig is? stel we krijgen ooit eens zomer :dribble:

anders leg ik een romeins irrigatiesysteem aan :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpelweg je stekken lekker diep ingraven, emmertje water pakken en inwateren en in september terugkomen met vuilniszakken.

 

anders leg ik een romeins irrigatiesysteem aan :jump:

Ik vond het Jamaicaanse irrigatiesysteem uit het filmpje ook wel goed. Kan je in het water staan op je spot net als de Jamaicaan te Jamaica deed? Op die wijze kan je dan grond uit het water pakken en daar de stekken in planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

om eerlijk te zijn durf ik niet te zeggen dat die blubber erg gezond zal zijn, maar dat is op te lossen met een paar zakken grond/cocos, hoef niet diep te gaan voor grondwater en een 'waterput' in het midden is zo gemaakt en ik KAN in 1 keer genoeg meenemen om een goed dammetje te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes huff!

En dat je met een mooie schatkist vol groene-goud mag thuis komen !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

:dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1001004005132596.jpg

Huff gaat naar z'n spot en heeft z'n dure Sensi zaadjes bij zich!

 

Eindelijk concreet gemaakt wat ooit aldus begon!

 

01booswichten.jpg

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje harde aanhoudende wind kan rietveldjes echt helemaal blank zetten voor meerdere dagen/weken, ik zou goede heuveltjes maken. Eventueel wat worteldoek meenemen om een diy feltpot zonder bodem te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje D, de laiks zijn op maar ik ga ik hier echt stuk :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nat is geen probleem, je kunt immers ook kweken op alleen water. Waar het om gaat dat er ook zuurstof bij je wortels komen. Dat gebeurd dus niet in modder.

 

Op een eilandje zou ik verhogen met potten of zakken.

 

Met slakken weet ik het niet op een eilandje, zal er zeker wel aandacht aan besteden. Flesje goede slakkenkorrels kost je 12,50 en met een redelijk klein plekje kun je hier een jaar mee doen.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

na de eerste regen schijnt het plan te lukken, de eerste voorbereidingen zijn soepel verlopen, wachten op beter weer nu :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...