Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De tent is weer opgezet, en alles is weer aangesloten! Onlangs werd me gevraagd of ik weer zin had om een zaden projectje te doen met bijzondere genetica, dit keer met een CBD strain die erg hoog in CBD% zit en laag in THC%, de strain zou getest zijn op18% CBD en 0.2% THC. De bedoeling is om terug te kruisen, en een batch zaden te maken van deze strain. De moeder heeft half Europa door gereist om uiteindelijk gestekt en wel bij mij in mijn tentje te belanden. De stekken zagen er niet al te best uit toen ik ze kreeg, dus TLC (tender,love,care) was de boodschap om weer een beetje leven in de plantjes te blazen. Vorig jaar heb ik enkele kruisingen gemaakt die hoog in THC zitten (20%+), GG#4 x Somari en GG#4 x Orion Kush, en ik heb er nog 2 GG#4 stekken erbij gezet, dus maak ik maar even van de gelegenheid gebruik om deze CBD strain ook in te kruizen met deze genetica met de hoop dat er iets uitkomt dat hoog in CBD en THC zit.

 

Te verwachten kruisingen:

CBD?x CBD?

CBD? x GG#4

CBD? x GG#4 x Somari

CBD? x GG#4 x Orion Kush

 

Anyway.... dat is het plan.... nu nog de uitvoering.

 

Set-up:

Growlab 80L 150 x 80 x 200

Softbox 500m3 afzuiger

Can filter 700m3

Dimlux expert series el uhf 600w 400v

Davin DV-600

Bodemverwarmingskabel voor verwarmde voetjes

16 x 11 liter potten

 

Ik kweek graag biologisch dus mijn medium stel ik als volgt samen.

 

Atami BI lightmix

Flowersaver (mycorrhiza schimmels)

Biopak (gunstige bacteriën)

Healthy start tabletten (NPK 12-8-8) 2 per pot

Lavameel (bommetje sporenelementen)

Ecostyle tuinmest (Handje)

BAC organic bloom (vanaf week 3 12/12)

 

Nadat de samenstelling goed gemengd is heb ik de boel ingewaterd met Biopak 1 gram per liter water om het bodemleven op gang te brengen, ongeveer een liter water per pot, na 2 dagen zie je al dat er aktiviteit in de aarde onstaat want ik zie schimmel op de aarde, da's een goed teken! Vervolgens zijn de stekken erin gegaan, eerst een beetje Flowersaver in het plantgat beetje water erop en de stek erin. De stekken hadden het zwaar, ze waren erg ligt van kleur en zagen er niet gezond uit. Maar ja onkruid vergaat niet, dus dat komt wel goed moet je maar denken.

 

Genoeg geluld, ff wat pica's

 

28/03/2017 gestart met samenstellen van het medium, inwateren en opgang laten komen van het bodemleven.

Een paar dagen later zijn de stekken erin gegaan.

 

gallery_40917_19350_285429.jpg

 

gallery_40917_19350_939166.jpg

 

De stekken staan hier een paar dagen in de potten en hebben moeite met aanslaan, nog ff geduld hebben, als de wortels eenmaal een beetje hun weg hebben gevonden zullen ze snel opknappen

 

gallery_40917_19350_929518.jpg

 

gallery_40917_19350_19473.jpg

 

Hier zijn ze al een beetje aangeslagen en zie je dat de kleur terug komt in het blad, bladkleur is nog een beetje dof, de LV is aan de lage kant zo'n 45% bij lamp aan, en 65% bij lamp uit. maar ik heb er vertrouwen in dat jet goed komt.

 

gallery_40917_19350_1646353.jpg

 

Ik heb de spin Karel genoemd, de natuur is in ieder geval aanwezig!

gallery_40917_19350_2678360.jpg

 

Foto's van 14-04-2017, alle stekken zijn aangeslagen en inmiddels allemaal getopt.

 

gallery_40917_19350_2427384.jpg

 

gallery_40917_19350_2427384.jpg

 

gallery_40917_19350_714189.jpg

 

Tot de volgende update!

 

Groet Plantformer

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes,

Hoop dat je er mooie nakomelingen aan overhoudt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie genetica wat je daar hebt!

Ik kende die tent niet,ben eigenlijk precies op zoek naar die afmeting.

Hoe is de kwaliteit,qua lichtdichtheid bij de ritsen en gaten voor de slangen?

Heel veel succes :) :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen! Cool! Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ben van de partij. Veel succes gewenst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alkaline: Thx dat hoop ik ook, ik ga mijn best doen.

 

@Xell: voor mijn plek is deze afmeting ideaal zo kan ik er ook nog een paar fietsen kwijt en meer potten dan in een 1m2 tentje, de kwaliteit is o.k. mijn tent staat in een donkere schuur dus geen lichtinvloed van buiten, helemaal lichtdicht niet, ik zie een klein beetje licht door de ritssluiting komen maar dat is echt te verwaarlozen voor invloed van buiten naar binnen, zal geen invloed hebben, verder voldoende luchtinlaten en een gat voor electra snoeren, stevig frame, beetje stroef in de koppelstukken maar daar heb ik WD40 voor. Maar ik zie zo'n tent meer als een gebruiksartikel wil je voor echtsolide gaan dan moet je zelf iets bouwen ben ik van mening.

 

@Kamikaze en Dilago: welkom mannen er is plek genoeg, pak een stoeltje en :popcorn: en enjoy the ride

 

De dames gaan lekker, bladkleur begint mooi donker te worden en inmiddels zijn alle zaden boven, kiemratio 100%

8 x GG#4 x OrionKush

5 x GG#4 x Somari

1 x MRX Kush

 

Ook staan er nog een stuk of 20 CBD? stekken in mijn tent, die gaan naar een andere lokatie als ik op 12/12 ga, of je gaan naar buiten naar een guerillaspot. maar dat beslis ik later nog wel, vooralsnog staan ze lekker te wortelen in een roottrainer en staan ze niet in de weg.

 

gallery_40917_19350_2474659.jpg

 

gallery_40917_19350_1778673.jpg

 

GG#4 x Orion Kush

gallery_40917_19350_4572612.jpg

 

GG#4 x Somari zijn net boven

gallery_40917_19350_2696352.jpg

 

gallery_40917_19350_317302.jpg

 

CBD? stekken

gallery_40917_19350_1577310.jpg

 

gallery_40917_19350_1373414.jpg

 

gallery_40917_19350_3305726.jpg

 

Tot de volgende update

 

Groet PF

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk man,veel succes!

Ik volg deze zowiezo want ben zelf ook bezig met wat kruisingen :)

 

:innocent: :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

@GWTF: welkom kerel, ik volg jou ook!

 

Op zich gaat het lekker, temp bij lamp uit is te laag 16,5 graden, er moet een kacheltje bij om de temp. naar minimaal 18 te krijgen, echter mijn schuur is niet verwarmd dus ik ben wel een beetje afhankelijk van de buitentemperatuur. Gelukkig heb ik wel een bodemverwarming dus het medium is wel op temperatuur +/- 20/22 graden.

 

Ik heb wat bladschade ontdekt, het blijkt wat trips te zijn die waarschijnlijk is meegelift op de CBD? stekken, ik heb alle planten behandeld met Sprutzit-R van Ecostyle, in dit stadium werkt dat prima, ik ga door met wekelijks behandelen tot uiterlijk week 3 12/12.

 

Enkele zaailingen heb ik verwijderd, ik zoek kiemkracht, groeikracht en uniformiteit, alles wat daar niet aan voldoet haal ik weg. Uiteindelijk ga ik door met

2 Gorilla Glue#4

2 Gorilla Glue#4 x Somari

2 Gorilla Glue#4 x Orion Kush

12 CBD?

 

2 GG#4 x Orion Kush heb ik overgepot, deze hadden een beetje strek in de roottrainers, dus die zijn tot bijna aan het lobblaadje de voorgroeipotjes ingegaan. Van de GG#4 x Somari staan er nog 3 van de 5, 1tje was er gesneuveld omdat ik een beetje te lomp het zaadhulsje wilde verwijderen, de andere bleef steken in de aarde waardoor de groeischeut de aarde ingroeide ipv naar boven, ook verwijdert aangezien die al achterstand heeft tenopzichte van de rest. de 3 die nog staan zien er goed uit.

 

Bovenste zaailingen GG#4 x Orion Kush

Onderste zaailingen GG#4 x Somari

 

gallery_40917_19350_63456.jpg

 

GG#4 x Orion Kush

 

gallery_40917_19350_2136149.jpg

 

gallery_40917_19350_1493435.jpg

 

gallery_40917_19350_187508.jpg

 

 

Dat was m weer.

 

Groet PF

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ging even langs mijn stonede oogjes heen,ik zie het nu pas! :lol:

Ik kiem nu ook zelf GG#4,toevallig.

Ik ga haar kruisen met een S5 als alles goed loopt.

 

 

Maar leuk/goed te zien dat je losgaat.......

 

 

Ik volg.... :popcorn:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CollieWeed, welkom!

 

Ik heb ook nog een kruising GG#4 x Amnesia in de koelkast liggen, nog niet getest maar is vast monstergenetica. Ik moet wel zeggen dat het "turnen" van de GG#4 d.m.v. sts al een paar keer heel moeizaam is verlopen. Wel stuifmeel maar weinig bevruchting. Zowel geven als ontvangen was niet echt succesvol bij mij, wat precies de oorzaak ervan is heb ik niet kunnen achterhalen. zorg er in ieder geval voor dat er geen enkel spoor van stress is want daar is de GG#4 erg gevoelig voor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pf,

 

Kwam de gg#4 niet origineel uit een herma selectie? Dat is wat ik in de states hoor althans...

 

Wat voor sts gebruik je? Lesbian dream of maak je het zelf?

 

Lekker bezig!

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt Poldergrower, in ieder geval dat is het verhaal wat er over de strain rond gaat. https://cannabisnow....gorilla-glue-4/

 

Sinds dat verhaal de ronde gaat heb ik al meerdere soortgelijke verhalen gehoord van "unieke" strains die "per ongeluk" zijn ontstaan, tja..... marketing heet dat in mijn ogen. Neemt niet weg dat de echte GG#4 een mega potente strain is die ik in meerdere set-ups heb afgebloeid, maar damn wat een strain is dat zeg, niet normaal! Maar kruisen met de GG#4 ging me minder goed af wat ik in post 10 al melde, 1 keer geturned met verse STS, optisch zagen de "mannelijke" bloemen er goed uit maar dat hokkie was boven de 30 graden geworden (zomer run zonder opti) De "man" die daar in stond kon de warmte niet aan met als gevolg dat de pollen niet zo vruchtbaar waren, waar ik normaal al snel 10.000 tot 15.000 zaden per lamp/m2 scoorde had ik er nu amper 4000, maar goed wel 4000 top zaden dat dan weer wel. Ook een backcross (gg xgg) en een gg x amnesia was minder succesvol waardoor ik ben gaan twijfelen aan de gevende en ontvangende kwaliteiten qua bestuiving van de GG#4. Max 26 graden vindt ie het fijnst en minimaal 1 "man" per m2. Maar ja... helaas heb ik geen glazen bol en zijn dit soort "fuck ups" een part of the game.

 

 

Geen Lesbian Dream, ik laat het maken ergens, maar Lesbian Dream is ook gewoon STS toch?

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De dames gaan weer een stuk beter nadat ze hersteld zijn van de Ecostyle Sprutz-it behandeling voor de enkele tripsen die ik had gespot in mijn tent. De tweede behandeling was waarschijnlijk te kort op de eerste behandeling er zaten 2 dagen tussen, nou.... dat kan ik iedereen afraden in ieder geval, de planten stonden qua groei ff stil, in de tussentijd had ik de dames ook nog getopt. Dat was iets te veel van het goede denk ik, de bladeren gingen een beetje hangen en trokken een beetje krom. Nu een paar dagen later zijn ze weer back on track en zien ze er weer vitaal uit. Mooie groene kleur in het blad en de gewenste breedte groei na het toppen is ook aanwezig. De onderste paar vertakkingen heb ik weg gesnoeid om vanaf nu wat meer hoogte groei te stimuleren, nog een kleine week op 18/6 en daarna over op 12/12. Het moment van 12/12 is voor mij het moment dat er een volledig nieuw blad uit de nieuwe groeischeut groeit na het toppen.

 

De zaailingen doen het goed en hebben mooi breed indica dominant blad.

 

GG#4 X Orion Kush

 

gallery_40917_19350_1421757.jpg

 

gallery_40917_19350_3503910.jpg

 

Toppen, goed gelukt de meeste planten gaan door met 3 nieuwe toppen

 

gallery_40917_19350_2239647.jpg

 

gallery_40917_19350_2410201.jpg

 

gallery_40917_19350_3328202.jpg

 

gallery_40917_19350_3952340.jpg

 

gallery_40917_19350_3578804.jpg

 

Tot de volgende update!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De STS is binnen, precies op tijd want het is tijd om de klok te schakelen naar 12/12. Ik heb de STS ontvangen in de pure vorm dus deze moet nog verdunt worden met gedemineraliseerd water in de juiste mengverhouding, deze verhouding moet ik nog ontvangen van de "laborant". Ik ga 1 van de planten behandelen met STS, als alles een beetje meezit dan staat deze over een week of 3/4 flink te stuiven.

 

De planten staan er mooi bij, inmiddels heb ik 2 clipventilatoren erbij gehangen voor de luchtcirculatie. De tent staat nu lekker gevuld, Het is nu dag 20 groei, er vanuit gaande dat de stekken in behoorlijk slechte staat aan kwamen en ongeveer een week nodig hadden om aan te slaan zit ik nu eigenlijk op iets van 14/15 dagen groei, de trips heb ik na de sprutz-it behandeling niet meer gezien en de planten ogen gezond en vitaal, om de paar dagen krijgen ze een douche van kraantjes water met de gieter, gewoon met de lamp aan, het is echt klinkklare onzin dat bladwerk zou verbranden door inbranden van waterdruppels, als dat zo was dan zou ik geen levend plantje meer hebben staan, dus die mythe is bij deze busted! Wekelijks krijgen mijn planten Biopak mee, 1 gram per m2, verder gewoon kraanwater, niks afzuren en EC meten doe ik ook niet aan want ik geef geen vloeibare voeding mee.

 

Ik heb nog 2 extra potten klaargezet voor de Somari x GG#4 die gaan de pot in zodra de stekken die aan het voorgroeien zijn naar de guerilla spots gaan. Ik heb een hele mooie spot gevonden in een mooi open stuk midden in een bos, grondwater op een halve meter diepte en heel veel brandnetels wat duidt op stikstofrijke grond, ik ga niks voorbemesten of iets, die grond ziet er super vruchtbaar uit. Maar meer daarover later in mijn nog te openen guerilla topic.

 

Statistieken:

Temp min. 17.2

Temp Max. 27.8

LV min. 48

LV max 63.

Bodem temp. 19.7 constant

 

Nog ff wat foto's ....... :popcorn:

 

Orion Kush X GG#4

 

gallery_40917_19350_808462.jpg

 

CBD? mist wat scherpte .... maar ik ook op dat moment

 

gallery_40917_19350_1305919.jpg

 

 

gallery_40917_19350_3442963.jpg

 

gallery_40917_19350_531388.jpg

 

gallery_40917_19350_1648295.jpg

 

gallery_40917_19350_1052421.jpg

 

Dat was hem weer, en euh reageren en/of liken mag, dit is een forum, niet dat ik er iets mee doe want dit verslag hou ik bij voor mezelf :spell:

 

Groet Plantformer

Edited by Plantformer
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er prachtig mooi bij! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Gaat lekker PF :)

En over je busted mythe ik doe het ook altijd als de lampjes aangaan soort van good morning rain :P water verdampt gewoon en brandt niet in .. chemische bladvoeding is een ander verhaal denk ik

 

Greetz MG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantformer met z'n groene vingers :whistle:

Ziet er uitstekend uit man !

 

Wat is het verhaal achter de 'Orion Kush' ? Google leverde niet veel op...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Crimson Fart, de Orion Kush is een hybride kush met "unknown origins". Het is een 8ste generatie kush, de geur van deze kush is werkelijk fenomenaal, omschreven als lemon zest, pine, earthy. Dat je er niets over kan vinden dat klopt, het is een zogenaamde elite strain, die gebruikt wordt om mee te kruisen en momenteel enkel als moeder ergens staat. Sterke kush smaak en vette harsproductie, 9 weken bloeier. Ik heb haar gekruist met GG#4, en gaat nu gekruist worden met CBD?. een CBD plant met verhouding 18% CBDen minder dam 1% THC

 

Maar idd vooralsnog gaat het lekker

 

@Dilago en Medical Grower: Thanx mannen!

Edited by Plantformer
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De STS is gemengd en inmiddels is 1 CBD? plant behandeld met de STS. Ik neem dus 1 plant apart en bespuit deze net alsof ik haar bladvoeding geef, gewoon lekker nat, ik laat haar buiten de tent totdat al het water is verdampt en zet haar daarna terug bij de rest, dit herhaal ik na 7 dagen nog eens, en vlak voordat ze echt gaat bloeien nog eens, als het goed is heb ik binnen 4 weken een pollen spugend plantje die de net bloeiende planten in de tent zal bevruchten, 5/6 weken later hoop ik een tent vol zaadvragende . zaaddragende planten te hebben, het zaad wordt gescheiden van de toppen, van het plantmateriaal ga ik olie maken. Het CBD? x CBD? zaad gaat naar een nieuw project, de rest ga ik zelf mee verder, want ik ben zeer benieuwd wat het resultaat zal zijn van de CBD? x Orion Kush x GG#4, CBD? x GG#4 en CBD? x Somari.

 

Vorige week heb ik nog een 2 tal potten klaar gezet voor de Somari x GG#4, die heb ik inmiddels overgepot, de zaailingen waren mooi geworteld in de roottrainers, mooie gezonde witte wortels. Ook heb ik vandaag een aantal CBD? stekken naar buiten gebracht die plaats moesten maken voor de zaailingen, die gaan de open grond in en laat ik gewoon gaan. Ze staan ergens op een plek met oost zuider zon aan een waterkant tussen het riet, het riet wordt gesnoeid zodat mijn planten de volle bak zonlicht kunnen vangen, super plek, grondwater op een halve meter en kleigrond. Maar dat is meer een guerilla project.

 

Van de Somari x GG#4 heb ik nog een zaailing over en van de Orion kush x GG#4 ook nog iets van 6, die gaan ook naar buiten aangezien mijn tent nu op 12/12 staat.

 

De planten in de tent staan er uitstekend bij, mooi groen en super gezond, mooi glanzend blad en bij sommige van de zaailingen tel ik al 9 vingers. DE CBD? planten zijn mooi breed en gaan nu de hoogte in, de klok staat sinds vandaag op 12/12, ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden.

 

Weer ff wat foto's... komt ie!

 

gewortelde Somari x GG#4

 

gallery_40917_19350_4056875.jpg

 

gallery_40917_19350_1110033.jpg

 

Orion Kush x GG#4

 

gallery_40917_19350_136528.jpg

 

De met STS behandelde CBD? plant

gallery_40917_19350_835664.jpg

 

Gorilla Glue#4

gallery_40917_19350_1625806.jpg

 

gallery_40917_19350_1866250.jpg

 

CBD?

 

gallery_40917_19350_678840.jpg

 

Voor aanzicht.... wordt ik heel blij van..

 

gallery_40917_19350_921812.jpg

 

 

gallery_40917_19350_921812.jpg

 

Dit was het laatste nieuws vanaf de campingplaats van Plantformer, er zijn nog stoeltjes beschikbaar trouwens! :tu

 

Tot de volgende update!

 

Groene groet Plantformer

Edited by Plantformer
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten formen zich prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kamihaze: Ja mooi he, en ik doe er nagenoeg niks aan, alleen goed voorbereiden, daarna enkel kraanwater geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t lekker loopt is zo lekker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

In middels staat de klok nu 6 dagen op 12/12, de eerste voorbloeiverschijnselen zijn gespot, tot nu toe gaat het echt gesmeerd op wat trips na. De planten heb ik inmiddels behandeld met een "nieuw" middeltje van Rogis...wonderspray.... Is natuurlijk helemaal niet nieuw want het is neemolie en knoflookextract gemixed maar ik heb positieve ervaringen met Neemolie, dit in combinatie met knoflook leek me het proberen waard. potje 50ml voor 15 euro, 5ml op 1 liter water, met 1 liter kon ik net mijn 1.2 meter behandelen, dus goed voor ongeveer 10 bespuitingen, zeg 1 liter per lamp, of €1.50 per lamp. Als het werkt kan je van de prijs niks zeggen. We gaan het meemaken, binnenkort kan ik de resultaten delen.

 

Wil je dit zelf maken dan komt het DIY Knoflookrecept gemixed met pure Neemolie en Rimulgan behoorlijk dicht in de buurt, dat scheelt de helft zeg maar.

 

Verder niet zo veel te melden, de dames staan er prachtig bij, temps en lv allemaal in orde, ze krijgen om de 2/3 dagen kraanwater verder niks behalve aandacht.

 

Ik verwacht eigenlijk dat ze nog een dikke week of ander halve week doorgroeien, we gaan het meemaken.

 

Weer ff wat pica's voor de liefhebbers!

 

Orion Kush x GG#4

 

gallery_40917_19350_3289216.jpg

 

Somari x GG#4

 

gallery_40917_19350_151845.jpg

 

Voorbloei

 

gallery_40917_19350_642497.jpg

 

gallery_40917_19350_2159020.jpg

 

CBD?

 

gallery_40917_19350_1045279.jpg

 

gallery_40917_19350_1342107.jpg

 

gallery_40917_19350_2044074.jpg

 

gallery_40917_19350_2045537.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Gr. PF

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ouwe Formert,dit ziet er wel meesterlijk uit anders.

 

Mooie habitus ook van die GG#4 x Orion Kush,mooi spul.

Hier word ik blij van !

 

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Collie Weed! Die is inderdaad master, vooralsnog blakend van gezondheid, dikke stam, blad met 9 vingers en bladvingers zo breed dat ze over elkaar hangen,zelden gezien. Ze staat inmiddels ook buiten op een guerilla spot��

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...