Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wrangler

Lekkende Condensator Vsa

Recommended Posts

Huy medekwekers,

 

Voor het beginnen met een nieuwe kweek controleer ik altijd mijn gehele opstelling (tentje met 1x 600 W)

Deze week bij het controleren van m'n elektro-bord zag ik dat de condensator van de VSA lekte.

De VSA zal ik ongeveer 8 jaar in gebruik hebben.

Het liefst zou ik de condensator willen vervangen in plaats van de gehele VSA. Ik ben al een aantal dagen bezig om met de gegevens van de condensator een nieuw exemplaar te vinden op internet, maar zonder succes tot nu toe. Ook vraag ik me af waardoor de condensator is gaan lekken.

 

Kan iemand mij helpen door de volgende 2 vragen voor mij te beantwoorden:

1. Is er een oorzaak aan te wijzen voor het lekken van de condensator?

2. Waar kan ik deze condensator los bestellen?

 

De gegevens van de condensator zijn:

Model HQCC-60p

60uF + 5% AC 250V

50/60 Hz 40 - 100 celcius

220 K-ohm / 0,5 W

De condensator is verticaal op de vloerplaat van de VSA gemonteerd mbv een moer. Aan de bovenkant van de condensator komen 2 draden eruit (rood/wit)

 

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Wrangler

Share this post


Link to post
Share on other sites

versleten/gebruikt/te heet/goedkoop

moest er ooit een hebben en bedrijf op het industrieterrein had er een, google/rondvragen, conrad? rc winkels?

 

als ik 60microfarat 220v intyp krijg ik genoeg resultaten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus.... ? 600 watt vsa van 8 jaar oud en jij gaat m liever repareren i.p.v weggooien ?

 

Ik hoop zo dat je een geintje maakt..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha 8 jaar gedraaid en nog te gierig om een nieuwe te kopen :thumbsdown:

 

koop gewoon een philips of een elt van 50eu en klaar kun je weer 8jaar vooruit ipv er zelf mee te kloten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit van economische levensduur gehoord? wellicht een uitgelezen kans om eens in het digitale tijdperk te stappen en een goede digitaal voorschakelapparaat aan te schaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel de heren gelijk hebben over het "economische" aspect, is er ook een ecologisch aspect. If it can be fixed, it's one fewer that has to be produced.

 

Dat gezegd, het zou me niet verbazen als je met een nieuwe zuiniger draait - wat zowel zowel economisch als ecologisch interessant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook eerder voor een nieuwe tweedehandsje gaan dan herstellen..

Gooien je hoofd in op marktplaats met 600w trafo's onder 15euro :)

 

Waarom dan tijd en geld investeren in een oude trafo te herstellen als je ze kan vinden voor een prikkie :)

 

Mezelf kennende zou ik het niet eens durven denken om een trafo open te draaien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie zegt dat die niet al heeft wat vochtige hokken doorstaan heeft

 

een dimlux of soort gelijke vsa is nog het mooiste en zuinigste ook, kost een paar knaken maar dan heb je ook wat plus het verdiend zich gelijk terug

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die 8jr oude VSA wel eens aan een verbruiksmeter gehad?

Waarom zou je iets willen repareren wat meer verbruikt dan opgegeven vanwege de levensduur van het product?

 

Ga voor een EVSA, profiteer van de niet bewegende delen die niet slijten en je bent zo 15jr verder :hug:

Vorig jaar mijn Lumatek EVSA's ingeruild na 8jr in gebruik te hebben gehad op een paar Dimluxen, kreeg er nog 50% voor terug :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man..... dit is wel het zuinigste wat ik deze week gehoord heb..

 

Als die los te bestellen is moet die hier tussen staan maar alsjeblieft dagobert koop gewoon een nieuwe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

WoW! :|

Jullie reacties zijn wel errug duidelijk....

 

Ik ben inderdaad al van het type 'opa', maar mijn vragen hebben niets te maken met gierig of zuinig zijn. Het zit gewoon in de aard van het beestje om niet zomaar iets weg te doen als het enigszins nog te repareren is. Tsja, ik ben inderdaad nog van het tijdperk van voor de 'consumptiemaatschappij', meer in de gedachten zoals die door Xio wordt geschetst en om eerlijk te zijn heb ik niet stilgestaan bij het verbruik. Wellicht dat dit ook te verklaren is doordat ik al jaren mijn tentje op zonne-energie stook.

 

Ach, waarom niet, laat ik dan maar geheel met de billen bloot gaan:

Ik ben inderdaad nog van het 'dinosaurus-tijdperk' en kweek nog altijd op dezelfde manier als vroeger (inmiddels alweer 15 jaar geleden): 5 stuks 20 liter-potten met gewone aarde, bemest met humus uit onze eigen compostbak, aangevuld met regenwormen en gevoed met regenwater. Ik weet het klinkt niet erg sexy, maar ik zit elke ronde toch op zo'n 450 gram gedroogde wiet voor eigen gebruik. Voor mij hoeft het niet zo nodig snel en veel te zijn. Kwaliteit boven kwantiteit!

Ik geloof in de natuur haar werk te laten doen en dan hebben alle goede dingen nu eenmaal tijd nodig. Persoonlijk vind ik dat het mij een lekker en gezond product oplevert.

 

Maar goed, om toch 'on topic' te blijven: mede of dankzij jullie reacties heb ik toch besloten om dezelfde VSA nieuw te bestellen. Zodoende hoef ik niet mijn schakelbord aan te passen en kan ik direct weer aan de slag. De bestelling is trouwens al de deur uit.

Nou, bedankt u allen voor de reacties en ik wens jullie allemaal mooie kweekresultaten toe.

 

Alle goeds en smoke ze,

Wrangler

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Old scool is helemaal niets mis mee.. maar een nieuwe vsa kan geen kwaat na zoveel jaar. Top dat je m vervangt

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

en 5 minuten solderen om iets te repareren ook niet, desnoods op een later tijdstip zodat je een reserve hebt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha opa. :)

 

Je tentje draaien op zonne-energie, hoe ziet dat er zo ongeveer uit, welke materialen heb je daar voor nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede keuze om een nieuwe te bestellen.!

jij ook succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thxs guys voor jullie reacties.

@Twiet: niks bijzonders, ik heb een aantal jaren geleden 12 panelen op het dak laten plaatsen, goed voor zo'n 3000 Wp. Via de omvormer is dit gewoon op het elektriciteitsnet van het huis aangesloten. Mijn tent draait dus eigenlijk altijd in de zomertijdperiode tussen zonsopkomst en -ondergang. Goed voor het milieu en goed voor de beurs...

 

Keep feeding eachother,

Wrangler

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, een leuke manier om je investering terug te verdienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...