Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
APK

Waarom Ik Mij Heb Aangemeld

Recommended Posts

Hallo Forumleden,

 

Al een geruime periode ben ik passief aanwezig op dit forum, leuke kweekverslagen en diverse vragen met bijbehorende reacties in het outdoor forum gelezen. Als jaren lange recreatieve blower die tot nu toe altijd zijn wiet bij de coffeeshop haalt, heb ik besloten om dit jaar een eigen kweek te beginnen. Nu ik deze knoop heb doorgehakt is het waarschijnlijk dat ik in dit proces vragen heb, ook overweeg ik een kweekverslag bij te gaan houden.

 

Ik woon in Oost Groningen, heb 1500m2 vette en voedzame kleigrond tot mijn beschikking met de buren op redelijke afstand. Ik wil in volle grond kweken waarbij ik de natuur zoveel mogelijk zijn werk wil laten doen zonder ingewikkelde constructies. Het doel is uiteraard een succesvolle oogst, maar hoef geen bergen wiet (mag wel uiteraard). Ik zou al tevreden zijn als ik 1 topje aan het einde van dit jaar zou kunnen oogsten.

Na het inlezen op dit forum is mijn keus gevallen op Hollands hoop zaden van Dutch Passion. Hiervan heb ik 3 zaden gekocht. MIjn plan is om binnen nu en 14 dagen twee zaden binnen laten ontkiemen en opkweken, het 3e zaadje bewaar ik voor volgend jaar want ik wil niet teveel planten/wiet. Medio half mei zullen ze de volle grond in gaan. De kleigrond zal ik voorbereiden door een stuk van 1m x 1m per plant om te spitten en te mixen met compost en wat kalk.

 

Hoor graag jullie reactie op mijn plan. Ik vraag mij af of het gewaardeerd zou worden dat ik als onervaren wietkweker een kweekverslag zal gaan bijhouden.

 

Met vriendelijke groet,

APK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed!

 

Vorig jaar was ook mijn eerste keer, maar door een kweekverslagje bij te houden werd ik net geholpen. De members hier zijn heel hulpvaardig en kijken niet neer op "noobs".

 

Ik heb ongeveer hetzelfde plan dit jaar, maar ik ga ze laag houden (dmv een SCROG) om de visibiliteit te beperken en ook stiekem voor mss meer opbrengst. Ook zal het gemakkelijker zijn om een afdakje te bouwen die ze in het soms gure herfstweer kan beschermen. Ik heb te vroeg moeten oogsten wegens rot en die laatste weken zijn toch wel het belangrijkste.

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...