Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
IDIOOOOT

Meeldauw

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik zit in de 5de week van mn bloei en heb veel last van meeldauw.luchtvochtig is 40% met lamp aan en met lamp uit 45 %.heb een 1000kub afzuiver er achter in een 150 tentje.vorige week alles met melk en water afgenomen ,(het blad) want spuiten kan nu niet in dit stadium .maar een week verder is alles er weer.is er iemand die mij kan vertelen wat ik er aan kan doen? Ik ventileer goed en het is niet vochtig.

 

Mvg.idiooot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de 5e week kan je er weinig meer aan doen naar mijn mening.

Alles wat je er nou aan doet heeft invloed op je oogst.(melk spuiten, zwavel verdampen etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een schimmel dus ik zou eerst je rv meter vervangen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verspreiding van de sporen wordt bevorderd door een droge omgeving, ontkieming van de sporen gebeurt als het wat vochtiger is, maar meeldauw heeft weinig problemen met een lage luchtvochtigheid. De plek waar bladeren overlappen is al genoeg vochtigheid om de sporen te laten ontkiemen.

 

Probeer het anders met producten met lecithine erin, of kaliumbicarbonaat, zou allebei wat effectiever zijn dan melk. Als je dat niet in huis wilt halen zou ik een combinatie van calcium- of magnesiumcarbonaat, azijn, melk, knoflook en/of thijm extracten gebruiken, . Weet niet hoe vergevorderd het is, plaatjes helpen, maar klinkt alsof het eigenlijk al te laat is.

 

Het beste is om gezonde planten te kweken, brix omhoog brengen ( bij >12 heb je nooit meer last van schimmels en veel insecten), maar om dat een kweek lang vol te houden is eigenlijk ook een utopie voor de meeste hobbykwekers. In ieder geval je tent en kamer straks een beetje goed ontsmetten na de kweek en daarna die eerste paar weken van de bloei preventief met neem olie óf zwavel besproeien/verdampen (altijd 1 van de 2, kan nooit samen).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...