Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaveDave

Organisch/biologisch?

Recommended Posts

Goedemiddag!

 

Aangezien mijn huidige rondje op het einde loopt ben ik natuurlijk al weer bezig met een volgend rondje. Ik ben van plan om 4x Loki's Whisper Auto © Collie te gaan zetten. Nu had ik het idee omdat ik al biologische potgrond heb die me wel bevalt om 2 planten met mijn huidige voedingslijn (Plagron Terra) te voeden en 2 planten geheel biologisch of organisch.... (zit daar verschil tussen?). Is het uberhaupt mogelijk om in een 11 liter pot een organische kweek te doen? Is dat genoeg aarde om een bodemleven op te zetten. En zoja, hoe ver van te voren moet je dan je aarde voorbereiden? Tips over voedingslijnen zijn natuurlijk ook welkom hoewel daarover genoeg hier in de advertentietopics te vinden is..... :innocent:

 

Alvast weer bedankt voor de reacties!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mogelijk, ik ben er namelijk nu mee bezig!

Heb 11L, deze met eerst beetje zaai en stekgrond aan de bovenkant voor het kiempje, daarna batmix. Zou zelfs de batmix nog een beetje mengen met lightmix o.i.d. anders is het te scherp. Dan doe je er een mooie worm in. Eventueel bij tekorten kun je nog bijvoeden met bijv brandnetelgier (voor stikstof) en andere biologische dingen voor tekorten. Is allemaal te vinden op internet.

Maar in principe hoefde ik vorig jaar niet bij te voeden en pakte ik toch mooi 50 gr uit een autoflowertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe langer het kan koken (als je echt geitenwollenbio gaat) hoe beter, ik laat de mix maandje of twee liggen, maar twee weken kan ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loki's Whisper is een reguliere 9 weken autoflower die graag ongeveer 10 liter aarde heeft.

Daaruit haal je ongeveer tussen de 15/35 gram per plantje vanaf,hangt een beetje af v/d condities.

De wiet is niet supersterk van werking maar wel van smaak.

Wat mij betreft gaat het qua opbrengst niet op tegen de auto's die je al eens hebt gezet Dave.

Deze zou je in een klein veldje van 8 of 9 moeten zetten,voor een ongeveer gelijke oogst.

 

 

Ik gebruik plagron bio supermix op halve dosering om op te waarderen.(500ML poeder op 40L aarde)

Zo kan ik vloeibaar bij voeden en er beter voor zorgen dat de bodem leeg trekt op het laatst doordat ik op deze manier beter controle heb over de voedingsstoffen in de grond.

Voor de smaak: guanokalong poeder

Voor de weerstand wat extra lavameel en wat extra maerl.

Ecostyle bodemactivator voor het bodemleven,of myco's uit een potje.

 

Dit is iets wat ik de laatste twee kweken wel redelijk heb kunnen doen,de laatste ronde auto amnees is totaal 10 dagen gespoeld met alleen nog guano extract in het water.

Milde en smaakvolle wiet is het resultaat,die je gewoon wegrookt op de bong/puurpijp zonder kucherij(ook niet achteraf).

 

Als je vragen hebt pm me gewoon Dave,is misschien een korter lijntje :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik dacht dat de Loki al gefeminiseerd was. Dan kan ik met de Loki's beter even wachten tot ik een 2e tent heb zodat ik een mannetje apart kan zetten voor stuifmeel en dan eens wat ga rommelen met kruisen. Het huidige tentje heb ik nodig voor het dagelijkse brood dus dan kan ik het niet hebben dat ik 2 planten weg moet halen omdat het ballen heeft. Ik ga op zoek naar een soortje wat ik dan ga zetten.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

biologisch is meer dat het een schoon natuurlijk product is zonder landbouwgiffen etcetera

 

organisch geeft meer aan dat het voort is gekomen uit de natuur of iets levendig's

 

zit wel verschil in dus, maar het kan zowel organisch als biologisch zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

batmix is 0 organisch/bio, zie de verpakking.

 

bio kweken is kweken met zo min mogelijk verstoring van het bodemleven en je gebruikt er organische stoffen voor

grote potten, bodemleven opbouwen en onderhouden en zo je planten voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zit er in batmix?

 

Robin :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat als je rob er uit haalt :whistle:

 

Dan stinkt het naar stront :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus heren, ik ben wat ouder en de Batmix was vroeger de kippenmest uitvoering onder de aarde die je in een GS kon krijgen.

Meest hete zooi die er was waarbij je de hele kweek met alleen water geven nog op moest passen dat niet alles verbrandde.

Zat in grijze zakken met in groen plagron erop gedrukt in letters (of was het nu paars).

 

Tegenwoordig slaat de naam batmix op de toevoeging, guano.

Ik was daar niet van op de hoogte en heb al een paar keer onterecht iets geroepen :td

Krijg je als je nooit meer naar de Plagron omkijkt juist omdat je 1e rondje ooit op de geweldige batmix zo fucked ging :rofl

 

De batmix is wel 'bio

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het eens in de gaten houden want ik dacht eens een ronde er op te draaien, schijnt zo goed te zijn :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guanokalong aarde is meer een all mix maar er is 385 gr guano toegevoegd op 45 L.

 

Deze aarde is ook prima her te gebruiken.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de jaren 1990 mengde ik zelf wat grond

 

bv 50l potgrond

50l perliet

20l wormenmest

 

daarnaast gebruikte ik 10 tot 15 toevoegingen zoals zeewierkalk,lavameel,bentoniet,guano,.....

 

nooit tekorten of andere grond problemen gehad

nooit afgezuurd of gelijk wat

 

jammer genoeg bestaat het assortiment van vele tuincentra tegenwoordig voornamelijk uit pokon ofzo.

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...