Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Medicalgrower

1Ste Ronde - Blue Berry & Snow White - Spliff Seeds.

Recommended Posts

Dit is mijn eerste kweek.

 

Ik heb voor zaad gekozen ipv. stekken om een goede gezonde start te hebben zonder ziektes & stress.👍

En natuurlijk de vrijheid van soortjes kiezen/weten wat ik kweek.

 

Ik heb voor BlueBerry & SnowWhite gekozen omdat ik deze soortjes vroeger (jaja zo 16jr geleden) rookte toen ik begon met smoken en ik herinner mij deze soorten nog goed.

 

Kijken of ik die oude herinneringen weer op kan halen als ik deze soorten straks zelf heb gegrowed en gesmoked😎

 

De zaden zijn gepot in Root-iT pluggen en ingewaterd met warm kraantjes water en in de propagator gezet.

 

Die staat in een zelfbouw voorgroeihok van 100x70x60 van 18mm dik MDF (voorbehandeld en 4/5 in grondverf gezet)

Daar boven hangt een 2x75Watt T-neon en een buisventilator met een can-lite filtertje.

 

In de propagator is het momenteel 26.8 gr de Luchtvochtigheid is 89%.

De lamp hangt op 35cm.

 

Ik kijk af en toe ff in het hokje of alles goed gaat bijv. of de pluggen niet te droog staan.

Het niet te warm word, want dan doe ik de lamp wat cm-er's omhoog.

 

Zodra er iets veranderd update ik dit verslag..

 

Mvg Medical-Grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zag ik dat alle blaadjes waren ontvouwen en heb ze in 1liter potjes gedaan met onder de wortel een thee lepel mycorrhiza schimmels & bacteries.

 

Vannacht zal dus voor het eerst het licht 6 uur uitgaan, het kutte is dat me timerklok niet goed is deze mofo schakeld continue 8min voor de tijd in en bij inschakel verplaats die de tijd na 15min later ...

 

Dat word alarmen zetten en handmatig aan en uit zetten ..

 

Plantjes gaan goed ondanks de temp die is 26.5 (iets te hoog) LV 46% (te laag).

 

Voor de rest weinig te melden zal eens kijken hoe ik een foto plaats om dit topic wat levendiger te maken

 

Mvg MG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze altijd nog op 24/0 houden voor enkele dagen :)

Erna afbouwen tot 18/6

 

Alvast veel succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ideaal wezen zodat ik na het paas weekend een nieuwe schakelklok kan fixen ..

 

Thanks voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij de beloofde foto zodat dit topic wat levendiger word.

 

Ze gaan best wel lekker vandaag begin ik met afbouwen na 18/6 ..

 

gallery_47356_19342_1179692.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt alsof je goed voorbereid aan je eerste kweek begint. Zet hem op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, voorlopig ook geen achterblijvers aan te wijzen volgens mij? Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MG,

 

Goed bezig! Ben benieuwd wat die "ene" gaat doen!

 

gallery_40917_19350_105634.jpg

 

Succes man, ik volg

 

Gr. PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit maar de luchtvochtigheid hoeft zo hoog niet, aangezien het zaailingen zijn. Het mag wel naar zo'n 60 procent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft enkel voordelen toch? zolang ze veggen

Niet dat ik weet, de kans op rot wordt aanzienlijk groter en zaailingen hebben geen hoge LV nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je geen condensatie hebt is de kans op rot bijna onbekend toch? zal even kijken of ik het terug kon vinden maar een hogere rv scheen intern meer stofjes aan te maken, ofzo iets :innocent:

probeer zelf de rv hoog te houden en heb er wel blijere plantjes voor terug (ja wel zaadplanten)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn planten blijven druppeltjes water liggen op het bladerdek bij een hoge RV, wat bij enkele wortelende stekken tot rot heeft geleid waardoor hun bestemming de kliko werd tot mijn grote spijt en waaruit ik lering heb getrokken. Sindsdien houd ik de RV liever laag, maar dat is dus puur vanwege praktijkervaring. Een theorieman ben ik niet, dus vraag me niet waarom! En als jij goeie ervaringen hebt met een hoge LV juich ik dat van harte toe, zo kan de TS mooi een weloverwogen besluit nemen op basis van onze praktijkervaringen die weliswaar lijnrecht uiteenlopen maar desalniettemin absoluut geen garanties voor de toekomst geven!

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja er zat een heel onderbouwd verhaal bij, al is het bij mij vroeg weekend dus heb geduld :innocent: en daaruit bleek het wel voordelig te zijn, en soms doe ik gek en verlaag ik het gewoon eens, maar volgens mij vinden ze dat gewoon minder lekker

WEL let ik goed op condensatie, die grap heb ik inderdaad vroeger ook gehad ja!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leer graag wat bij en ook heb ik geduld! Toch nog even een praktijkvraag die brandt op mijn lippen: hoe voorkom jij condensatie bij een hoge LV?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV is inmiddels rond de 40/45% temp ligt rond de 22gr.

 

Ik krijg het ook niet warmer in dit hokkie helaas, volgende ronde zowieso vloer verwarming erbij in bouwen ..

 

@ PF : die FREAK laat ik staan wil gewoon weten of het uberhaupt wel een wietplant is en geen krop sla en ben benieuwd wat die gaat brengen ...

 

Greetz MG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago ik laat mijn lampen met pauzes aangaan en uit ook, zo houd ik de temp-rv verhouding stabiel, al is dat op mijn kleine ruimte makkelijker te doen :)

 

 

die mutant is een vaak gewenste eigenschap, vooral als het vanaf het begin is, kan een herman zijn, maar kan je ook 30% meer opbrengst geven

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die drie blaadjes is niet blijvend, de plant repareert zichzelf na een tijdje.

 

kan een herman zijn, maar kan je ook 30% meer opbrengst geven

 

Dat geld voor alle zaailingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doel er meer op dat die drietanden graag vol ballen zitten, het blijft een afwijking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus bullshit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, als Google het zegt....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin, omdat je vriend flaporen heeft presteert hij ook niet minder.

 

Maar die heeft wel ballen :whistle: :likken:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een update ...

 

De buisventilator heeft het begeven nadat ik hem was gaan dimmen met een stopcontact dimmer.

 

Me ruimte heeft dus nu geen actieve uitblaas meer gek genoeg doen de plantjes het veel beter..

 

De temp is hoger 26.4 en de LV is 50% en ze gaan als marathon lopers uit kenia zo snel en zozien ze er ook uit vrij dunne steeltjes nog ... heb er een waaier bij staan nu ..

 

Voor de rest laat ik de fotos spreken ..

 

gallery_47356_19342_2511647.jpg

 

gallery_47356_19342_1632977.jpg

 

gallery_47356_19342_537022.jpg

 

gallery_47356_19342_1687882.jpg

gallery_47356_19342_2359341.jpg

 

gallery_47356_19342_271531.jpg

 

gallery_47356_19342_210999.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...