Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wierie Wierie

Hok Op Zolder Zonder Betrapt Te Worden

Recommended Posts

Hallo luitjes,

 

Ik heb een vraag mbt een hok bouwen op zolder.

 

Het gaat om een huis uit 1960 , huis had oorspronkelijk een hele kleine lage zolder maar is in het verleden uitgebreid met 2 dakkappelen aan beide zijde.

 

Hierdoor is een zeer grote zolder ontstaan van 2.10 hoog en 5 x 4 meter.

Ik wil de helft ongeveer gaan gebruiken voor een hok.

 

Dus ongeveer 2.50 x 2.00

 

De zolder is wel geisoleerd maar niet geweldig. de dakkapelen zijn dubbel glas en wanden geisoleerd.

 

Ik wil het hok gaan bouwen binnen in 1 van de dakappelen naar het midden toe.

Ik wil of 4 x 600 hangen of 6 x 400

 

Nu heb ik de volgende vragen:

 

- Als ik mijn hok volledig isoleer met steenwol is dit dan voldoende om bv niet in de winter met een dak zonder sneeuw te zitten?

 

- Hoeveel warmte kan ik dan nog op de zolder zelf verwachten (stralings warmte) als mijn hok goed geisoleerd is of laat dit alle warmte in het hok zolang ik maar goed af zuig?

 

- Tevens zit er een gedeelde schoorsteen. Mijn pijp word niet meer gebruikt (kachel is weggehaald) maar bij de buren nog wel. Het is een schoorsteen maar er lopen dus 2 kachelpijpen doorheen. 1 van de buren en 1 van mij. Mijn kachelpijp zit er nog wel ergens alleen die zou ik dan op moeten sporen in de schoorsteen om mijn slang op aan te sluiten. Denken jullie dat dit veilig te gebruiken is om af te blazen? Zelf denk ik namelijk van niet aangezien er ook wel eens een schoorsteen veger komt en die misschien iets door kan hebben als hij op het dak komt en er blaast constant een briesje uit de pijp als hij bij de buren de schoorsteen komt vegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het hok voledig isoleert en dus ook een extra plafond bouwt in je hok zal er geen sneeuw smelten op je dak

 

Hoe dik is die pijp en hoe wil je gaan afblazen? Met een reguliere afzuig heb je 254mm slang nodig voor je afvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat vraag 1 en 2 verband houden met elkaar. Ik heb een soortgelijke situatie, weliswaar kleiner hok (2,2x1,8) en 2x 720 watt Dimlux. Ik heb dubbelwandig gipsplaten met 5cm isolatie (gewoon die gele isover). In de winter moet ik de verwarming aanzetten op zolder omdat het dan in de kamer nog steeds 16 graden kan worden terwijl mn hok 23 graden is. Dus van stralingswarmte is amper/geen sprake. Daarmee trek ik zelf ook de conclusie dat als het in de kamer niet warm is, het dak ook niet warm kan zijn.

Die schoorsteen is wel echt de beste manier om van je lucht af te komen naar mijn idee, doe ik ook maar ik gebruik m ook niet. Weet niet of er dingen zijn om rekening mee te houden als je kachel wel in gebruik is. De schoorsteenveger is idd een puntje van aandacht, krijg je van tevoren te horen wanneer die er is? Dan kun je ff heel kort de afzuiging uitzetten. En in het slechtste geval staat die wel aan maar omdat je waarschijnlijk 'snachts gaat draaien knal je er dan toch geen 2500m3 doorheen. Maar t risico uitsluiten is altijd beter uiteraard.

 

De temperatuur op zolder in de zomer wordt wel een uitdaging denk ik, daar zal een airco aan te pas moeten komen?

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je schoorsteen deelt zou ik deze niet gebruiken als afvoer van je lucht.......

genoeg redenen waarom niet, als gemak je enigste reden is om het wel te doen zou ik zoeken naar een andere oplossing.

 

Qua hok bouwen... tja geef mij maar een tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hok in een hok en de tussenruimte afzuigen, niet mijn idee, ik ben niet zo slim :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

isolatieplaten en dan gipsplaten er tegen aan dan verlies je niet zoveel ruimte

 

alles af kitte en goed schilderen dat alle kieren dicht zijn en dan zorgen voor een goed afzuiging dan zal er weinig gebeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het sneeuwt hier bijna nooit in Nederland en nu al helemaal niet! Nee, of de sneeuw wel blijft liggen is je laatste zorg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders als het vriest even wat sneeuwspray bij de hema halen :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben er hier op t forum 1 gehad die t gewoon verstandiger vond om gewoon bij de buren zout op de daken te gooien.. onder t mom ik geen sneeuw op t dak jullie ook niet :)

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de rest vd wijk wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanzuigen van buitenlucht via de kachelpijp op je dak kan ook,is goedkoper dan een airco.

Maar zorg dan wel dat je niet op de rookgasafvoer van je CV zit,dan ga je best wel een beetje dood op gegeven moment.

Dus een ongebruikte pijp het liefst,want als je gaat koken en je tent staat blauw met schnitzel-rook uit de braadpan is vast niet goed.

Zorg ook voor dimbare lichten,dat helpt ook tegen te hete zomers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er maar geen Elfstedentocht komt is zo ongeveer een probleem van hetzelfde kaliber voor je kweek als de vraag of de sneeuw wel op je dak blijft liggen. Indien je kweekt in een huurwoning heb je hele andere zorgen. Zo komen ze hier binnenkort alle woningen inspecteren i.v.m. mogelijke verbeteringen die kunnen worden aangebracht, maar bij ontdekking van een een hennepkwekerij wordt het natuurlijk een razzia naar kwekers.

 

Het zal je maar gebeuren dat je zo'n brief krijgt in week zeven van je perfect verlopende kweekje en weigeren mag niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er maar geen Elfstedentocht komt is zo ongeveer een probleem van hetzelfde kaliber voor je kweek als de vraag of de sneeuw wel op je dak blijft liggen. Indien je kweekt in een huurwoning heb je hele andere zorgen. Zo komen ze hier binnenkort alle woningen inspecteren i.v.m. mogelijke verbeteringen die kunnen worden aangebracht, maar bij ontdekking van een een hennepkwekerij wordt het natuurlijk een razzia naar kwekers.

 

Het zal je maar gebeuren dat je zo'n brief krijgt in week zeven van je perfect verlopende kweekje en weigeren mag niet!

 

Uitstellen mag wel. Wie zegt dat jij vrij kan krijgen?

 

 

Kreeg eens brief voor energie label dat het huurhuis moest krijgen. Moesten ze in alle kamers voor zijn lol.

Heb gezegd ik kan pas over 2 maanden. Toen die tijd was verstreken hoefte het niet meer omdat ze 80% van de straat hadden gecontroleerd en dat was voldoende om de rest hetzelfde label te geven.

 

sneeuw is overigens zeker niet je laatste zorg. enkel omdat jij een brief hebt gehad ? lol

 

lijkt me meer dan logisch dat je daar rekening mee houdt met het bouwen van een hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uitstellen mag, maar dat ze je woning binnen afzienbare tijd komen inspecteren mag je niet weigeren staat duidelijk in de brief. En misschien vind jij dat heel normaal om in een politiestaat te leven, ik stel mijn privacy op prijs. En als je je in de lente al druk maakt over sneeuw die nog moet vallen dan ben je een druktemaker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uitstellen mag, maar dat ze je woning binnen afzienbare tijd komen inspecteren mag je niet weigeren staat duidelijk in de brief. En misschien vind jij dat heel normaal om in een politiestaat te leven, ik stel mijn privacy op prijs. En als je je in de lente al druk maakt over sneeuw die nog moet vallen dan ben je een druktemaker.

 

Sorry maar als je bij een hok bouwen geen rekening houdt met sneeuw ben je fucking dom. Wel zo handig om dat nu al vast te doen, voordat straks alles eruit moet om alsnog het dak te gaan isoleren. Volgens mij rook je te veel, want je begint steeds meer van die zweverige onzin uit te kramen.

 

Als je in een huurhuis woont dan heb je dat nou eenmaal. Het is niet jou eigendom. Wil je dat wel dan moet je een baan gaan zoeken en een hypotheek afsluiten. Als je begint met kweken in een huurhuis dan weet je waar je aan begint. Dus uitstellen, opruimen, langs laten komen en weer beginnen. Niet mauwen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uitstellen mag, maar dat ze je woning binnen afzienbare tijd komen inspecteren mag je niet weigeren staat duidelijk in de brief. En misschien vind jij dat heel normaal om in een politiestaat te leven, ik stel mijn privacy op prijs. En als je je in de lente al druk maakt over sneeuw die nog moet vallen dan ben je een druktemaker.

 

Sorry maar als je bij een hok bouwen geen rekening houdt met sneeuw ben je fucking dom. Wel zo handig om dat nu al vast te doen, voordat straks alles eruit moet om alsnog het dak te gaan isoleren. Volgens mij rook je te veel, want je begint steeds meer van die zweverige onzin uit te kramen.

Als jij het allemaal zo goed weet geef T.S. dan liever je deskundige advies i.p.v. mij de maat te nemen, want daar hebben we helemaal niks aan en hoeveel ik rook is jouw zaak niet want ik rook niet van jou. Dus niet mee bemoeien.

Als je in een huurhuis woont dan heb je dat nou eenmaal. Het is niet jou eigendom. Wil je dat wel dan moet je een baan gaan zoeken en een hypotheek afsluiten. Als je begint met kweken in een huurhuis dan weet je waar je aan begint. Dus uitstellen, opruimen, langs laten komen en weer beginnen. Niet mauwen.

Heb ik gezegd dat ik in een huurhuis kweek?

 

Ik heb slechts gezegd dat het NU je laatste zorg is of er sneeuw op je dak ligt en als er toch sneeuw ligt is het misschien wel eeuwige sneeuw!

 

Tip: doe een draai met meer lampen zodat je in de winter je tent kan opruimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb slechts gezegd dat het NU je laatste zorg is of er sneeuw op je dak ligt en als er toch sneeuw ligt is het misschien wel eeuwige sneeuw!

 

Het sneeuwt hier bijna nooit in Nederland en nu al helemaal niet! Nee, of de sneeuw wel blijft liggen is je laatste zorg.

 

Je rookt misschien wel teveel D want je weet niet meer wat je zelf post :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb slechts gezegd dat het NU je laatste zorg is of er sneeuw op je dak ligt en als er toch sneeuw ligt is het misschien wel eeuwige sneeuw!

 

Het sneeuwt hier bijna nooit in Nederland en nu al helemaal niet! Nee, of de sneeuw wel blijft liggen is je laatste zorg.

 

Je rookt misschien wel teveel D want je weet niet meer wat je zelf post :search:

Ga je nou hier beginnen? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij het allemaal zo goed weet geef T.S. dan liever je deskundige advies i.p.v. mij de maat te nemen, want daar hebben we helemaal niks aan en hoeveel ik rook is jouw zaak niet want ik rook niet van jou. Dus niet mee bemoeien.

Als je het hok voledig isoleert en dus ook een extra plafond bouwt in je hok zal er geen sneeuw smelten op je dak

 

Hoe dik is die pijp en hoe wil je gaan afblazen? Met een reguliere afzuig heb je 254mm slang nodig voor je afvoer.

 

Ik verhelder eea wat je ontgaat :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verhelder eea wat je ontgaat :icecream:

Knock yourself out, dictatortje dat je bent. Kennelijk ben je even vergeten dat Noob je ook al een paar keer op je nummer heeft gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we nummeren? :lol:

 

 

 

Lief zijn voor elkaar stelletje sjeikurds :lol:

:fish:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lief zijn voor elkaar stelletje sjeikurds :lol:

Met het stelletje hippies wat wietrokers schijnen te zijn zou dat moeten lukken! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb slechts gezegd dat het NU je laatste zorg is of er sneeuw op je dak ligt en als er toch sneeuw ligt is het misschien wel eeuwige sneeuw!

 

Het sneeuwt hier bijna nooit in Nederland en nu al helemaal niet! Nee, of de sneeuw wel blijft liggen is je laatste zorg.

 

Je rookt misschien wel teveel D want je weet niet meer wat je zelf post :search:

Ga je nou hier beginnen? :wave:

 

Kids, spreek effe met mekaar af en geef elkaar een flinke kopstoot en daarmee basta.

 

Ik begin jullie gekibbel een beetje zat te worden, stelletje ouwe wijven lijken jullie wel joh.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb slechts gezegd dat het NU je laatste zorg is of er sneeuw op je dak ligt en als er toch sneeuw ligt is het misschien wel eeuwige sneeuw!

 

Het sneeuwt hier bijna nooit in Nederland en nu al helemaal niet! Nee, of de sneeuw wel blijft liggen is je laatste zorg.

 

Je rookt misschien wel teveel D want je weet niet meer wat je zelf post :search:

Ga je nou hier beginnen? :wave:

 

Kids, spreek effe met mekaar af en geef elkaar een flinke kopstoot en daarmee basta.

 

Ik begin jullie gekibbel een beetje zat te worden, stelletje ouwe wijven lijken jullie wel joh.

Ten eerste: niet ik begin, ten tweede je doet er zelf net zo hard aan mee en ten derde: er mee kappen? Graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gasten,

 

Dank voor alle comments.

Ik ga er nog even goed over nadenken. Ik kan inderdaad de schoorsteen altijd nog als aanzuig gebruiken en dan een andere pijp voor afblaas maken.

 

Heb ook nog een optie om het tuinhuis naast mijn huis om te bouwen tot leuk hobby hok alleen die staat langs de stoep waar heel de dag mensen lopen. Dit moet dan al uiterst stil zijn vooral voor de avond uren en ook altijd geur vrij uiteraard dus nooit een doorlatend filter.

 

Lijkt me ook niet ideaal. Op zolder zit ik inderdaad wel met temperatuur , maar aanzuigen direct van buiten is in de zolder prima natuurlijk maar in de winter is dat denk ik te koud? Misschien moet ik een T stuk in bouwen zodat ik kan schakelen tussen buiten aanzuigen in de zomer en binnenshuis aanzuigen in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...