Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TopRot

Bubblegum Kweek 17'

Recommended Posts

Allereerst, welkom allemaal !:welcome:

 

Na m'n laatste ronde op cocos heb ik besloten om een verslag bij te houden. Voor het volk hier op WF en natuurlijk ook om er wijzer van te worden. Alle op- en aanvullingen zijn zeker welkom.

 

Setup :

 

2.40x2.40 Bio-G-Power

4x600w Philips Green Power

57x15L / 2x11L

Rayjet sproeisysteem

2500m3 uit /1200m3 in (actief)

160L Vat + Aquaking Pomp

Bluelab Ph Meter / Ec Meter

H-Tronic Kachelregelaar

Dcs klimaatregelaar

Luchtbevochtiger

 

Met de voeding samenstellen ben ik ondertussen een beetje aan het twijfelen. Ronde hiervoor gebruikte ik Hy-pro a/b, maar na een bezoekje bij de GS had ik de Plagron Hydro a/b aangeschaft omdat er niks anders in huis was.

Dom van me denk ik achteraf, maar de dosering is wel veel lager (geconcentreerder) dan de Hypro.

 

Dus voor zover :

 

- Plagron hydro a/b

- Plagron enzym

- Canna wortelst.

- Canna ph-

- Aptus Regulator

- Hypro spraymix

- Pk 13/14

- Greenblast (testje)

 

Graag op of aanmerkingen als deze samenstelling niet deugt of iets vergeten ben.

 

Things to do :

 

- Sproeisysteem reinigen

- Ruimte reinigen

- Toplaag (1/3) verw. & vernieuwen

- Inwateren ph5.8 / ec1.0 (enzym)

- Meters kalibreren

 

gallery_47245_19303_551865.jpg

 

gallery_47245_19303_1700322.jpg

 

De dames komen van de GS. Ik wilde eerst door gaan op de oude vertrouwde NLX maar heb de stoute schoenen aangetrokken en ben voor de Bubblegum gegaan. Zonder spijt,

dames zijn mooi geworteld in plug en blad ziet er prima uit. Ik spotte hier en daar wel wat spint maar zeker niet zoveel als de dames voorheen.

 

gallery_47245_19303_513003.jpg

 

gallery_47245_19303_549528.jpg

 

Allemaal krijgen ze een badje gemixt met Verti en Nisso. Ik sproei de volgende dag met kraanwater om eventuele restanten weg te spoelen.

Vanaf week 4 wil ik overgaan op roofmijt zoals gewoonlijk. Hopelijk dan nog puur ter preventie.

 

Dan even terug op iets wat ik bij "het voorstellen" al aan had gegeven. Ik had dus een klein flesje gekregen van de GS waar een peperduur kaartje aanhangt :

 

gallery_47245_19303_1088777.jpg

 

Hier wil ik dus een test van gaan maken. Ene helft van de dames WEL bespuiten, andere helft NIET

 

Dag 1 :

 

gallery_47245_19303_1272029.jpg

 

Even aankijken of alles aanslaat, heb er vertrouwen in. 2 van de 4 lampen staan aan om ze eerst even te laten wennen aan de 600 watters. Afstand tussen plant en lamp 1.20m en word geleidelijk afgebouwd.

 

gallery_47245_19303_1831048.jpg

 

Temp : 22-28

Lv : 60/70%

 

Dag 3 :

 

gallery_47245_19303_1423072.jpg

 

Geen afvallers tot nu toe te bekennen, cocos is nog wat vochtig dus nog even wachten met water geven. Zodra het iets droger is in de pot komt de lans uit de kast en geef ik 500ml van boven (rand van de pot) zo dat de wortels kunnen gaan schieten.

 

gallery_47245_19303_957395.jpg

 

Temp : 23-28

Lv : 60/70%

 

Binnenkort weer een update !

Grtjes Jan :spliff:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! De mix van kokos en perliet lees ik goeie verhalen over op Amerikaanse fora. Dat wil ik ook nog eens proberen. Werkt de Vertimec en Nisorun nog wel optimaal als je het er na een dag weer afspoelt?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! De mix van kokos en perliet lees ik goeie verhalen over op Amerikaanse fora. Dat wil ik ook nog eens proberen. Werkt de Vertimec en Nisorun nog wel optimaal als je het er na een dag weer afspoelt?

 

Succes!

 

Dankje Dilago,

 

Het maximale effect tegen spint wordt drie tot vijf dagen na

behandeling bereikt met Verti. Gebruiksaanwijzing dus..

De Nisso heeft een directe werking op eieren, maar op

volwassen mijten heeft het een indirecte werking. Dat

vangt de Verti dus op. Dames waren vrij schoon bij

binnenkomst, en hou persoonlijk niet van die troep.

Vandaar dat ik het er zsm af wil spoelen. Eerdere rondes

ging het ook prima zo. En mocht het echt uit de hand lopen

gaat de Tetrix eerder ingezet worden.

 

En Idd de perliet is mij zeer goed bevallen, is een aanrader..!

Alleen was ik vergeten bij te halen dus aantal hebben een topping

zonder perliet. No worries

 

Grtjs Jan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit op die hangende stekkerdoos na.

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd leuk uit, mooi aantal, succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom

 

Bedankt voor de positieve reacties en leuk dat jullie volgen !

 

@Xell. Klopt, zag er niet uit maar heb het al aangepast.

 

@Fatamorgana. Het vat vullen is in ong. 6/8min gedaan, van vat naar tent duurt ong. 3min. Ik vul de vat (op z'n max) met 100L, en hou dus genoeg speling over.

 

Dag 4 :

 

Nog steeds geen afvallers ! Dat is goed nieuws. Wel merkte ik dat er een paar dames om vocht aan het vragen waren. Heb dus 500ML per pot van boven gegeven.

 

Ph 5.8

Ec 1.0

 

Temp : 21/27

Lv : 50/70%

 

Ik zou ook de rayjet's kunnen gebruiken maar met de lans kan ik toch beter aansturen en dicht op de plug bewateren (op de regen/douche stand).

 

Dag 5 :

 

gallery_47245_19303_1397477.jpg

 

Dames staan er verassend goed bij. Wel heb ik links en rechts meeldauw gespot. Ben er bijna zeker van dat het van moeders mee is gekomen want ik heb hier nog nooit meeldauw gehad. Heb nog steeds 2 lampjes aanstaan en switch dagelijks.

 

Tussen lamp en plant : 1m

 

gallery_47245_19303_1399497.jpg

 

Ik zal binnenkort een schema uploaden waar ik nog bezig mee ben. De bedoeling is 2/3 weken 18/6 regime omdat we met bubbles werken. Als ik binnen 2 weken goed zit kwa hoogte (en de wortels komen er beneden uit) ga ik over op 12/12 anders stel ik het nog even uit. Wel ben ik aan het twijfelen om te gaan toppen. Iemand die me hier wat raad kan geven om het wel of niet te doen. Bubbles is een nieuw soortje voor me dus weet er niet het fijne van.

 

gallery_47245_19303_931579.jpg

 

Heb tenslotte even een kleine bestelling gedaan.

 

- Hypro a/b

- Aptus Prem. Enzym (plagron=op)

- Philips 400w (groeilamp)

 

Ik ben toch van plan om door te gaan op Hypro, omdat ik gewoon niet bekend ben met Plagron en op Hypro altijd goede resultaten heb behaald.

 

Over een paar dagen weer een update

 

De groeten !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij. Waarom zo lang voorgroeien in deze volle bezetting? Zodra de planten aanslaan toppen en op 12/12 lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow. Merci ^_^

 

@dilago. Ik kreeg dit advies toen ik de dames op ging halen. Heb daarna flink wat verslagen gelezen over dit soortje en vrijwel iedereen hanteert een langere voorgroei ivm hoogte. En toppen gaat idd gebeuren binnenkort, zit nu al op 5/6 internode's dus ga dit zsm doen.

 

Dag 6

 

Alles lijkt goed te gaan.

Meeldauw is nog beperkt maar ga over 2 dagen beginnen met behandelen. Vandaag moet ik de GreenBlast toe gaan passen anders wijk ik van het schema af.

 

Temp : 21/27

Lv : 65/75%

 

gallery_47245_19303_18902.jpg

 

Heb de linkerkant van de ruimte bespoten en rechts gelaten voor wat het is. Ben persoonlijk wel benieuwd of dit dure spul z'n geld waard is.

 

Dag 7

 

De bestelling is binnen !

Dit word vanaf nu de voeding :

 

- Hypro Hydro a/b

- Aptus regulator

- Aptus enzym

- Canna Ph-

- Canna Wortelst.

- Ferro pk13/14

- Hypro Spraymix

- Greenblast (testje)

 

Vandaag zal ik op 4 lampen overgaan. Afstand tussen lamp en plant laat ik op 1m.

 

gallery_47245_19303_1020104.jpg

 

Temp : 20/27

Lv : 55/70%

 

Verder ziet alles er prima uit.

Wat mij al snel opviel was de zoete geur wanneer de rits open gaat, heerlijk ! :wub:

 

Dag 8

 

Meiden hebben een behandeling gekregen tegen meeldauw.

 

gallery_47245_19303_12571.jpg

 

Wel merk ik op dat de cocos nogsteeds vochtig is (niet nat)

dus wacht nog even met water geven.

 

gallery_47245_19303_778567.jpg

 

gallery_47245_19303_811084.jpg

 

Temp : 19.5/24,5

Lv : 51/70%

 

Dag 9

 

Alles staat er nog prima bij (op 1 achterblijver na). Morgen ga ik beginnen met toppen.

 

Voor zover,

Houdoe :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook echt benieuwd naar dat spul, of je verschil gaat zien.

Wat heb je er voor betaald? :whistle:

 

 

Houdoe!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey cheese :wave:

 

Ik heb er niks voor betaald, GS had een paar

samples en vroeg me of ik het wou testen.

 

Winkelprijs ;

 

€ 8.50,- per ML (ik dacht eerst €8.95,-)

Dus flesje van 100ML = € 850,-

 

Ongelofelijk en bizar !

Aan het einde v/d rit zullen we het merken.

 

Groetjes :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer

 

@wiekspiet. Kwa info kon ik voorheen niet veel vinden maar heb nu dit ; greenblast.com. Heb ook webshops gezien die samples aanbieden tegen betaling. Er word gezegd dat je dmv dit middeltje je opbrengst met 10% tot 35% kan verhogen.

 

Dag 10

 

Vandaag heb ik ze bijna allemaal getopt. Zijn er 2 die wat achterstand hebben dus die laat ik voor wat het is.

 

gallery_47245_19303_9227.jpg

 

Temp : 20.5/26.5

Lv : 50/65%

 

Cocos was vandaag wel droog en zag op het oog dat de dames wel dorst hadden. Heb dus 600/700 ML per pot gegeven.

 

Ec 1.1

Ph 5.7/5.8

 

Dag 12

 

Alles "lijkt" tot nu toe goed te gaan. Dames blijven wel opvallend klein vergeleken de NLX waar ik normaal mee werk. Stammetjes zijn flink dik en goed vastgeworteld. Ik heb nog niet echt gelet op wortels beneden bij de potten. Wel wil ik binnenkort een keer van onder water geven om er zeker van te zijn dat een deel v/d de wortels ook naar beneden schieten.

 

Temp : 19.5/25.5

Lv : 50/60%

 

Over een paar dagen wel even de behandeling tegen meeldauw herhalen om er zeker van te zijn dat het niet in de bloei terugkomt.

 

Dag 14

 

gallery_47245_19303_840503.jpg

 

Ze staan er een beetje zielig bij op de foto omdat ik de 600 aan gezet had tijdens een diepe slaap. Had nog ong. een half uur voor de klok aan zou schakelen maar had geen zin/tijd om daar op te wachten.

 

gallery_47245_19303_824151.jpg

 

Ik denk dat ik over 3 à 4 dagen over ga schakelen op 12/12. Heb ook nog steeds niet de tijd gehad om een schema in elkaar te zetten dus tot nu toe gaat het op 't oog/gevoel. Ik had begrepen dat de LV bij dit soortje een belangrijke factor is in bepaalde periodes.. Ik heb er zeker hier en daar wat over gelezen, maar wat denken jullie ?

En zijn er nog andere klimaat omstandigheden waar ik rekening mee moet houden met dit soortje ?

Er staan overigens weinig afgemaakte bubble verslagen dus ben beperkt kwa info (of ik zoek nie goed) :oeps

 

gallery_47245_19303_1192554.jpg

 

Temp : 21/26

Lv : 50/60%

 

Grtjs :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is amper vooruitgang te zien in die 6 dagen sinds je vorige post. Ik vraag me sterk af of je het vol gaat krijgen als je over 3 dagen al zou schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

€ 850,-

 

Daar kocht ik iets anders voor! :o

 

Maargoed dat het je niks koste, ik wacht af om te zien wat het doen.

Succes

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

@pindarots. Dat er amper vooruitgang zit in die periode daar ben ik het niet helemaal mee eens. De onderste vertakkingen komen nu omhoog door het toppen (wat ook een factor is waarom het even wat langzamer gaat). Of ik het vol

ga krijgen vraag ik me wel af omdat ik geen ID heb of ze nog veel door zullen groeien tijdens de 12/12 regime. Heb jij ervaringen met Bubblegum ? De NLX'jes groeien meestal wel door tot ideale hoogte als ik op dit punt overschakel. Ik zal het nog even aankijken en wie weet plak ik er nog een dag of 2 op.

 

Dag 16

 

gallery_47245_19303_26143.jpg

 

Ik heb de dames vandaag voor de 2de keer ingespoten tegen meeldauw om er zeker van te zijn dat dit niet terugkomt tijdens de bloei. Afstand tussen plant en lamp is 75cm. Ik zag in m'n ooghoek een kleine licht-lek en heb dat ook direct verholpen.

 

gallery_47245_19303_947269.jpg

 

Temp : 19.5/27.4

Lv : 40/70%

 

gallery_47245_19303_1237649.jpg

 

Dagelijks pluk ik wat weg bij de voetjes van de dames om ze mooi gescheerd te krijgen voor ze op 12/12 gaan. Morgen ga ik een keer van onder bewateren. Ik twijfel wel over hoe ik dat ga doen :

 

Optie 1 : 150L eb/vloed

Optie 2 : 60L er in en thats it

 

Iemand een suggestie, hint of tips ?

 

gallery_47245_19303_468845.jpg

 

Ik weet nog niet wat er met het blad is maar er loopt al een kleine onderzoek, spint is uitgesloten.

 

gallery_47245_19303_1031600.jpg

 

Ook ben ik op zoek naar een datalogger met/op USB maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zal nog wat rondneuzen en laten weten welke het word. De pk 13/14 van Ferro is btw ook op dus zit te kijken voor een leuke vervanger.

 

gallery_47245_19303_1849478.jpg

 

Tot zover, adiós :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Dag 20 (groei)

 

gallery_47245_19303_712099.jpg

 

Vandaag ga ik eb/vloeden. Ik laat het water ongeveer 25 min. staan en pomp daarna het restant eruit. Heb kleine uitschieters kwa temp. maar ga dit binnenkort verhelpen door wat aanpassingen. Op zich verloopt alles verder prima. Geen tekorten of gespuis op de dames.

 

Temp : 19.5/29.7

Lv : 40/65%

 

gallery_47245_19303_775678.jpg

 

Dag 22

 

gallery_47245_19303_1360610.jpg

 

De klok gaat op 12/12 !

 

gallery_47245_19303_632445.jpg

 

Dag 24

 

gallery_47245_19303_115961.jpg

 

Temp : 19.4/28.7

Lv : 35/60%

 

gallery_47245_19303_466037.jpg

 

Ik geef nu ongeveer 700/800ml om de dag (ec1.3/ph5.7). Meeldauw lijkt verdwenen en kwa spint ook geen last. Wel ga ik eind volgende week alvast roofmijt uitzetten (preventief) maar moet dan wel het klimaat op orde hebben, anders heeft het geen nut.

 

Hier nog ff een handig schema :

 

gallery_47245_19303_13586.jpg

 

Tot de volgende update :vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil bij deze even aangeven dat ik stop met dit verslag. Ik ga er geen tijd meer in stoppen als ik merk dat er geen interesse is. Vragen die ik stel blijven onbeantwoord en zie al een kleine 3 weken geen activiteit in dit topic. Ik zal nog wel een foto uploaden als alles klaar is maar tot dan hou ik het voor gezien op WF.

 

Let them grow as hell, houdoe :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zoveelste die met 25 posts op zijn naam maar verder nergens op dit forum reageert, denkt dat mensen in de rij staan om een reactie achter te laten in zijn topic.

 

Verder zie ik nauwelijks vragen van je, je verslaat je grow alsof je precies weet waar je mee bezig bent, weinig om aan te hoeven vullen van andere users. De likes en views die je topic krijgt zijn een ook teken dat mensen het waarderen hè, er hoeft niet altijd een reactie gepost te worden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer, ik volgde deze wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er geen tijd meer in stoppen als ik merk dat er geen interesse is..(...)..hou ik het voor gezien op WF.

 

Okeeee, houdoe!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zoveelste die met 25 posts op zijn naam maar verder nergens op dit forum reageert, denkt dat mensen in de rij staan om een reactie achter te laten in zijn topic.

 

Verder zie ik nauwelijks vragen van je, je verslaat je grow alsof je precies weet waar je mee bezig bent, weinig om aan te hoeven vullen van andere users. De likes en views die je topic krijgt zijn een ook teken dat mensen het waarderen hè, er hoeft niet altijd een reactie gepost te worden.

 

Dat zijn een hoop conclusies kerel, gedraag je is als een man en niet als een klein kind. Ook jou heb ik vragen gesteld na aanleiding van je reactie en heb er ook geen antwoord op gekregen. Overigens lees ik in veel topics dat jij graag de aandacht naar jezelf toe trekt en nieuwelingen op WF maar al te graag keihard bekritiseerd. Zo eentje van ; niks zeggen als het goed gaat maar wel iemand kleineren als het fout gaat. Laat ik verder niet teveel tijd aan je spenden want dat is het niet waard.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...