Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stevens

De eerste keer paddo's eten

Recommended Posts

Omdat veel mensen vragen wat je zoal moet weten voordat je de eerste keer paddo's eet, heb ik hier de belangrijkste informatie maar neergezet.

 

De eerste keer paddo's eten is vaak het leukste, je hebt de verhalen gehoord, maar kan het je eigelijk niet zo goed voorstellen.

 

Ook hoor je de de verhalen van de zogenaamde "Bad Trips" waar mensen over het algemeen niet zo enthousiast over zijn. Echt gevaarlijk is het echter niet, overdoseren is namelijk niet mogelijk, en als je je een beetje aan de regels houd, ben je van een goede trip verzekert.

 

1) Zorg dat je in een omgeving bent waar je je lekker voelt. Thuis, of ergens waar je niet gestoord zal worden. Ik trip meestal snachts, omdat iedereen dan meestal slaapt. Belangrijk is dat het een rustige omgeving is. Desnoods deuren op slot, telefoonstekker eruit, dat soort dingen. Veel mensen vinden het niet tof als ze geconfronteerd worden met nuchtere vreemde mensen als ze trippen.

 

2) zorg dat je minimaal 3 uur van tevoren niets hebt gegeten. Met een nuchtere maag hebben de paddo's het snelste en beste effect.

 

3) je kan eventueel zorgen voor een matras of een deken, tis wel lekker om al-trippend even lekker te relaxen :-P

 

En ja, na het eten van paddo's is er eigelijk geen weg meer terug, reken erop dat je minimaal 5 tot 8 uur van de wereld bent. (indien je een hele portie neemt)

 

Mocht je om een reden geen zin meer hebben in je trip, dan kan je het afbraakproces van de psilocybine wat versnellen door wat dextrose te eten ( Dextro energy) Houd dat altijd bij de hand als je gaat trippen, just in case.

 

Indien je de paddo's hebt opgegeten kan het soms een tijdje duren voordat ze inslaan. Ga hier niet zenuwachtig op zitten wachten, ga even wat anders doen en laat het gewoon over je heen komen.

 

Neem de eerste keer niet te veel paddo's. Afhankelijk van je lichaamsgewicht (hoe lichter je bent, hoe minder je nodig hebt) en je geslacht (vrouwen reageren sterker op paddo's) kun je ongeveer bepalen hoeveel je kan nemen. Je kan voor de eerste keer het beste kaalkopjes of mexicaanse paddestoelen (Stropharia Cubensis) nemen. Deze soorten zijn vaak wat milder. Begin eens met de helft van de portie en kijk hoe je je na een uurtje, anderhalf uur voelt. Alles ok, dan kun aan de andere helft beginnen. Het is een beetje aftasten in het begin. Je moet niet te veel, maar natuurlijk ook niet te weinig nemen :-)

 

Verder kan je zelf wel een beetje invullen wat je leuk vind. Muziekje erbij, favo drankje ( geen alcohol!) alle dingen waar je je prettig bij voelt.

 

Doseren

 

Paddo´s doseren kan moeilijk zijn. Het is de kunst om niet te veel, maar natuurlijk ook niet te weinig te nemen. Er is jammer genoeg geen rekentabel om dit te bepalen. Dat komt omdat er zo veel verschillende paddo´s zijn die allemaal een verschillende sterkte hebben. Een mexicaanse uit Amsterdam kan heel anders zijn dan een mexicaanse uit rotterdam...

 

De eerste keer is het dus aftasten, tis net hoe goed je jezelf kent. Om niet te veel te nemen, kan je beginnen met een halve portie, dit zou ik iedereen eigelijk aanraden voor de eerste keer. Neem kaalkopjes of mexicaanse de eerste keer en knabbel gewoon eens een halve portie weg, en kijk wat het met je doet.

 

Hoe zwaarder je bent, hoe meer lichaam je dus hebt, en hoe meer paddo´s je moet nemen om in verhouding dezelfde hoeveelheid psilocybine te krijgen. Daarbij komt dat vrouwen (door een andere hormoonspiegel) vaak sterker op paddo's reageren. Het is gewoon een beetje zelf ontdekken. Je zult zien dat je naarmate je vaker tript, anders met het gevoel om gaat, en dus ook meer kunt hebben.

 

En dan over Bad Trips,

 

De bad trip is een behoorlijk ingewikkeld psychologisch verhaal. Ik zal proberen het een beetje uit te leggen. Een bad trip is een nare ervaring tijdens het trippen, die niet meer weg lijkt te gaan. Mensen kunnen heel angstig worden, omdat ze het gevoel hebben geen controle meer over hun gedachten te hebben.

 

Echter, niets is minder waar, het is een van de wonderen van het menselijk brein, die eigelijk zo geavanceert is, dat ze in staat is zichzelf voor de gek te houden. Trippen is een gevoel wat bijna niet uit te leggen is, omdat mensen dit gevoel nog nooit eerder in hun leven hebben gehad. Het is als het ware alsof er een filmdoek voor je ogen wordt gehouden, en er een film speelt die je nog niet kent..... De grote fout die sommige mensen maken is te denken dat de ' kracht' die hen op dat moment zo angstig ( of juist heel blij) maakt bij de paddestoel vandaan komt. Zij geven zich over aan de paddestoel, en weten niet wat hij hen brengen zal. Als je dit dus doet, denk je dus dat je totaal geen controle hebt over hetgeen wat je zult beleven, al die dingen die ik zie en denk komen toch niet bij mij vandaan, maar door dit paddestoeltje????? Niet dus..

 

De grote truc is dat je weldegelijk heel goed in staat bent om je trip te controleren. De projector van de film die voor je ogen wordt getrokken zit nog steeds in jou eigen hoofd. De paddestoel maakt alleen de deur voor je open naar de projectorkamer.

 

Hoe moeilijk het ook klinkt of is, je zult erachter komen. Hou in je hoofd dat jij degene ' in charge' bent. Jij bepaalt wat je wel en wat je niet wil zien. Het allermoeilijkste hieraan is dat je vaak je gevoel voor werkelijkheid kwijt bent. Je weet niet hoe je jezelf kan overtuigen en op wat voor manier.

 

Nu zitten er aan het verhaal hierboven wel wat haken en ogen.

Mensen die in hun verleden een extreem nare ervaring hebben gehad ( verkracht, overlijden van een naaste) hebben kans dat deze ervaring bij het trippen terugkomt. Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan. Als je op dat moment niet sterk genoeg in je schoenen staat om je trip te beheersen kan het dan foutgaan...

 

Over flashbacks weet ik niet veel. Ik heb wel een aantal verhalen gehoord van mensen die beweren dat ze het hebben gehad. Maar ik weet niet wat daar van waar is. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is. Maar ik heb zelf al tientallen keren paddo's gegeten, en ik heb er nog nooit last van gehad. ( misschien als je DENKT dat je een flashback gaat krijgen, dan krijg je die ook.)

 

Trippen kan echt verschrikkelijk leuk zijn, het is alleen niet voor iedereen weggelegd. En je kan jezelf trainen om je trip te controleren. En geloof me....dan wordt het pas echt leuk :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nog een vraagje,

 

kan ik tijdens een trip nog gewoon bewegen/functioneren (bijv. om een kop thee te zetten oid) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms wel, soms niet. vaak genoeg dat ik niet meer wist hoe ik een joint moest draaien :| :) :no

maar je kunt wel "gewoon" bewegen. (meestal doe je dat niet en lig je bv ondersteboven op de bank :angry: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanvulling op bad trips:

Als je denkt dat je een bad trip hebt, heb je er een :| Ga dus daar dus niet bang voor zitten zijn. Ze kunnen onstaan door een ongewilde situatie (vader van een vriend van me kwam thuis in een paddotrip :) ) of door een gedachte die ineens in je opkomt. Bad trips kun je ook overnemen. Als je tripgenoot bad gaat, is de kans groot dat dat met jou ook gebeurt.

Eigenlijk hoef je er helemaal niet zo bang voor te zijn want zo vaak gebeurt het niet. Je moet er alleen rekening mee houden dat het kan, en tegelijk ook dat het dan weer overgaat. Zodra jij kan beseffen dat je alleen een bad trip hebt en het weer overgaat als de shrooms uitwerken, is ie allang zo erg niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK thanks,

 

zal mn ervaring met jullie delen na de trip

 

@Greengrower : dat wat je zegt herken ik wel, ben wel eens 'bad' gegaan van teveel wiet/hasj/alcohol en als je dan denkt dat je moet kotsen ofdat alles vaag is gebeurt het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een toevoeging:

laat je een beetje gaan in het begin. Ga een filmpje kijken en wacht niet op de trip. Een vriend van mij gebruikte t voor de eerste keer en zat de hele tijd zo van: 'ik voel d'r geen zak van...' Dan gebeurt dat idd niet. Als jij je ontspant en ff met iets anders bezig bent, heb je snel genoeg door dat er op een gegeven moment iets niet klopt :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gezegd bij dat controleren van je trip.

Op alle andere site's of vorige ervaringen hier op dat forum zeggen ze dat je je gewoon moet laten gaan met de paddo's en alles op je moet laten afkomen en je er zeker niet tegen te verzetten.

 

ergens moet je je dus wel beetje verzetten bij rare gedachten - beelden.

Kga binnenkort nu zelf weten wat het is en ik was al bang dat je gewoon alles op je moest laten afkomen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, verzetten vind ik niet het juiste woord, tis meer dat je negatieve gedachten kunt omzetten naar positieve....

 

Dus niet verzetten maar omzetten :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, zeker niet verzette. Dat had ik gedaan. Wohow, wat was me dat zeg. Het zal nog lang duren vooraleer ik het nog eens doe. Neem er ook niet teveel de eerste keer.

 

Ik dacht dat ik een groen wezen was en had een ongelofelijke drang om een bad te nemen. Toen ik eruitkam was ik doodsbang van de televisie. En kotsen! niet normaal, ik voelde me echt vergiftigd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm dat wordt dus een beetje ondervinden...

Maar met verzetten bedoel ik niet je er tegen verzetten maar zo meer letterlijk verzetten van "postkanaal" op je zogezegde diadinges en blijven denken en geloven dat je het allemaal in de hand hebt niet? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh sorry, ik had je verkeerd begrepen (tzal wel aan mijn dialect liggen)

mooi avater trouwens :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan gaat ie maar dicht.

 

Dit is een Sticky waar info in komt voor mensen die de eerste keer paddo's gaan eten, en niet een topic waar je je tripreports in plaatst :| !

 

als iemand wel nog nuttige aanvullingen heeft, stuur een PM naar mij of Stevens.

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...