Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Yauch

Buitenkweek Auto's & Regular 2017

Recommended Posts

Hallo Wietforummers!

 

Vorige zomer heb ik semi succesvol de Purple Bud feminized gezet (= veeel opbrengst, net niet "straf" genoeg) en de honger naar meer is groot, zéér groot.

 

Dit jaar ga ik voor meer en beter, ik wil graag een veldje aanleggen met 18 autoflowers (kwestie van toprotstress te beperken tot een minimum) en 2 Purple Bud's op een andere plaats.

 

De geselecteerde zaden zijn:

 

2x Purple bud fem

3x Royal Dwarf Auto

3x Royal Haze Auto

3x Quick one auto

3x Royal AK auto

5x Bigbud Auto

 

Voor het veldje auto's ga ik een afdakje maken dat toe kan wanneer het moet, de 2 purple's gaan de volle grond in vanaf ze groot genoeg zijn.

De auto's ga ik ontkiemen, in een klein potje planten, even wachten, bodem er afknippen en mooi op het veldje planten.

 

Qua aarde heb ik een 3 tal m² uitgegraven en gevuld met een mengeling van stekaarde, perliet & gecomposteerde kippenmest.

 

Ik denk er sterk aan om LST toe te passen, vorig jaar had ik 2 kerstbomen Purple Bud F, maar die vielen iets te hard op en de toppen waren zeker niet allemaal van dezelfde kwaliteit.

 

Ook voor de auto's ga ik Low Stress Trainen, tenzij er hier gezegd wordt dat dit niet veel uitmaakt bij auto's?

 

Ik ben ook van plant om (lichtjes) bij te voeden met BioBizz groei & bloei.

 

 

Ik ontkiem alles begin mei, veel foto's volgen!

 

 

Vragen, opmerkingen, advies... zijn allen zéér welkom!

 

 

Greetz :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk buiten speel topic.

 

 

Suc-6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje kerel!

Autoflowers kunnen je ook veel toprotzorgen geven maar met zo'n afdakje hou je dat al heel goed in bedwang denk ik.

Waarom stekaarde naar je spot zeulen? Hier zit bijna geen voeding in.

 

Vloeibare voeding in de volle grond is niet erg aan te raden.

 

Kom af en toe even om het hoekje spieken :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje kerel!

Autoflowers kunnen je ook veel toprotzorgen geven maar met zo'n afdakje hou je dat al heel goed in bedwang denk ik.

Waarom stekaarde naar je spot zeulen? Hier zit bijna geen voeding in.

 

Vloeibare voeding in de volle grond is niet erg aan te raden.

 

Kom af en toe even om het hoekje spieken :ph34r:

 

 

Ik dacht dat dit wel ok ging zijn aangezien ik zelf nog ging bijvoeden. Maar dan is een lightmix waarschijnlijk meer aan te raden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze gelijk in grote potten kiemt kun je beter light mix nemen en vloeibaar bijvoeden.

Of in kleine bakkies kiemen op lightmix en dan na 3 weken overpoten in full-mix.

 

Autoflowers doen het niet beter in de volle grond dan in potten,beter in potten dus.

 

Autoflowers op guerilla kan wel,maar is extra veel werk&tijd voor minder wiet.

Kun je beter goede vroegbloeiers plaatsen.

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed

 

Bedankt voor de info! Dan denk ik dat ik best mijn AF's in potten kweek dan op een stukje grond. Ik heb een ph meter aangeschaft en vloeibare voeiding, dus dan zal ik dit gebruiken.

 

Ik heb ook een serre staan, kan ik dat gebruiken? Of ga ik dan teveel licht verliezen?

 

Ik denk nu dat ze voor de groeifase best wel goed staan in de serre, als ze bloeien kan ik ze overdag buitenzetten op plaatsen waar veel zon is.

 

Voor mijn Purple Buds ben ik aan het denken om er Fluxing op toe te passen, maar dan ben ik er nog steeds niet uit of ik het in volle grond wil of niet... Moeilijk moeilijk :-)

 

Mijn zaden zijn ook toegekomen, er zaten 3 Royal Criticals bij die ik ook ga planten.

 

 

Alvast bedankt voor de input!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje: als ik de potten vul met mijn aardemix, moet ik die dan eerst volledig natmaken en even laten staan? Ik zou de zaadjes willen laten ontkiemen in de pot waar ze ook zullen opgroeien en bloeien, om overplantstress te vermijden. Mijn plan is om ze een cm in de grond te steken en er dan folie over te doen.

 

Zou dit een goeie tactiek zijn?

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan idd de aarde bevochtigen en even laten staan in de pot.

Dat is goed voor de schimmels.

 

De zaden hoeven maar een paar MM onder de grond te zitten,folie erover tot er wat te zien is.

Zorg dat je light-mix gebruikt,en vloeibaar bij voeden volgens directies op de fles(sen)

 

De serre is idd een mooie plek om ze te laten overnachten,overdag gewoon buiten zetten te zonnebaden.

 

Wat bedoel je eigenlijk met Fluxing? :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan idd de aarde bevochtigen en even laten staan in de pot.

Dat is goed voor de schimmels.

 

De zaden hoeven maar een paar MM onder de grond te zitten,folie erover tot er wat te zien is.

Zorg dat je light-mix gebruikt,en vloeibaar bij voeden volgens directies op de fles(sen)

 

De serre is idd een mooie plek om ze te laten overnachten,overdag gewoon buiten zetten te zonnebaden.

 

Wat bedoel je eigenlijk met Fluxing? :withstupid:

 

Je kan idd de aarde bevochtigen en even laten staan in de pot.

Dat is goed voor de schimmels.

 

De zaden hoeven maar een paar MM onder de grond te zitten,folie erover tot er wat te zien is.

Zorg dat je light-mix gebruikt,en vloeibaar bij voeden volgens directies op de fles(sen)

 

De serre is idd een mooie plek om ze te laten overnachten,overdag gewoon buiten zetten te zonnebaden.

 

Wat bedoel je eigenlijk met Fluxing? :withstupid:

 

Bedankt voor de info :-)

 

Ik ben mij aan het inlezen over allerlei technieken om mijn 2 Purple bud's laag te houden, vorig jaar waren het 2 kerstbomen rond de 2m50.

 

Fluxing: https://www.420magazine.com/forums/indoor-soil-cultivation/208400-light-addicts-quick-guide-fluxing-featuring-original-flux.html

 

Ondertussen ben ik misschien wel meer gewonnen voor een SCROG, aah keuzes keuzes :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kende ik ook nog niet ! Weer wat geleerd :book: :innocent:

 

Scroggen kan ook ja. Zeker nu je al wat meer info hebt betreft de strain.

Kleiner medium is ook kleinere plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gek gek, hoe meer je leest, hoe meer verschillende zaken je hoort, denkt enz.... Tijd om zelf maar te experimenteren :whistle:

 

Ik heb besloten om toch bijna alles op een veldje te planten en in 2 rondes (mevrouw is niet volledig akkoord met mijn ambitieuze plannen)

 

Mijn veldje is klaar voor gebruik, de grond is organisch gemest dankzij mijn 2 kippevrienden, het afdak staat klaar:

 

naamloos_zpsupzw7dhj.png

 

 

Het ziet er niet uit, maar 't zit weldegelijk vast in de muur, heb er veel zon, valt vooral niet te hard op én het kan naar omhoog en omlaag. De grond heb ik uitgespit tot op +- 1 m en alle wortels en schmutzigkeit zijn verwijderd.

 

 

 

De zaden heb ik laten zwellen en daarna gepland in dubbele potten, in de eerste pot heb ik gaten geboord en de bodem weggesneden. Dit zal de stress verminderen bij het overpotten naar het veldje. Ze ontkiemen nu mooi naast mijn groenten op de vensterbank en gaan de serre in vanaf ze groot genoeg zijn, daarna smijt ik ze in de grond.

 

 

naamloos2_zps4dotrpaz.png

 

 

Updates volgen, ongetwijfeld :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes Yauch met je plantjens ;)

 

hopelijk veel kweekgenot, en een mooie oogst ;)

 

grtjs donsigaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci DonSigaar! Heb jouw topics met veel plezier gelezen om ideeën op te doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 Quick Ones doen hun naam alle eer aan en zijn als eerste komen piepen, deze ochten was er ook al een Royal AK aanwezig met een Critical, nog 15 te gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook van de partij, en wens je veel kweekplezier!

 

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vriendinnen zijn allemaal ontkiemd buiten 1 AK, ik had er toch een paar te veel, dus zo erg is het niet. Had blijkbaar ook in 1 potje 2 zaadjes gedaan. Ze staan nu mooi in de serre te blinken en groeien elke dag vrij fel. Ik kan niet wachten tot ze op mijn veldje mogen prijken. Foto's volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem ze 's nachts weer binnen, aangezien het temperatuurverschil te hoog is. Tot nu toe gaf ik ze enkel BioBizz wortel stimulator, ik heb de potjes ook tot aan de rand gevuld. Vier plantjes zijn ook al verhuisd naar een maat met meerdere dakterrassen.

 

Mijn excuses voor de mottige foto, ik moet dringend mijn ruiten wassen :likken:

 

naamloos_zps2pttrlwu.png?t=1493706491

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beschuit met muisjes tijd..... :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Gaat maar traag :whistle: De vrienden staan in de serre, en genieten volop van het zonnetje.

 

 

Ik heb een grote pot gekocht voor m'n purple bud. Het veldje auto's ligt nog steeds klaar.... Niet te veel te melden dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update-time!

 

Ik heb er even mee gewacht, aangezien er niet al te veel spannends gebeurde en ik vermoedde dat jullie de eindeloze stroom zaailingen wel een beetje beu waren. Nu is het echter tijd voor een update! Ik ben ondertussen ook meerdere malen van idee veranderd.

 

Puur als experiment wou ik ze niet in potten zetten, maar zijn ze in de volle grond beland onder mijn afdakje. Dit loopt niet altijd over een leien dak...

 

De plantjes die bij mij in de tuin staan zijn:

 

1x BigBud (wietzaadjes.nl)

 

Deze dame groeide traag, ze is ook eens ondergespit door een hond toen ze 14cm was. Ik heb ze uiteindelijk teruggevonden onder een hoop aarde, maar het bleef hopeloos achter. Nu meet ze amper 30 cm. Van in het begin heb ik al last van de mineervlieg, die legt eitjes in de bladeren die dan als larve tunneltjes graven in de blaadjes.

 

De big bud is als eerste beginnen bloeien zo'n 2 weken geleden.

 

DSC_0068_zpssewdqvcj.jpg

 

 

 

1x Royal dwarf (RQS)

 

Deze is raar maar waar de grootste van de hoop, ze begint nu langzaam te bloeien en meet 80+ cm.

Het is de middelste plant op de foto:

 

 

IMG-20170619-WA0001_zpsud3eykkg.jpg

 

 

 

1x Royal Critical (RQS)

 

Overal heb ik gelezen dat deze het niet al te goed in ons klimaat, maar ze is ook een van de koplopers. Met haar 75cm hoort ze bij de grotere! Ook hier is de bloei langzaam aan het inzetten.

 

 

DSC_0071_zpsjyqxpezy.jpg

 

 

 

1x Blue mazar (hs)

 

Ik had veel goeie hoop voor dit plantje. Mede dankzij die mineervlieg is het er allemaal nog niet echt uitgekomen. Ze had heel rare misvormde bladeren (2 vingerig, in elkaar gegroeid) maar nu staat ze te pronken op een 68cm en begint de bloei ook langzamerhand...

 

DSC_0069_zpsoou3y3w8.jpg

 

 

 

1x Quick One (RQS)

 

Deze groeide aanvankelijk het snelste, maar is nu een 50cm groot. Ze staat al iets later in bloei dan de Big Bud. Raar dat ze het het beste doet, aangezien ik er niet veel van verwachtte.

 

 

DSC_0072_zpsqyce051j.jpg

 

 

 

Verder heb ik nog 2 purple buds, waaronder 1 die in de volle staat, wat verderop, en de andere in een grote pot:

 

 

DSC_0074_zpsduzl1squ.jpg

 

 

Deze ben ik volledig aan het LST'en en aan het voeden (ook bij wijze van experiment).

 

De voeding die ik gebruik is BioBizz Grow, Bloei en wortel.

 

 

Als het regent, iets waar we de laatste tijd niet zoveel last van hebben gehad, doe ik het afdakje toe en zet ik mijn pot onder een ander.

 

Ik heb ondertussen al een kalktekort gehad, en zoals jullie kunnen zien heeft de vlieg redelijk wat blaadjes aangetast.

 

Een voorbeeld van wat dat kreng uitvreet:

 

DSC_0073_zps31k56ygv.jpg

 

Ik heb hiervoor gespoten met een biologisch bestrijdingsmiddel en het hielp wel even. Nu ze in bloei staan durf ik dit echter niet meer, heeft er iemand andere ideeën? Ondertussen hebben mijn PurpleBuds er ook al last van.

 

Ik ben al bij al best wel tevreden. Buiten de plagen doen ze het niet slecht denk ik. ze hadden wel wat meer bladeren mogen hebben, maar ik vermoed dat dat door de stress komt?

 

 

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga vanaf nu wekelijks updaten!

 

 

Groeten,

 

Yauch

 

Suggesties, opmerkingen, alles is meer dan welkom!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit Yauch,

 

alleen jammer, vn die mineervliegen, en die larven, ... .

 

... tegen insecten, gebruik ik een beetjen dreft, in wat water, en dat speet ik dan op de slechte insecten, ... .

 

... tegen dat de insecten, dood zijn, geef ik er niet meer om ... .

 

... maar eerst speten, met dreftwater, op de insecten, en derna, direct, met proper water speten, dat de bladeren, niet te veel

 

afzien, van den dreft ... .

 

... dit hielp bij mij vorig jaar, met die vervelende spint die ik had, bij mijn jack herers ... .

 

... 1 of 2 bladeren, hebben het wel niet overleefd, maar dat is nog zo erg niet, ... .

 

... grtjs DonSigaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie en rogis werk bij mij nu nog het meest effectief.

Allebei biologisch en de rogis met elke voedingswater meegeven, als het goed is gaan de beestjes vanzelf weg.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...