Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Led Lamp Kopen.

Recommended Posts

Ik wil een ledlamp kopen.

 

Een gekke americaan heeft me overtuigd. Ik volg al tijdje zijn vids en daarnaast heb ik simpelweg de tijd en kennis niet om zelfbouw te doen.

 

Ik wil het NU!

 

Maar die lui werken natuurlijk op 110volt. Kan ik dat ding gewoon op een convertertje aansluiten?

 

edit: of weet iemand een goed europees alternatief?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

of de driver vervangen voor dezelfde maar 240 versie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inmiddels al meerdere threads hier over het zelfbouwen en daar komen ook regelmatig europese alternatieven voor kant en klare armaturen voorbij. Die zijn ongeveer twee keer zo duur als zelfbouw, maar er is bijvoorbeeld todoledgrow.com, bonsailed.com en er was ook nog iemand in Nederland die die Todoledgrow dingen in Nederland verkoopt.

 

Maar goed het is vaak wel een enorme markup voor het indraaien van wat schroefjes. Zeker die enkel cobs "star" dingen zijn gewoon een driver, koeler en COB, twee draadjes en wat schroefjes.

 

Kunnen die Mean Well drivers niet gewoon zowel met 110V als 230V overweg? Probleem lijkt me eerder dat het zo reteduur is om dat spul uit de VS hierheen te laten komen.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om deze fras

 

http://www.perfectsu...rfect-sun-500-1

 

Light Specs

 

Weight: About 57 pounds

-

Size: Length 2.5 feet. Width 2.5 feet. Height 4 inches.

 

LEDs: Bridgelux - Hi Powered 5w LEDs

 

Life Span: 50,000 hours (That is over 10 years if on every day for 12 hours a day)

 

From 18 inches away the Par is 1200.

 

Footprint: The light covers 5x5 feet.

 

Power consumption: 570 watts on 110v outlets.

 

 

wat bedoel je met die cobs star "dingen" :--) Jou thread vond ik leerzaam en heb alles destijds goed doorgenomen, niks mee gedaan, en nu alles weer kwijt.

 

Ik zoek wat meer toegangelijkheid en plug and play :)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen 1000watt killer

 

In die videos gaan ze voor 3 pounds dit keer. Vorige keer hadden ze 2 pounds gehaald.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar goed. Deze lamp is dus 1200umol. 1000watt DE geeft 2, nog wat per watt. Min reflector verlies, zit je nog steeds dik boven dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, succes ermee. Dat verkoop verhaal is nogal ... uhm ... wazig/leugenachtig.

 

Die HPS lamp geeft aan de randen nog steeds een hoop licht terwijl die led lamp al op twee metingen vanuit het midden al op 200umol zit. Te donker om mee te kweken dus. Die HPS gaat nog veel breder door, maar dat meet hij nu niet.

 

Als je alleen een stukje van het licht van die HPS meet en bijna al het licht van de led dan wint de led wel. Die ppfd metingen zijn altijd vooral bedoeld om de boel bij elkaar te liegen.

 

Al is het al heel wat dat ze niet alleen die 1125umol/s/m2 meting noemen en eigenlijk ook laten zien over wat een extreem klein oppervlak het licht verdeeld moet worden om dat te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfbouwpowerled

 

Als je een bel op je fiets kunt maken kun je ook een ledlamp in elkaar schroeven ;)

gallery_18039_5812_79613.jpg

 

gallery_18039_5812_18576.jpg

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof die verkoopverhalen van die Yankees niet, ga voor een bewezen model met COB's zou ik je willen adviseren. Er staan op internet eerlijke verslagen van leden met een eerlijke opbrengst. Gemiddeld tussen 1.2 en 1.4 gram de watt. Dat is wat jij wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is die website die ik bedoelde die in Nederland de Todoledgrow armaturen verkoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf maken. Ik snap ook nog niet alles, maar opzich staat er genoeg informatie op het forum om er 1 te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf maken. Ik snap ook nog niet alles, maar opzich staat er genoeg informatie op het forum om er 1 te maken

 

ja maar als ik op mezelf moet wachten. Dan betaal ik liever een meier meer en is het rond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar meestal is dat het niet alleen. Het is ook vaak kwaliteit gewoon minder.

 

Maar bij die todoled ofzo zit het volgens mij wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook lastig om al die informatie van fras zijn topic opnieuw te verwerken. Eigenlijk ben ik gewoon lui. Of meer gezegd; een luie stoner.

 

Het probleem met dit forum. Of eigenlijk met alle fora, is dat alle informatie in berichten onder elkaar staat. Je moet alles weer doorlezen. Alle bullshit van alle feiten scheiden. Alle meningen filteren. Alle informatie weer centralizeren. Alles weer verwerken. Mennnnn, ik wil gewoon blowen ;)

 

Er was een moment dat ik er in zat, en nu is alle kennis weer weg. Geen zin om alles weer opnieuw door te spitten en te berekenen :--)

 

Ik zag dat er nog een dude was die een topic bijhield over eigenbouw. Kan hem niet meer vinden (search funtie op dit forum is ruk). Maar een algemeen topic waar alle informatie samen komt en in jip en janneke taal uitgelegd wordt zou mij blij maken.

 

Bijv die lamp die fras heeft gebouwd. Hij gebruikte daar x ledlamp voor. 4700 nog wat cree cobs geloof ik?

 

Is dat bijvoorbeeld op dit moment nog steeds de beste keuze? Is zijn manier van bouwen nog steeds de beste keuze? Of is er alweer een meer toegangelijke manier? Hoe zat het okalweer met belichtingsoppervlakte berekenen? Umols en parren? hoeveel leds, wat is een driver ook al weer. Hoeveel efficiencie op hoeveel watt

jakjdga

ka

 

arghhh

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had CXB3070, maar tegenwoordig zijn de Citizen COBs een stuk goedkoper en net zo goed.

 

Het is eerlijk gezegd ook niet te doen om de threads up-to-date houden. De COBs worden elke paar maanden goedkoper/beter en dan moet ik die tabelletjes weer herberekenen.

 

Reken tegenwoordig op 350W per vierkante meter en mik dan voor de COBs op een stroomsterkte waarbij ze rond 160lumen/W draaien (voor een 3000K 80CRI model). Dan kom je wel goed uit qua PAR.

 

Ik zou eigenlijk een website moeten maken waar je gewoon kan intikken wat je oppervlak is, gewenste lichtintensiteit en hoe efficient je wilt draaien en dan alle varianten voorrekenen. Maar goed, zelf een website hosten is nogal een privacy issue.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...