Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dromex

De Warme Periodes Zitten Eraan Te Komen.

Recommended Posts

Zoals je in de titel kunt lezen zal het weer enkele graden warmer worden in de kweektenten binnen.

 

Nu kweek ik met een hps 400watt lamp maar in de zomer is mijn tent veel te warm.

Enige voorstellen ? ik zat eraan te denken om op LED over te schakelen of zijn er nog andere mogelijkheden?

 

m'n tent is 1m-1m-2m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snachts lampen aan overdag airco erbij.. opticlimate of gewoon paar maandjes vakantie houden

 

Dat laatste doe k zelf werkt prima.. anders in de koudere maanden met een 600 watt draaien zodat je wat overschot heb om de warme maanden door te komen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere afzuiging en/of actief bij blazen geen optie?

Led lijkt mij ook ideaal voor de warme dagen.

 

@agent orange haha OC voor een 400watter is wel heel erg overdreven niet? :nerd

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tube om je lamp hangen. Scheelt wel in opbrengst, maar beter dan niks. Paar extra slangen en zo'n tube zijn de kosten niet ten opzichte van een LED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje overdreven is t wel xell maarja als je zo nodig in de warme maanden van 30 graden of meer wilt draaien s t wel een oplossing toch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak je niet druk!

 

draai alleen maar beter

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doorknallen lol hang je lampje aan t plafond en hou je plantjes laag . zorg voor goede ventilatie onder de lamp door richting je filter blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oversized inblaas en afzuiging.

 

Als je het dan nog niet red dim je de lamp een beetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel benieuwd hoe je met een oversized aan en afvoer lucht koelt..als je 30 graden binnen haalt wordt t toch nooit koeler...

 

En niet iedereen heeft de luxe om 400 watt te dimmen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel benieuwd hoe je met een oversized aan en afvoer lucht koelt..als je 30 graden binnen haalt wordt t toch nooit koeler...

 

En niet iedereen heeft de luxe om 400 watt te dimmen..

Klopt volledig wat je zegt, of je laat je aanzuigende lucht door een koelkast aanzuigen.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het 30 graden is ga IK in de koelkast zitten hoor :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je in de titel kunt lezen zal het weer enkele graden warmer worden in de kweektenten binnen.

 

Dat kan ik echt niet uit de titel opmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zoon mobiele airco kopen voor een bankie..

 

zet je deze in de tent, werkt prima

Dat kan nog aardig tegen vallen.

Zo'n airco heeft een lucht uitlaat waardoor warme lucht naar buiten afgevoerd dient te worden. Deze lucht wordt echter uit de tent gezogen en zonder door een filter te gaan komt die erg warme lucht via je airco buiten je tent terecht. Dat meurt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warme periodes hopen we dan maar.

 

Ik draai van nov-half april zo goed dat ik het me kan permitteren om de maanden ertussen alleen een mamma plant te hoeven verzorgen. Mijn Wel relaxed om maar 2 echte en 1 vd lol (experimenteren of nieuwe soortjes/zadenkweek) rondes te hoeven doen ipv hele jaar door medicinaal te kweken omdat ik anders geen medicijn heb.

 

Zomers wel kweken?

Neem met minder genoegen dus dim je lamp en dat soort fratsen zodat het niet te warm wordt, oogst je uiteindelijk een stuk meer als je ook nog de rot uit je ruimte kunt houden :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actief inblazen scheelt al een hele hoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actief inblazen scheelt al een hele hoop

Als de lucht die je dan inblaast warm is schiet je daar ook niets mee op. Of het moet gekoeld zijn of uit een koudere ruimte komen natuurlijk.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuig aan via oude kachelpijp uit het dak vanaf buiten,heeft alleen geen zin als het buiten 30 graden is. :likken:

Dan moet ik toch hier en daar in watt dimmen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanzuigen vanuit de kruipruimte scheelt hier 2 a 3 graden.. t s hier alleen nagenoeg onmogelijk om een beetje stealth de lucht vanuit de kruipruimte naar zolder te brengen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zoon mobiele airco kopen voor een bankie..

 

zet je deze in de tent, werkt prima

Dat kan nog aardig tegen vallen.

Zo'n airco heeft een lucht uitlaat waardoor warme lucht naar buiten afgevoerd dient te worden. Deze lucht wordt echter uit de tent gezogen en zonder door een filter te gaan komt die erg warme lucht via je airco buiten je tent terecht. Dat meurt.

 

In zo'n mobiele AC zit weliswaar een filtertje maar dit werkt niet voor ons.

Zelf werk ik niet met tenten maar wat je wel kan doen is de ruimte koelen vanwaar je lucht aanzuigt.

En denk daarbij aan afvoer van (door compressie geen warme maar) bijna hete lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...