Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Brabantse witjes

Rare Topopbouw..... Hermafrodiet?

Recommended Posts

Beste mensen van het goeie leven,

 

Ik heb een tentje staat met 5x silver haze alleen nu zie ik een topopbouw die ik nog nooit gezien heb en heb toch al veel rare dingen gezien het lijkt net of ze dode bloemen aan 't aanmaken is....

Ook hebben maar 2 planten dit en dan ook gelijk bij alles wat deze plant aanmaakt.

Mn plantjes hebben 14 dagen voorgegroeid en zitten nu op 3 weken bloei.

Mn klimaat is dik in orde dit zijn de gegevens:

 

- temp dag 27 graden/temp nacht 30 (dit ivm met strekken en ben ik al langzaam aan terug aan 't brengen om de bloei extra te stimuleren)

- lv dag 55 a 60% en snachts hetzelfde

- en zit nu op ec van 1.7

 

Dus heeft iemand ooit zoiets gezien? Weet namelijk niet wat ik ervan moet denken....

Dit is de foto van de normale top zoals we 'm gewend zijn.

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_19325/gallery_12866_19325_2784339.jpg

 

En dit is de foto van 't mongooltje.

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_19325/gallery_12866_19325_777465.jpg

 

Sorry voor de gedraaide foto's maar dit is tijdens het uploaden gebeurd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

klimaat is niet in orde dag 27gr en nacht 30gr is helemaal niet goed nacht moet altijd 5gr minder dan dag temp van 27gr

 

en daarom zo een toppen weet niet of het goed komt ze hebben veel stres van die temp nacht

foto 1 ziet er nog redelijk goed uit maar foto 2 is naar de klote denk ik

en wat voor voeding en hoeveel

 

 

zeker nacht temp naar onder als je ze nog wil redde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop alsof je plant van foto 2 net bestoven is, ik zou als ik jou was je planten even goed inspecteren of er niet een een herma tussen zit. vanuit zaad of stek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel iets soortgelijks met een fem Casey Jones. 1 pheno maakt geen bloeiharen aan. Ik denk dat ik deze maar de nek om knak.

 

Een normale top:

gallery_45860_19326_683295.jpg

 

de afwijkende top:

gallery_45860_19326_887288.jpg

gallery_45860_19326_3001373.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst bedankt voor de snelle reactie

 

@ fofo, dit is alleen in het begin om strekken te voorkomen als je nacht temperatuur hoger ligt al je dag temp blijven ze korter, ik heb hiermee nog nooit problemen gehad....

En zou je dan eens je antwoord kunnen onderbouwen? Waarom dat zou moeten? Door de nacht temp lager dan dag te houden zoals jij aangeeft stimuleer je de bloei idd maar dat ze hiervan stress zouden moeten ondervinden heb ik nog nooit iets van meegekregen en doe 't toch al best lang.

En kan je dan ook verklaren dat als het in de temp zit waarom niet alle planten het hebben dan?

En ik zit op ferro, ec waardes zijn hierboven al beschreven.

 

@ plantformer, ik heb alle planten al goed bekeken, kan geen zaadjes of net wat vinden in de oksels.

En het zijn stekken (1e keer van deze stekkenboer)

 

@ pindarots123, idd lijkt er erg veel op.... Alleen lijkt 't wel alsof de jouwe er iets gezonder uitzien als bij mij, de jouwe maakt meer groenig aan waarbij 't bij mij bruin eruitziet.

Jij iets wijzer geworden over wat het evt kan zijn?

En ik ben wel iemand die graag wil weten waardoor iets komt alleen omhalen en doorgaan is denk is 't beste maar dan nog wil ik weten of dit aan mij of aan de stekken ligt om het zo in het vervolg te kunnen voorkomen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben gewoon bloeiharen maar die bruine zijn al aan het afbloeien, de rest kan het schijnbaar net ff wat beter hebben.

 

Je combineert een aantal factoren waardoor mongooltjes zoals jij ze noemt gegarandeerd zijn.

Reageert hierop met: ik doe het al jaren zo en maar een deel vd planten dus er is niks mis?

 

Kijken wij op de foto's en zien we zwaar achterblijvende niet echt gezonde planten en lazen we nieuwe stekkenboer dan is dit echt een soortje waarbij het ineens na jaren dialed in kweken helemaal mis gaat met de mishandeling die ze eerder wel kon hebben, echt wel 100% :withstupid:

 

Het ligt mogelijk toch aan jezelf met 30C nacht tov 27C dag, 1.7 met een haze en zo zal er vast nog wat zijn waar deze plantjes niet tegen kunnen.

 

Doe normaal (20C nacht en 28C dag), lagere EC want HAZE (misschien wel de echte deze keer) en leer en verbeter.

Je zit opnieuw in de schoolbanken als het ware en je kunt echt niet op basis van je vooropleiding zo maar cum laude afstuderen nu je met een nieuwe bachelor bezig bent :hug:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst bedankt voor de snelle reactie

 

@ fofo, dit is alleen in het begin om strekken te voorkomen als je nacht temperatuur hoger ligt al je dag temp blijven ze korter, ik heb hiermee nog nooit problemen gehad....

En zou je dan eens je antwoord kunnen onderbouwen? Waarom dat zou moeten? Door de nacht temp lager dan dag te houden zoals jij aangeeft stimuleer je de bloei idd maar dat ze hiervan stress zouden moeten ondervinden heb ik nog nooit iets van meegekregen en doe 't toch al best lang.

En kan je dan ook verklaren dat als het in de temp zit waarom niet alle planten het hebben dan?

En ik zit op ferro, ec waardes zijn hierboven al beschreven.

 

@ plantformer, ik heb alle planten al goed bekeken, kan geen zaadjes of net wat vinden in de oksels.

En het zijn stekken (1e keer van deze stekkenboer)

 

@ pindarots123, idd lijkt er erg veel op.... Alleen lijkt 't wel alsof de jouwe er iets gezonder uitzien als bij mij, de jouwe maakt meer groenig aan waarbij 't bij mij bruin eruitziet.

Jij iets wijzer geworden over wat het evt kan zijn?

En ik ben wel iemand die graag wil weten waardoor iets komt alleen omhalen en doorgaan is denk is 't beste maar dan nog wil ik weten of dit aan mij of aan de stekken ligt om het zo in het vervolg te kunnen voorkomen.

Ik ben er wel zeker van dat het bij mij gewoon een slechte pheno is. Ik had van de 5 femzaadjes stekken genomen en ben nu het moederzaadje én 1 van de genomen stekken aan het afbloeien, de stek van deze pheno heeft exact dezelfde topopbouw namelijk.

 

Als er in je setup verder niets veranderd is (je doet het al jaren zo?), behalve dat je nu je stekken bij een ander haalt, zou ik het denk ik daaraan wijten.

 

Ik moet zeggen dat dat stukje over je temperaturen voor het eerst op dit forum lees. Volgens mij zijn er andere manieren om strek te voorkomen en het lijkt me niet echt efficient om de hele nacht 30 graden te stoken voor 5 plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er in je setup verder niets veranderd is (je doet het al jaren zo?), behalve dat je nu je stekken bij een ander haalt, zou ik het denk ik daaraan wijten.

Je setup staat of valt toch juist met hoe genetica presteert in die setup?

Als je de genetica zelf vervangt dan begint alles toch opnieuw?

 

Eerder behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo scherp, ik lees hoop theorie, ervaringen, maar soms is de natuur (ook die door ons nagebootste versie) gewoon in staat om je te verrassen. Vaak ligt dat inderdaad aan de door ons te beheersen omstandigheden, soms heb je onverklaarbaar pech, genetisch defect. Ik leer hoop van de discussies, ervaringen, gefundeerde en ongefundeerde theorieën, trial en error van jullie allemaal op dit forum, maar als meelezer vind ik het prettig als het wat minder persoonlijk en scherp wordt gedaan. O en on topic, nog nooit gezien. Kan je dus niet helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unrankable Forum Junkie

  • av-22678.jpg
  • Full member
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 9286 Posts:

Gepost Gisteren , 12:38

Planten hebben gewoon bloeiharen maar die bruine zijn al aan het afbloeien, de rest kan het schijnbaar net ff wat beter hebben.

 

Je combineert een aantal factoren waardoor mongooltjes zoals jij ze noemt gegarandeerd zijn.

Reageert hierop met: ik doe het al jaren zo en maar een deel vd planten dus er is niks mis?

 

Kijken wij op de foto's en zien we zwaar achterblijvende niet echt gezonde planten en lazen we nieuwe stekkenboer dan is dit echt een soortje waarbij het ineens na jaren dialed in kweken helemaal mis gaat met de mishandeling die ze eerder wel kon hebben, echt wel 100% :withstupid:

 

Het ligt mogelijk toch aan jezelf met 30C nacht tov 27C dag, 1.7 met een haze en zo zal er vast nog wat zijn waar deze plantjes niet tegen kunnen.

 

Doe normaal (20C nacht en 28C dag), lagere EC want HAZE (misschien wel de echte deze keer) en leer en verbeter.

Je zit opnieuw in de schoolbanken als het ware en je kunt echt niet op basis van je vooropleiding zo maar cum laude afstuderen nu je met een nieuwe bachelor bezig bent :hug:

 

Deze post is bewerkt door lostchild: Gisteren , 12:42

:dribble: :dribble: :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brother, ik snap je helemaal.....

 

Verder moet ik er wel aan toevoegen dat ik de eerste 2 weken de dag en nacht gelijk heb gehad en de 1e 2 weken van de bloei de temp iets omhoog haal voor tegen het strekken en deze is nu de groei eruit is ook weer rustig terug aan 't gaan naar de 22 graden, ik kan het artikel niet meer vinden waar het in stond.

Ook draaide ik normaal met een wit soortje ipv haze.

 

@lostchild, jij ziet zwaar achterblijvende planten? Voor 3e week bloei zijn ze in m mijn ogen helemaal niet achterblijvend.... En nee deze haze is ook niet de echte is een 8 weken variant, maar En 1.7 is dat dan zoveel te hoog voor haze? Aan de planten te zien kunnen ze 't goed hebben, alles is groen en komen er geen verbrande bladerpunten.

 

Maar niemand die weet wat deze planten nou aan 't aanmaken zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brabantse

ik snap je niet, wil het er nu echt niet in dat je tegenwoordige stekken niet kunnen hebben wat de vorige stekken wel allemaal aan konden en dat ze dat heel duidelijk aan je laten zien en dat je het daar in moet zoeken?

Wat er ook in dat artikel mag staan, bij deze planten blijkt dat het allemaal zo niet kan.

 

Zie ook bladstand die aangeeft dat je planten het helemaal niet naar de zin hebben.

 

@brother

scherp krijg je als je in je info zelf al een groot deel vd oplossing post en oogkleppen op hebt/houdt.

persoonlijk? hoe kun je nu persoonlijk worden naar een nickname?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

:likken: :likken: :likken: :likken: :likken: :likken:

 

helemaal mee eens lostchild

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens goed of je wat rond ziet vliegen, verdwijnende pistils in de eerste weken van de bloeifase zijn zo typisch, dat zijn echt problemen die karakteristiek zijn voor een varenrouwmug infestatie, zelfde als die klauw.

 

Ben het wel eens dat je die ec in de gaten moet gaan houden, vooral als je planten zo warm staan en dus meer verdampen, die kruipt omhoog voor je het weet. Bladeren die klauwen zijn vaak de eerste aanduiding dat je wat te hoog in de stikstof zit, maar deze combinatie, ik gok varenrouwmug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dachten jullie gewoon van een steriele pheno binnen de gefeminiseerde soort?

 

Gebeurt wel vaker met gefeminiseerde zaden hier en daar,tenzij je zaden wilde hebben maakt het verder niks uit.

 

@ Blowmonkey:

Dat zijn geen varenrouwmug symptomen,die klauwen/kano kan overbemesting zijn of te lage nachttemperatuur.

Inderdaad de stikstof kan zoiets doen.

Als de larven je wortels stukvreten gaat ie echt niet klauwen maar laat ie gewoon wortelbeschadiging zien d.m.v. verbrand blad etc.

Ineens stilstaan qua bloei enzo......

Bij mij hebben ze zich in het begin een keertje via de wortels in de stam omhooggevreten,plant ging echt heel gruwelijk dood. :o

Gewoon zorgen dat ze veel organische troep hebben om te vreten,dan laten ze je wortels met rust als het goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn stekken, geen zaden. Krullende bladeren wil zeggen dat er iets mis is met de turgordruk, dat kan een verscheidenheid aan oorzaken hebben, waaronder (zuigende) insecten. Als een plant zijn wortels worden aangetast kunnen ze de verdamping niet meer aan, gaan de bladeren krullen. Te lage temperaturen zullen het ook niet zijn, ik denk dat je te hoog bedoeld?

 

Ik heb 2 jaar achter elkaar oogsten zien mislukken vanwege die beesten, bovenstaande foto's geven precies weer wat er dan gebeurt bij een gevorderde infestatie. Aaltjes (steinernema feltiae) worden eigenlijk altijd aangeraden als laatste redmiddel, maar wat toch het beste werkt is bacillus thuringiensis subspecies israelensis. Spuiten met pyrethrines tegen de volwassen rondvliegende beesten, aaltjes in combinatie met de bacterie = gegarandeerd succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel infestaties gehad van die rare vouwmugjes,maar geen krullende bladeren of gekke kano's.

Dus geen gekke turgordruk variaties.

Heb ik dan gewoon mazzel?

Ik kan me voorstellen dat als de wortels het enige te eten zijn in een steenwol blokkie,ze het ook zullen opeten.

Gelukkig teel ik op aarde..

Moet ik me nu meer druk gaan maken om die kutmuggies? nee toch?

 

Steinernema ken ik al,zo supergoed zijn die ook weer niet,wel superduur.

Thuringiensis sub. israelensis heb ik laatst al van gehoord,die wil ik nog weleens testen later.

 

Ook al kan de menselijke lever permethrin goed afbreken en is het vrij ongevaarlijk voor ons,ik gebruik liever geen gif!

Alleen op mijn broek tegen teken ;)

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaltjes is je bodem extreem vochtig houden anders werken ze niet goed.

Canna houdt daar weer niet zo van, beetje aparte combi van aanpakken.

 

Spuit je planten en toplaag in met Neem, leg een vangstrip op potrand of hang die op die hoogte op een strategische plek op en je hebt zo de plaag eronder. Zo doe ik het in de DP90 waarin mijn mamma's op aarde staan en ik altijd wel een besmetting heb omdat ze via het raam binnen komen fladderen op het licht en de geur van verrottende organische bestanddelen af.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toplaag laten drogen, pc fan erover desnoods

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had waarschijnlijk ook niet van die hoge temperaturen collie, alles gaat sneller dan, waaronder de verdamping. Ik gok nogmaals, maar ik denk zomaar dat de 2 planten van Brabant die het meest zijn aangetast pal onder de lamp staan en dus meer last hebben van de stralingswarmte. Bovendien wordt hier mineraal gevoed; ik ken de lijn van ferro niet, maar als iemand ec waardes meegeeft kan je daar wel vanuit gaan, de larven zullen dus sneller aan wortels gaan knagen vergeleken met een compleet organisch gevoede plant.

 

Er zijn wel meer dingen die werken hoor, diatomeeënaarde, zand, perliet, neemolie, neemmeel, chitine, variatie aan natuurlijke plantenextracten (waaronder oa kaneel http://www.wietforum...ost__p__1342881 of knoflook), peroxide, etc. Het beste is ook altijd een combinatie van meerdere producten, niet alles werkt evengoed in elk stadia van de verschillende levensfases van die beesten, bacteriën hebben geen nut in de volwassen mug, maar ook in de latere larvestages hebben ze een verminderde werking, het is alleen heel simpel in gebruik. Je kan het door je grond heen mengen en/of gewoon met het voedingswater meegieten, het is vergeleken met andere producten ook relatief goedkoop in gebruik gezien de effectiviteit.

 

Deze planten zullen alleen nooit meer helemaal opknappen, die eerste 3 weken zijn cruciaal voor de topontwikkeling, de uitgroei erboven zou nog wat bij kunnen trekken als de beesten eenmaal onder controle zijn, maar wat daaronder zit ziet er niet uit. Calyxes die van boven half open zijn, bruine pistils vanaf de uitgroei, bijna compleet verdwenen trichomes, als het kan zou ik zeggen zet ze buiten, houd de plaag onder controle en kan je er misschien nog wat vanaf halen ook, dat bloeit wel verder nu.

Edited by Blowmonkey
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowmonkey :

Die larven hebben een cyclus van 2 weken,tot ze mug worden.

Als je gewoon de behandeling met 2 weken herhaalt,wil het ook wel denk ik.

 

Maar ik prefereer de metselzand methode,werkt in de zomer ook goed tegen verdroging aan het oppervlak.

In combinatie met lijm valletjes en Thuringiensis zijn ze zo pleite.

 

 

 

@ topic :

Waar komen dan toch die rare steriele stekken vandaan?

En weet de stekkenboer het nu ook zelf van die freaks?

Ik zou ze niet echt willen hebben als de rest normaal is.

Als ze echt allemaal zo freaky zouden zijn is het minder erg,dan is het in ieder geval gelijk aan elkaar toch? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder dat die "steriele stekken" zijn veroorzaakt door de varenrouwmug dan door de stekkenboer. Als brabant deze stekkies nog een keer zet en dan wat preventieve maatregelen neemt tegen de beestjes gaan we diezelfde stekken waarschijnlijk gewoon mooi zien afbloeien.

 

Al wat rond zien vliegen na het wateren? Even een bonk tegen je pot aangeven werkt ook, komen ze onder of bovenaan de pot eruit kruipen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...