Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Trektor

Flink Bladprobleem.. Help

Recommended Posts

Goedemiddag jongelui,

 

Ik heb pas een paar dagen een ontkiemt plantje staan en de eerste blaadjes begonnen te verschijnen en zijn gaan buigen..

 

Ik denk zelf dat dit door een teveel aan water komt of omdat hij te dicht op t licht staat, Ik heb 2 keer een 36w tl met cool white.

 

Kan dit kloppen en hebben jullie nog tips zodat zij het misschien kan overleven?

 

Mvg, Erik

 

 

Hier foto's:

http://imgur.com/lXRilxe

http://imgur.com/DppH4Vp

http://imgur.com/lo8zHAs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water is volgens mij het grote probleem

 

Laat gerust het plantje een dagje droog staan maar elke dag door en door nat is niet goed voor het plantje

 

om te zorgen dat ze het overleven zou ik geen water meer geven en de temperatuur wat hoger zetten zodat al het water wat sneller kan verdampen of je kunt in het ergste geval de plantjes verplanten in een pot met droge aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die titel ook.... geweldig... je aarde ziet er behoorlijk nat uit, dus voorlopig geen water geven, geen paniek.... kijk het gewoon even aan. die blaadjes trekken altijd krom, dat zijn de lobblaadjes, wacht eerst even totdat de eerste gekartelde blaadjes een beetje ontwikkeld zijn, komt vast goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water is volgens mij het grote probleem

 

Laat gerust het plantje een dagje droog staan maar elke dag door en door nat is niet goed voor het plantje

 

om te zorgen dat ze het overleven zou ik geen water meer geven en de temperatuur wat hoger zetten zodat al het water wat sneller kan verdampen of je kunt in het ergste geval de plantjes verplanten in een pot met droge aarde

Die titel ook.... geweldig... je aarde ziet er behoorlijk nat uit, dus voorlopig geen water geven, geen paniek.... kijk het gewoon even aan. die blaadjes trekken altijd krom, dat zijn de lobblaadjes, wacht eerst even totdat de eerste gekartelde blaadjes een beetje ontwikkeld zijn, komt vast goed.

 

Komt goed, ik heb er nu een droog keukenpapiertje onder gelegd en laat hem vannacht en morgen droog staan om zo te kijken wat er gebeurd, thanks heren!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check ook hoe zaailingen zich ontwikkelen in wat andere topics, hier is niks aan de hand.

Keukenpapier onder de bak, er zitten dus wel wat gaatjes in de bodem?

 

Niks aan doen verder, pas als die bak licht is met optillen weer water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha flink bladprobleem, ik dacht nu komt het! Gewoon lekker zn gang laten gaan, water geven moet je een beetje gevoel bij krijgen maar t kan echt heel weinig. Ter info, ik heb zaailingen die pas na 1,5 week weer water hebben gekregen. Had ze goed ingewaterd en ik heb ook TLED's en die hebben zo weinig warmte dat er amper iets verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problemo die zaailing is muy bueno :tu

 

Iets zuiniger met water geven,ik geef ze 1 x in de drie dagen een beetje water in dit stadium.

Plus ik zet er een pc fannetje naast voor een beetje wind,dan word ie steviger in de steel.

En de grond droogt ietsje sneller uit,wat nu wel gewenst is.

 

Suc-6.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...