Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
martist

Optimale Ec Waarde Potgrond

Recommended Posts

Goedendag,

 

Eigenlijk zoek ik hier een antwoord op.

Wat is de optimale ec waarde van de grond voor cannabis (indoor pot)?

 

Als ik de verse potgrond meet met een speciale ec grondmeter geeft deze 1.0 ec aan.

 

Is het nu zo, dat als ik deze waarde zo kan houden, dit optimaal is? Moet deze hoger zijn.

 

 

Ik begrijp voedingslijnen...en voeden, maar dit antwoord kan ik eigenlijk nergens vinden.

Edited by martist

Share this post


Link to post
Share on other sites

de optimale ec hangt van meerdere factoren af, er is niet echt een vaste ec voor

 

dat heeft te maken met welke voeding - ivm met wat erin zit en chelaten

op welke manier je water geeft - elke dag om de 2 uur of eb en vloed

hoe groot je plant is - een plant van 1.50 drinkt meer per dag dan eentje van 30cm, verbruikt dus ook meer voeding

hoe warm je ruimte is - ivm verdamping van je water dat de ec oploopt

je kan beter iets te laag geven dan te hoog

 

en met organische voeding heeft de ec meting weinig zin

de ec betekend electric conductivity - dit houdt in dat je de geleiding in het water meet

dus het geeft niet weer welke elementen het zijn of het nou fosfor is of stikstof bv

beste is veel lezen en naar je planten kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor een reactie.

 

Laat ik het anders stellen: Wat voor start ec heeft dan bijvoorbeeld een goede potgrond speciaal voor cannabis uit een growshop? Zo een Batmix ofzo.

Een die meer aangelengd is met speciale voedingen.

Wat is daar de start ec van? Dat zou ik weleens willen weten.

Daar ik toch zelf een mix wil samenstellen van goede potgrond, wormenmest, en guano.

 

Ik begrijp je verhaal voor wat betreft verschillende fases en behoeftes, en verhoudingen. Mij lijkt een EC van verse potgrond 1.0 laag, daarom vraag ik het eigenlijk.

Edited by martist

Share this post


Link to post
Share on other sites

even google gebruiken martist... batmix ec... had je gewoon zelf ook ff kunnen verzinnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt lightmix of een zwaarder bemeste aarde kopen.

1.0 EC valt onder de light mixen en is prima voor net verpootte planten met een nog onderontwikkeld wortelgestel.

 

Verder is er geen optimale EC waarde, net zo min als dat er een optimale PH waarde is want dat zal vast 1 van je volgende vragen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad had ik dit kunnen Googelen.

 

Dan heb ik ook het antwoord op mijn eigen vraag, hoe hoog is de EC van bijv. Batmix.

Deze is 1.0 - 1.5 EC.

 

Voor wat betreft mijn aanname dat een start EC van 1.0 laag is in start potgrond, kan ik, denk ik mezelf dus bevestigend beantwoorden.

 

Met de juiste verhoudingen zal ik de verse potgrond verreiken, en deze waardes aanhouden om mee te starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, 1.0 ec is een ligt mix, waarbij je dus al redelijk vlot moet bijvoeden.

 

Ph waardes? Nee, daar heb ik geen vragen over. Wel is het me opgevallen dat er op Amerikaanse fora toch wel vaak andere (hogere) waardes aangehouden worden (soil).

Waardes van rond de 6.5 lees ik daar regelmatig. Dit zal allemaal best, maar daar gaat het me niet om hier. Ik ken de ph opneem waardes/ schema`s.

Ik snap dat deze vragen vaak gepaard gaan met EC vragen.

 

Het ging me eigenlijk alleen om de ec verschillen in verse potgrond. Dit is me nu duidelijk. Een EC van 1.0 kan prima, maar is niet hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat betreft mijn aanname dat een start EC van 1.0 laag is in start potgrond, kan ik, denk ik mezelf dus bevestigend beantwoorden.

 

Minder aan nemen want 1.0 is niet laag, het is licht bemest.

 

Je was vergeten dat er ook nog zaai & stekgrond is EC <0.5 ?

 

Minder US fora lezen, hoef je je ook niet het hoofd te breken over EC waarden van je grondje.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, licht bemest.

 

Het is me duidelijk hoor.

 

Ik ben NL en ik vind het leuk om op NL fora te vragen en antwoord te krijgen.

Toch sluit ik andere bronnen van informatie niet zomaar uit.

Met de weg die sommige staten in de U.S zijn ingeslagen met kweken, kan ik wel stellen, dat daar ook kennis aanwezig is.

Vaak grotere fora, meer mensen.

Ik blijf beiden lezen. Waarbij ik raad en daad probeer te filteren.

 

Mijn vraag is beantwoord hier, en ik kan er wat mee.

 

M.v.g. M

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige pompen met een ec van 4 of 5 erin,maar heb nog nooit echt goede opbrengsten daar uit gezien

gewoon ergens tussen de 1 en 2 houden en kijken hoe je plant reageert dit hangt ook van je medium af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...