Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haze1907

Waar Gaat Het Toch Fout?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik zal me even in het kort introduceren. Ik ben een 25 jarige guy die geniet van het groene plantje en samen met vrienden de nodige grammen per dag er doorheen stampt.

 

Ik heb vorig jaar een complete kweektent aangeschaft, ik geloof 3 bij 2.5 met 4 x 600 watt. Het halve forum hier afgelezen maar nadat ik run 1 heb verpest, is run 2 ook (in mindere mate) naar de tering gegaan!

 

Nu wil ik, alvorens ik een start maak ook echt uitgesloten hebben waar het fout gaat. Ik ben er in ieder geval over uit dat de afzuiging van 1250m3 niet gaat werken met die 4 x 600W en kan ik deze beter gebruiken als inlaat. Ach, ik zal maar even de setup neerzetten.

 

Kweektent 3x2,5

4x 600 w

1200M3 softbox met passende filter

60x 18 liter

Gekweekt uit zaad

Lightmix aarde

canna terra/vega lijn

 

Het probleem is dat de run goed loopt in de groei, maar zodra ik schakel in de bloei begint alles heel rap geel te worden, terwijl ik EC en PH meet. Ik begrijp er niets van maar bij andere verslagen zie ik dat de planten mooi groen blijven tot einde bloei, bij mij zitten er nog net 5 blaadjes aan met een top erboven. Wat gaat er toch steeds mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kennis gebruikt met twee dimluxen(+/- 2400watt) een 2500m² softbox, zou daar eerst mee beginnen dan.

 

Weet je zeker dat je ph en ec meters wel 100% kloppen? want het klinkt als een ph probleem.

 

Krijgen ze wel genoeg verse lucht?(co2)

 

Gebruik je oude voeding?

 

Als je hebt post is een paar foto's hoe het eruit zag/ziet, hier kunnen we veel meer mee.

 

Vergeling begint gelijk als je de klok omzet? of in de loop van de bloei? mischien iets te enthousiast met voeding?

 

Ik zweer bij de A&B voeding van Hy-Pro(hydro) hoef je niet meer af te zuren en kan je ook niet snel overdoseren na mijn mening.

 

Jouw probleem heb ik in mijn eerste kweken ook gehad en dat kwam puur door te goed voor je plantjes willen wezen, te veel voeding,te nat dan weer te droog.

 

Goodluck!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Lightmix aarde

canna terra/vega lijn

 

Wat gaat er toch steeds mis?

 

Je hebt toch minstens ook de Flores van dat merk nodig.

 

Ooit eerder iets met planten gedaan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens je hebt dit topic geopent in de outdoor sectie :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doe je met je met de afgezogen lucht? Aan de andere kant van je tent weer naar binnen trekken?

Welke temperaturen haal je?

Welke waarden houdt je aan qua PH en EC?

Gebruik je tensiometers? Zo nee, heb je 100% vertrouwen dat je het gewicht van de pot goed weet te beoordelen?

En wat is goed lopen in de groei, hoe lang, hoe groot, hoe groen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groen goud pak je niet als je geen groene vingers hebt.

4x600W omdat jij en je maten wel wat roken per avond :whistle:

 

Je hebt het halve forum afgelezen?

Dan wist je ook wat je nu voor de 2e keer fout gedaan hebt, iets met water geven en daar voeding bij in doen.

Hoeveel water en hoeveel voeding blijkt toch best nog wel lastig en ook al trekt de boel geel weg dan nog geef je gewoon water en voeding omdat dat moet volgens het halve forum :withstupid:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin maar eens met wat foto's

4x600 is nogal wat voor iemand die nog nooit gekweekt heeft

 

plus canna is een minerale voeding niet echt een goede beginners keuze

als je een halve bio/minerale lijn pakt is deze wat minder gevoelig voor beginners fouten

ik zou gewoon plagron all mix pakken en de aptus voeding lijn of een soort gelijke heb je al een makkelijkere start

 

plus je moet er rekening met houden dat je de temperatuur goed moet houden overdag max 28 en s nachts min 20 ongeveer

op het forum staat er genoeg informatie hier over te vinden, en 1200m3 inblaas/ 2500m3 afzuiger plus 2500m3 filter ben je zowiezo wel nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

je de temperatuur goed moet houden overdag max 28 en s nachts min 20 ongeveer

 

Ben in de loop der tijd, steeds meer van overtuigd geraakt, dat dit "baker" praatjes zijn.

De temperatuur van je medium, daar draait het allemaal om.

Die mag beslist niet onder de 20 graden komen. Dat je hok/tent een keer wat warmer of kouder is geeft niet zoveel.

Ook in zijn origineel/natuurlijke omgeving, zkt de temperatuur verder weg snacht dan die 20 graden en zijn de temperaturen overdag vaak boven die 28 graden.

Maar de grond, waarin ze staan, zakt maar zelden onder die 20 graden.. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halve forum afgelezen (algemeen en chill-out?? :D ) en nog in het verkeerde sub-gedeelte plaatsen...

 

Begin kleiner...

Voor de rest heb ik geen behoefte om momenteel verder te helpen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gelijk zo groot idd?? Als je 0 ervaring heb zou ik toch eerst klein beginnen en echt lezen gewoon...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het hierbij over afghaan, die kan een stuk meer hebben dan haze ofzo

gaat ook niet om een outdoor kweek, geef alleen aan wat gewenste waardes zijn

of is het in jouwn hok 10 graden snachts en 40 overdag oude rocker haha

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, Fm.

Waar het mij om gaar, is dat er anno 2017 nog te vaak alleen gesproken wordt over een omgevingstemperatuur ipv over een medium temperatuur.

Welke in mijn ogen VEEL bepalender is dan de omgevingstemperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar Gaat Het Toch Fout? Dat er niet volgens een plan is gewerkt, er geen metingen zijn, veel ontbrekende info is en te hoge verwachtingen voor de eerste rondes.

 

temp grond

temp lucht

lichtschema groei weken

lichtschema bloei weken

waterschema, hoevaak water hoevaak voeding

voedinswater ec

voedinswater Ph

voedingsschema

gegeven waarde tensio meter

LV

strain

EC van de grond

PH van de grond

toelichting op '(in mindere mate) naar de tering gegaan' uitgedrukt in grammen per wattf

foto

 

 

Ik zou gewoon max VIJF planten zetten op Hydro ... maar ja dat ben ik ;) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...