Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pouky

Nu Cbd/thc Olie

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Begin van het jaar had ik een vraag gesteld over CBD olie.

Ik heb het in totaal 7 weken gebruikt in alle mogelijk doseringen, maar geen enkel effect (geen afname pijn en geen ontspannen gevoel.

 

Goed, heb wat weken doorgemodderd en toen besloten om voor wietolie te gaan.

Gisteravond ben ik begonnen met1 druppel voor het slapen. Na 1 uur werd ik wat duf maar geen pijnafname.

Vanmorgen wakker met een zwaar hoofd. Had gisteravond n wijntje gedronken, mogelijk hiervan?

Vandaag om 12 uur weer 1 druppel. Na 1,5 uur werd ik wat duf, ben nog steeds wat duf. Pijn ietsjes minder lijkt het, maar het is heel plaatslijk op een plek. (ik heb op veel plaatsen pijn).

 

Heb een paar vraagjes:

Is het normaal dat je je duf voelt na inname druppels? En blijft dit zo?

 

Ik las dat de olie snel gaat werken, ongeveer 15 minuten. Ik merk het pas na 1,5 uur. Is dit niet raar?

Heb nooit eerder cannabis gebruikt, heeft dat er nog iets mee te maken?

 

Als ik ga ophogen en ik word heel erg moe na inname, is dit dan een teken van overdosering?

Of moet mijn lichaam gewoon wennen.

 

Bedankt!

 

Groetjes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een idee van welk soortje de olie is gemaakt ? Niet elke soort heeft een even goed medisch effect.

 

Het duf gevoel verdwijnt wel naarmate van gebruik (tolerantie neemt snel toe bij dagelijks gebruik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Nee dat weet ik niet. Maar ik heb gehoord van iemand met pijn dat dit product helpt.

Maar ik kan er wel achter komen, zal er morgen achteraan gaan. Welke soort is hiervoor het beste?

 

Bedank!

 

groetjes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar had je de cbd olie vandaan? Ij twijfel aan veel producenten. Tevens is de dosering in die flesjes heel laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het normaal dat je je duf voelt na inname druppels? En blijft dit zo?

ja, je wordt stoned van thc olie

 

Ik las dat de olie snel gaat werken, ongeveer 15 minuten. Ik merk het pas na 1,5 uur. Is dit niet raar?

Heb nooit eerder cannabis gebruikt, heeft dat er nog iets mee te maken?

dan slik je het waarschijnlijk door? dat duurt langer.

 

Als ik ga ophogen en ik word heel erg moe na inname, is dit dan een teken van overdosering?

Of moet mijn lichaam gewoon wennen.

geen overdosering, imo gewoon een bijkomstigheid van stonden zijn

 

 

misschien wordt je minder duf van olie getrokken uit een ander soortje maar door gaans is t gewoon normaal wat je beschrijft. volgens mij kan het helpen je pijn verzachten maar verwacht geen morfine effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een beetje te subjectief om 1 soort aan te bevelen.

Cbd medgom is een goeie om maar iets te noemen

 

Maar het beste wat je kan doen is een beetje trial&error uitzoeken wat voor jou werkt.

Voorbeeld:

 

voor overdag:

Een sativa dominante hybrid (jack herrer) voor een toch wat actievere uitwerking te hebben

 

En voor het slapen gaan:

Een zware indica (hindu kush, afghani)

Omdat het soms moeilijk (door te)slapen is als je pijn hebt is het ten zeerste aan te raden

 

En om de jongens van NAW even te vernoemen de G39 en de TPR hebben ze veel succes mee.

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb een goede olie, biologisch, is echt in orde.

THC is 39,5%, CBD ongeveer hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Subernoob,

 

Ik doe het onder mijn tong voor een minuut of 5 en daarna slik ik pas

 

Oke, misschien zijn mijn verwachtingen dus te hoog. Lees zoveel goede verhalen van mensen die echt geen pijn meer voelen.

Zou mooi zijn, maar misschien moet ik tevreden zijn met een afname en dat ik geen andere medicatie meer hoef te gebruiken.

Ik slik nog maar 1 druppel per keer, dus kan nog wel wat ophogen en kijken wat dat met me doet.

 

Bedankt

groet Pouky

 

Hoi Alkaline,

 

Bedankt voor de info. Zal eens nagaan van welke plant mijn olie is gemaakt.

 

groet Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig aan ophogen...

 

Voel je je wel oke bij het duffe en lome gevoel? Dat kan een beetje overweldigend zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Elpredatoror,

 

s'avonds vind ik dat gevoel wel prima. Overdag minder.

Gisteravond heb ik 2 druppels genomen, na 1 uur werd ik moe maar verder geen heftige verschijnselen of zo.

Qua pijn verbetering vind ik het nog tegenvallen. Maar misschien nog wat meer ophogen?

Ga nu maar eens kijken wat 2 druppels overdag gaan doen en dan eventueel s'avonds 3 druppels.

 

Bedankt.

 

groetjes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua pijn verbetering vind ik het nog tegenvallen.

 

Je zult nooit het effect van zeg morfine of een blokker (als in doorgifte zenuw signalen) krijgen.

Het is eerder dat gebruik van cannabis je anders om doet gaan met de registratie vd pijn.

Het boeit niet zo en hoeft niet acuut gedempt te worden waar dat eerder wel zo was, het krijgt een plekje en is de ene dag wat heftiger dan de ander maar nooit 'te heftig'.

 

Voordat je echt kunt duiden of gebruik vd olie iets met je doet ben je wel even verder en dan nog, wat moet je merken dan?

Ik vraag aan de mensen aan wie ik olie verstrek altijd na enige weken:

Hoe voel je je?

Komen ze met ja wel minder last, weet niet blahblah.

 

Vraag ik het ze nog een keer en deze keer, hoe kom je de dag en nacht door tov toen je nog geen olie gebruikte?

dan blijkt dat de olie volop zijn ding aan het doen is maar je het als beginnende gebruiker niet helemaal kunt duiden want je 'verwacht iets' en dat iets is gebaseerd op zeg een pijnstiller effect en dat blijft uit maar je slaapt wel door, kunt ipv 2u werken nu 3u werken etcetc, het zijn vaak kleine dingen waaraan je het kan merken :search:

 

Best lastig om je weg te vinden naar iets wat bij je aan sluit, de ene olie is zeker de andere niet wat dat aan gaat.

Als je zelf zou kweken gaat dat wat makkelijker, het zoeken naar de perfecte soort maar zelf kweken ligt niet iedereen om diverse redenen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten kramp/spierpijn is het niet een goede pijnstiller, wel goed om je stukken minder van de pijn aan te trekken (en dat kan vaak voldoende zijn) het slome gevoel trekt weg na een tijd en is normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

 

Zo goed wat je schrijft, hier kan ik wel wat mee :yummy:

 

Aan veel pijn wen je nooit maar je went heel snel aan pijnafname, je vergeet dat het er was en dat is maar goed ook.

 

Bedankt!

 

Groetjes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen de pijn zou je kunnen denken aan Kratom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi HuffnPuff,

 

Wat je zegt over pijnbeleving klopt wel en het zou heel mooi zijn als dat zou veranderen.

Dat kost tijd lijkt me, dus ik geef het zeker een kans. En mijn verwachtingen aanpassen, ook belangrijk.

 

Bedankt.

 

groejes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratom, ik had er niet eerder van gehoord.

Heb eens wat info gelezen, best interessant. Ik hou 'm in gedachten, bedankt.

 

groetjes

Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Gisteravond 3 druppels genomen ipv 2. Na 2 uur nog geen effect en ben ik gaan slapen.

Na 2,5 uur (dus ruim 4 uur na inname) werd ik wakker en voelde me niet fijn.

Wat duizelig, licht misselijk, zwaar gevoel in maag en buik, duf hoofd, een heel zwaar en slap gevoel in mijn ledematen, maar dit wisselde zich af van het ene been naar de andere. In elk geval voelde ik me absoluut niet prettig en werd er een beetje bang van.

Na een tijdje ben ik weer ingeslapen en vanmorgen nog wel wat duf. Maar wel wakker met minder pijn, dus wel veel gehad aan het ontspannende effect.

 

Maar goed, is dit nu het "onprettige highgevoel" wat je van wietolie kan krijgen?

 

En hoe kan ik nu verder gaan, terug naar 2 druppels en over een tijdje weer 3 proberen?

Ik blijf het raar vinden dat het vrij lang duurt voordat ik na inname iets merk.

 

groetjes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stofwisseling is bij iedereen weer net ietsjes anders, maar wat voor olie had je gisteravond ingenomen, alleen met CBD of ook THC erbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig ook iets van alcohol genuttigd?

9 v.d 10 gewoon dat druppeltje teveel. Verwarm (tussen je handen rollen) en Schud je het flesje goed voor gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen alcohol gehad.

Ik zet het even in lauw water en ja ik schud ook goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst even dagelijks 2x 2 druppels proberen dus.

 

Kan me best voorstellen dat t overweldigend is om zo wakker te worden hoor. Vergeet alleen nooit dat er nog nooit iemand aan gestorven is en het dus geen zin heeft om bang te zijn. Relax!

 

De volgende keer dat je 3 druppels gaat proberen gewoon lekkker na het avond eten doen... wat lekkere hapjes erbij... je favoriete muziek! Maak het gezellig. Glaasje wijn erbij ter ontspanning(2 glaasjes max hele avond zou ik zeggen)

 

Ik denk dat je voor de pijnbestrijding wat hogere doses nodig hebt dus dat word even zorgen voor wat gewenning komende dagen.

 

Mbt goede en snelle opname kan je na het druppelen een glas melk drinken. Of je druppels door een glas warme choco of melk ff met de staafmixer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis kan je gevoelens versterken, dus de angst voor de (onbekende) werking ook. Ga je mee in die angst wordt het al gauw een zichzelf versterkend effect. Maar gelukkig werkt het ook andersom; realiseer je eerst dat je gewoon high/stoned bent en richt je aandacht dan op iets leuks. Maakt niet uit wat, een gezellige dag met vrienden, die topvakantie in Thailand of een leuke film. Ook die gevoelens zal cannabis versterken en daarmee ook de angst naar de achtergrond laten verdwijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De terpenen linalol & myrceen versterken de rustgevende werking van CBD & werkt ook goed voor de nachtrust & tegen pijn.Beta-Caryofylleen & pineen werken weer goed ontstekingsremmend, dus die zouden in je olie moeten zitten ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Elpredatoror,

 

Ja, dat had ik ook al bedacht, 2x daags 2. Had om 12 uur genomen en om 14 uur merkte ik dat ik suf werd en een beetje vergeetachtig en voelde me gewoon anders.

Zou alcohol de werking van de olie niet alleen maar versterken?

Dat van melk wist ik niet, ga ik vanavond proberen.

 

Bedankt voor de tips!

 

groetjes Pouky

 

Hoi Aquar,

 

Goed dat je dit zegt, volgende keer ga ik het toepassen.

Maak ik er iets leuks van :)

 

Dankjewel.

 

groetjes Pouky

 

Hoi Konopi,

 

De stoffen die jij opnoemt, zitten die van nature in CBD en THC?

 

groetjes Pouky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...