Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supernoob

Wie Ervaring Met Ghe Duo & Omhoogstaande Bladranden

Recommended Posts

Ik ben bezig met een test op RFX met GHE duo

 

Nu heb ik last van omhoogstaande bladranden. Verder groeien/wortelen ze goed, en de kleur is ook goed.

Als ik dat bij iemand zou zien zonder verdere info dan zou ik zeggen, veel te hoge temperaturen. Maar dat is uitgesloten, ik hou het makkelijk op 27 graden en lampen zijn op meer dan een meter van de planten af. Ik heb dat in mijn ruimte nog nooit gehad!

 

Ik heb ingewaterd op 3 delen grow en 1 deel bloom. ec 1.4 ph 5.5. heb zowel potten op nieuwe rfx en oude gespoelde rfx, zelfde probleem overal.

 

ook heb ik ingewaterd met ferro substra cleaner. 1 op 1000. Als t goed is is dit gewoon waterstofperoxide 35 %. of zit daar nog andere zooi in wat dit zou kunnen veroorzaken?

 

 

Iemand een idee of voeding een rol zou kunnen spelen. Ik vond de bladpunten namelijk ook erger verbrand dan normaal in het hele begin al. Of wat het anders zou kunnen zijn.

 

Ben ook wel benieuwd welk schema jullie aanhouden op GHE duo. Ik was van de plan de eerste keer gewoon het hydro schema aan te houden en te beginnen met de laatste week 18-6 op het schema. Aangezien ik na een week schakel. Misschien had ik beter 5 ml 5 ml aan kunnen houden voor het inwateren?? Dan kom je niet hoger dan ec 1.0 denk ik. (ik gebruik geen additieven)

 

http://www.hydrodisc...raduo-hydro.jpg

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het geen verdampings probleem zijn?

 

Heeft u 1 foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdampingsprobleem is nog al breed. Waarom ik de voeding aanhaal is omdat er voor de rest niets aan de setup of klimaat is veranderd

 

 

Heb geen foto maar het is een lichtere vorm van dit

gallery_32930_13776_2099478.jpg

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt mij op overvoeding idd aan de verbrande punten te zien..meestal krijg je dan eerder klauwblad dan omhoogstaande bladranden...

 

Voeding ben ik niet mee bekent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zagen al mijn bladeren er laatst uit, maar ik kwam erachter dat de plafondventilator de schuldige was, die blies de warme lucht die van mijn heatsinks af kwam als een föhn op het bladerdek, weer wat geleerd!

 

Maar als je zegt dat je setup gelijk is gebleven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat leek mijn ook de voornaamste oorzaak. Enkel wel weird op ec 1.4 ?? Misschien dat GHE anders is dan andere voeding. Met canna kan ik gerust inwateren met ec 2.0 zonder probs.

 

Zo zagen al mijn bladeren er laatst uit, maar ik kwam erachter dat de plafondventilator de schuldige was, die blies de warme lucht die van mijn heatsinks af kwam als een föhn op het bladerdek, weer wat geleerd!

 

Maar als je zegt dat je setup gelijk is gebleven..

 

Hm deze is wel interessant. Er blaast wel een grote wandventilator in 1 van de lampen, op het bladerdek af. Enkel had ik dit precies t zelfde vorige ronde zonder deze probs.

 

 

Trok je blad snel weer bij toen je dit hebt veranderd? Zal em eens uitzetten of verplaatsen. Thanks voor je input

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurde toch wel een paar dagen voordat ze van de schok bekomen waren, ik heb nu twee soortjes in de tent staan en de ene had er nauwelijks last van, de andere soort wel heel erg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad ook van dat cano blad als de fan er wat te hard op blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met GHE stuur je toch lager in dan met Canna? Wietefras zit rond de 1.0 meende ik.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou goed kunnen dat t een combinatie van die 2 speelt op t moment.

 

GHE schema begint heel laag. maar als je later kijkt word de dosis die ik nu geef nog verdubbeld. Volgende keer evt inwateren met 10 grow 5 bloom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vorige ronde was luchtvochtigheid 25% met lamp aan kreeg em niet hoger...

Bladeren waren zowat dicht gevouwen en veel opbrengst misgelopen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk kijk ik nooit meer naar schema's zijn bijna altijd te hoog met de ec ben ik van mening

ik gebruik bio tka hydro voeding en dan stuur ik op 1.2 1.3 en 5.5/5.7 als ik hoger in de ec ga verbranden mijn bladpunten

met de ventilator heb ik ook wel gehad maar dan staan de bladeren precies andersom, met de holle kant naar beneden

ben met cocos ook omlaag gegaan naar de hele kweek op 1.4 ze blijven veel langer groen dan dat ik het schema volg, met gout is dat

 

denk een wat hoge ec met toch een verdamping probleempje

ben je niet te lang weg geweest, ik heb dat ook een keer gehad dat de rfx droog trok

en dat vonden ze echt niet leuk kreeg ik ook zoiets als jij nu hebt, dan is je ec op dat moment misschien hoog geweest terwijl het de rest vd tijd oke is

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook wel benieuwd welk schema jullie aanhouden op GHE duo. Ik was van de plan de eerste keer gewoon het hydro schema aan te houden en te beginnen met de laatste week 18-6 op het schema.

 

Aangezien ik na een week schakel.

 

Misschien had ik beter 5 ml 5 ml aan kunnen houden voor het inwateren?? Dan kom je niet hoger dan ec 1.0 denk ik. (ik gebruik geen additieven)

 

Schema volgen en na je ronde bepalen of je niet met de helft toe zou kunnen :icecream:

Het schema letterlijk opvolgen bedoel ik dan en niet ergens halverwege, qua EC waarden moet je maar een oogje dicht knijpen, ook al staat er krap 1 dan nog zit het bomvol :book:

 

GHE is tov Canna best wel sterk spul en je kunt de EC waarden die je gewend was halveren als je op EC wilt sturen.

 

Met de Nova uitvoering zit je nog lager in de EC :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec is ec idd. enkel is samenstelling anders. bij GHE spelen ze meer in op de behoeftes van plant in verschillende stadia. canna gooi je gewoon 50-50 in de hele ronde. Schijnbaar zorgt een andere samenstelling op hetzelfde ec wel voor meer blad problemen. GL vond ik nog steeds het mooiste systeem hebben. Ik wil niet te laag gaan omdat ik geen zin heb in vergelend bud blad zoals ik dat bij Canna heb.

 

Te droog is geen optie, planten drinken weinig en potten staan nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat cano blad is een verdampingsprobleem. Dat kan veroorzaakt worden door een probleem met de wateropname (bij een hele hoge EC), maar ik zou toch eerst kijken naar een te droge lucht, teveel wind of warmtestraling op het blad of iets dergelijks. Zoek eens wat op over VPD, want zoiets is een relatie tussen omgevings temperatuur, blad temepratuur en luchtvochtigheid.

 

Hoge EC problemen zien er toch wel anders uit en 1.4 lijkt me sowieso niet echt hoog voor planten die nog in de groei staan.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef

waaruit die gemeten zouten bestaan verschilt tussen de merken voeding best wel.

ik maak vd grap wel eens opmerking dat mijn 1.3 de jouwe niet is en ik niks met 1.5 of 1.8 kan waar anderen er bij zweren

GHE max schema kwam ik nooit hoger dan 1.4 (start 0.24).

 

@Noob

Vergelend bud blad zul je niet snel last van hebben met GHE.

Verdampingsprobleem vindt ik onderzoekje waard al denk ik niet dat dat het is omdat je vd rest niks hebt veranderd tov de vorige keren

op de voeding na.

 

Post eens een foto van het probleem bij jouw ipv die van die foto met het erop lijkend want dat ziet er idd uit als een probleem met verkeerde wind of een beschadiging aan de plant zelf waar ze heftig op reageert.

 

Die foto zet zet veel mensen denk ik op het verkeerde been :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaf aan dat er een verschil was met een fan die op het blad blies. Wat droge lucht kan dat gevolg ook al hebben. Veroorzaakt door omgevingsfactoren in plaats van dat je wat hoeft te wijzigen aan de tent zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die fan stond er de laatste keer ook op, zelfde stekken ook. had toen geen enkel probleem, maar het klinkt wel logisch. heb de ventilator aangepast deze blaast niet meer in de lamp.

 

verder is het enkel de voeding en substra cleaner die ik niet eerder heb gebruikt.

 

ga ook eens kijken of ik een nieuwe temp sensor voor mn cli mate kan bestellen, die is behoorlijk oud. misschien wijkt hij af. zal em morgen eerst eens vergelijken met een goedkope meter.

 

 

 

denk dat ik volgende keer inwater met 10 ml grow 5 ml bloom dan kom uit uit op ec 1.1 1.2 denk ik

had gister shop aan de lijn, die zegt dat hun meest verkochte voeding is voor rfx, weird dat er niemand op t forum is die em gebruikt.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei je ook dat je de Flora Nova Lijn moest nemen :likken:

 

Wel lekker groot blad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei je ook dat je de Flora Nova Lijn moest nemen :likken:

 

Wel lekker groot blad!

 

zijn mijn plaatjes niet, probleem is niet zo heftig.

 

weet het PH. Enkel feit dat het bio mineraal is heeft de doorslag voor mij gegeven om voor duo te kiezen. Je voeding hergebruiken is kut met bio. Kan geen peroxide gebruiken, de ph is minder stabiel, en het geeft een hoop extra troep in je vat, slang, pomp.

 

waarom vind jij de nova een betere keuze kan duo? kan het allicht nog eens proberen,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom vind jij de nova een betere keuze kan duo? kan het allicht nog eens proberen,,

 

Voor mij geld,>>>>> never chance a winning team ;)

 

Flora Nova is 100% Mineraal.

Alleen doe ik op aarde(hergebruik) de groei fase met de Bio Sevia(grow) en stap na 12/12 over op de Flora Nova (bloem) lijn.

Met de Flora lijn zuur ik gewoon af en ga NIET hoger dan Ec 1.2

 

Dat noem ik dus bio mineraal :D

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Deze unieke formulering van sterk gezuiverde mineralen en natuurlijke additieven combineert de voordelen van de hydrocultuur met die van de organische cultuur"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks bio aan de Duo, 100% mineraal.

De Sevia uitvoering van GHE is wel bio mineraal, ik gebruikte ipv GHE Sevia BAC bio grow :whistle:

 

De nova lijn is gemak in gebruik, hele verademing dat je het ook allemaal uit 1 fles kunt halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat over nova lostchild. natuurlijke additieven en organisch cultuur klinkt niet bepaald mineraal.

 

in de growshop zegt men ook dat nova bio mineraal is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...