Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Hoe Emmen Thuiskweekster Suzanne Kapot Maakt

Recommended Posts

Hoe Emmen thuiskweekster Suzanne kapot maakt

 

NIEUWS 16 maart 2017

shutterstock_558417016-308x210.jpg

Nederland anno 2017. Dat betekent in het geval van de gemeente Emmen dat zij met man en macht te keer gaat tegen een moeder met een 11-jarig zoontje, alleen maar omdat zij in haar kelder iedere winter 5 wietplantjes teelt. Met 18 politiemensen, 2 honden en zelfs een helikopter valt men in januari haar huis binnen, ze wordt drie (!) dagen lang als een zware crimineel vastgehouden, jeugdzorg wordt erbij gehaald en ze moet samen met haar autistische zoontje van de (loco-)burgemeester drie maanden haar koophuis uit… Een ronduit schokkend relaas van hoe vreedzame thuistelers worden gemangeld door machtswellustige bestuurders.

Gedoogbeleid en 5-plantenregel zijn niets waard

 

Regelmatig krijgen wij hier op de redactie van RollingStoned mails binnen van kleinschalige wietkwekers die keihard worden aangepakt door gemeente, woningbouwvereniging, politie of justitie. Maar zo schrijnend als in het geval van de alleenstaande, hardwerkende moeder Suzanne (niet haar echte naam, die hebben we om privacyreden veranderd, red.) hebben we het maar zelden gezien. Uit wanhoop mailde ze ons deze week en ze is ermee akkoord als we haar ervaringen publiceren. Enerzijds om argeloze 5-planten kwekers in de rest van het land te waarschuwen, anderzijds zodat er hopelijk iets verandert aan haar bizarre situatie.

Kern van de zaak – voordat we Suzanne in haar eigen woorden haar verhaal laten doen – is dit: bij de inval weegt de politie de net geoogste vijf planten en komt zo tot een ‘handelsvoorraad verdovende middelen’ van 1678 gram verse hennep, volgens de autoriteiten goed voor 780 gram gedroogde toppen.

[Onzin natuurlijk, want er blijft geen droog gewicht van 50% maar van ongeveer 20% over nadat je verse wiet fatsoenlijk gedroogd hebt en bovendien is knipafval toch echt iets anders dan toppen.]

En goed voor ongekende politie brutaliteit, minachting van het gedoogbeleid, enorme arrogantie van loco-burgemeester Wilms (CDA), huisuitzetting en nog veel meer ellende… ‘Het is een eenzaam gevecht kan ik u zeggen’, zegt Suzanne, die aan PTSS lijdt, nog voordat we haar verhaal publiceren:

‘Ik ben in een nachtmerrie beland’

 

Suzanne: ‘Afgelopen januari kwam de politie met inzet van maar liefst 18 man, 2 geldhonden, een helikopter en de Enexis een inval doen in mijn woning. Ik werd o.a. verdacht van een hennepkwekerij en daarbij dus ook gelijk witwassen hiervan. Ik ben een hardwerkende alleenstaande moeder met een zoontje van 11 zonder strafblad of antecedenten en met goed gedrag en schrok me wezenloos.

Ik kweek elk jaar in de wintermaanden eenmalig met een veilige kweektent 5 plantjes voor eigen gebruik. Dit doe ik al jaren en ik hou me aan het gedoogbeleid door nooit meer dan 5 plantjes tegelijk te kweken.

De inval ging gepaard met veel bombarie, er werd geschreeuwd om geld, wapens, sieraden en dure kleding. Niets van dit alles is uiteraard aangetroffen, op mijn kleine beetje spaargeld verstopt in mijn bijbel na. Dit hebben ze ook meegenomen. Ze zeiden dat op mijn (koop)woning beslag was gelegd en ik werd voor 3 dagen in hechtenis genomen en afgevoerd naar een arestantencomplex. Ik was in een nachtmerrie beland.

Tijdens de doorzoeking ben ik tezamen met de rechter commissaris door mijn woning gelopen. Ik heb hem gezegd dat ik 5 plantjes voor mezelf kweek en heb hem deze laten zien. Ik had de avond ervoor de plantjes geoogst en geknipt en deze lagen in een droogrekje in de kweektent te drogen. De 5 speciekuipen, kluiten en kale plantentakken lagen er nog en ik heb de rechter commissaris erop gewezen dat het er 5 waren. Hij telde ze zei dat het er 5 waren en dat het wel goed zou komen.

5-tonnen-voor-de-5-plantjes-300x270.png De potten waarin Suzanne kweekte Schermafbeelding-2017-03-16-om-14.25.52-300x270.jpg De restanten van haar 5 winterplantjes

Ineens een ‘criminele moeder’

 

Na 3 dagen detentie met absurde verhoren van ’s morgens tot s avonds werd ik losgelaten in afwachting van het proces verbaal. Als cadeautje gaven ze na dag 3 mee dat ik aangemeld werd bij jeugdzorg omdat dit een standaard procedure was bij een inval in een woning waar minderjar ige kinderen woonden.

Als moeder ga je dan stuk, ik ben moeder van 2 zoons een van 20 die studeert en op kamers woont en een kanjer van 11 jaar en ben niet bekend bij dit soort instanties. Nu ineens zou ik na 20 jaar trouwe dienst als betrokken en liefdevolle ouder worden afgeschreven als een criminele moeder die haar kind in gevaar zou brengen. Voor de duidelijkheid; mijn kweektentje staat in de kelder onder in mijn woning de toegang daarvan zit op slot en hier zijn de kinderen ook nog nooit binnengetreden.

het-genkipte-afval-van-5-plantjes-432x720.png

Het knipafval van Suzanne’s 5 planten, gewoon meegeteld als ‘verdovende middelen’ door de politie…

Ik heb inmiddels 5000 euro aan kosten voor een advocaat besteedt ben nu op zoek naar vervangende woonruimte in het geval de gerechtelijke dwaling komende week doorgang vindt

 

Het tweede cadeautje kwam een week later van de gemeente Emmen. Tot mijn verbazing was er een bestuurlijke rapportage van mijn 5 plantjes opgemaakt en stond hier niet het aantal hennepplanten in vernoemd maar het gewicht van de natte toppen welke zouden zijn gewogen en op 1.6 kg genoteerd, welke hiermee genoemd als zijnde een handelshoeveelheid ver boven de norm van de gemeente als vastgesteld in het handhavingsbeleid. Ik vind dit een onbegrijpelijke gang van zaken.

Heksenjacht ondanks gedoogbeleid

 

Het lijkt wel een heksenjacht, het gedoogbeleid is er toch niet voor niets, juist ook om burgers te beschermen criminalisering voor eigen teelt tegen te gaan of heb ik het nu volstrekt mis?

Ik heb 5 plantjes geteeld en wordt behandeld als een zware crimineel, mijn kleine beetje spaargeld is afgepakt, ik moet volgens de gemeente nu mijn woning uit (kort geding is komende week, dat heb ik aangespannen) ik heb jeugdzorg aan mijn broek gekregen die gelukkig het dossier inmiddels hebben afgerond na een tweetal bezoeken en tot de conclusie zijn gekomen dat ik een prima huishouden voer, dat mijn kinderen gelukkig zijn en geen problemen hebben etc..) en wordt dus strafrechterlijk ook nog vervolgd voor 1.6 kg.

De gemeente spreekt zich in meerdere rapporten tegen, in het eerste rapport wordt gesproken over 1.6 kg verse toppen, in de uiteindelijke beslissing is deze 1.6 kg ineens droog geschat op 780 gram! Ik weet niet hoe deze ambtenaar zijn plantjes droogt maar dat doet ie vele malen beter dan dat ik dat doe daar er bij mij gemiddeld 80 % afdroogt.

Ik heb inmiddels 5000 euro aan kosten voor een advocaat besteedt ben nu op zoek naar vervangende woonruimte in het geval de gerechtelijke dwaling komende week doorgang vindt en krijg als toetje nog een strafblad aangemeten na 39 jaar een keurig burger te zijn geweest. Ik vind dit zo oneerlijk dat wilde ik even aan u kwijt!’

Vernielde kweektent, afgepakte telefoon en kort geding

 

Tot zover het doldrieste verhaal van Suzanne. In wat voor land leven wij eigenlijk als kleine, vreedzame thuistelers die niet meer dan 5 plantjes op een veilige manier kweken behandeld worden als zware criminelen? Waarin burgemeesters, gemeenten en politie hun macht misbruiken, het gedoogbeleid faliekant negeren en zich willen laten gelden als ‘daadkrachtige bestuurders’ door hobbykwekers zonder pardon te criminaliseren en dakloos te maken?

We hadden natuurlijk ook graag nog foto’s van het betreffende kweektentje laten zien – waarin ze overigens ook tomaten, paprika’s en kruiden kweekt – maar dat is door de politie vernield. Suzanne: ‘De foto’s die ik had van de kweek en de toppen zijn door de politie in beslag genomen daar deze op mijn telefoon stonden. Deze heb ik nog steeds niet terug gekregen van justitie.’

En als we haar later deze week nog even spreken, meldt ze ook nog dat de gemeente Emmen haar ‘voor het gemak alvast heeft uitgeschreven’. Suzanne: ‘Ze nemen een voorproefje op de uitspraak die nog moet komen…’

Helaas is dit dus de werkelijkheid in een beschaafd (*ahum) land als Nederland. Laten we hopen dat de rechter in het kort geding een einde aan de waanzinnige heksenjacht van wethouder en loco-burgemeester Wilms en de politie Emmen maakt!

 

https://www.rollingstoned.nl/hoe-de-gemeente-emmen-thuiskweekster-suzanne-kapot-maakt/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, very sad. Heb als oldie (nee, stem geen 50+) hele andere tijden meegemaakt.

Dit heet dan vooruitgang....

Share this post


Link to post
Share on other sites

vijrspraak of niet je hebt wel alle problemen ervan zoals ze ook omschrijft

gaat niet om de straf maar het gezeik er om heen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weet je wat zo jammer is?

 

Jaren (!) terug was het beleid niet eens zo heel flauw (oftewel een stuk reeeler).

Het ging de politie niet eens om thuiskwekers die een paar duizend watt hadden hangen, die veilig werkten, geen (enkele) overlast bezorgden, niks van doen hadden met wapens, heling of whatsoever.

Destijds wist men nog een mild overwogen onderscheid te maken tussen fanatieke hobby/liefhebber en (crimineel)-industrieel.

 

Moet je kijken hoe we er nu voor staan?

"Alles" kan natuurlijk nog steeds altijd maar de maatschappelijke beeldvorming is totaal anders....

 

Afzender Lichtstad bouwjaar '65

Edited by Lo_PRO
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

rechtsstaat anno nederland :wave:

 

wat fata zegt; het is niet eens de straf die een probleem vormt; het is alles behalve dat strafrecht dat je compleet kapot moet maken, het moet stuk dus hoe veel het ook kost maakt niet uit, als het straks maar stuk is!

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel ook al heb je meer staan, heb je 200 planten in je schuur

dan krijg je misschien 120 uur taakstraf

maar er word ineens beslag gelegd op je huis en komen ze met een berekening van ja je hebt 100.000 euro verdiend

terwijl je dat waarschijnlijk nooit in 1x verdiend hebt

wat ik al zei het is meer het gezeik wat een probleem vormt dan de strafmaat zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Wilms is een linke,met Cees Bijl viel nog een beetje te praten.

Maar die Wilms is alleen maar kwaad lijkt het,op iedereen die ook maar 1 plantje in een verlichte tent heeft.

Hij verzint allerlei dingen om je te kunnen straffen en het hennepteam Emmen ook,ik weet niet hoe je zoiets noemt maar er is een naam voor dingen gerechtelijk uit je duim zuigen als aanklager.

Hun noemen het een leugen voor eigen bestwil maar eigenlijk is het euhm....

Plagiaat toch? :lol: of was het smaad/laster?

Soms komen ze bijna voor niks en verzinnen ze er een grammetje of 200 bij,zodat je toch de pisang bent.

En hoe weet ik dat die weging klopt?ik ben er niet bij en iedereen weet van corruptie binnen het korps,het gaat om scoren.

Ze likken aan de pen en wegen helemaal niet zeg ik je,en dus wil je gewoon solid bewijs(foto)

 

 

 

Realiteit is,als deze lieve vrouw buiten planten had gezet(zoals het zou mogen) had de hele buurt er last van gehad qua stank.

Plus had ze nog ratten(rippers) in de tuin gehad ook nog,door de geur.

Om discreet te kunnen kweken heb je juist een binnentuin nodig,en dat weet Wilms ook wel dus dat is echt een vuile streek van hem.

Maar blijkbaar is de Cees met de Bijl van huis en dansen de loco's op tafel ofzo?

 

Arme Suzanne,waarom nou juist zij en mensen zoals zij ZO HARD GENAAID moeten worden door de mensen die er voor ALLE BURGERS zouden moeten zijn.

Deze spartaanse aanpak krijgt zelfs een smerige pedofiel niet eens,maar wel iemand die stilletjes een plantje of 5 probeert te telen voor zichzelf.

Als het nou echt een crimineel betreft mag je trots zijn,maar ik snap niet hoe die Wilms slapen kan,of in de spiegel kan kijken.

Ik weet niet hoeveel levens van onschuldige mensen hij heeft stukgemaakt,en nog stuk zal maken.

 

Er is wel een member op dit forum die weerstand bood tegen deze procedure,na heel veel touwtrekken en kinderachtige acties van de gemeente Emmen is het uiteindelijk gelukt om er zonder represailles vanaf te komen.

Maar heeft wel 3 maanden uit zijn huis moeten doorbrengen.

 

 

Wilms moet wakker worden,het zijn niet de hobbytelers die aangepakt moeten maar de echte criminelen.

 

Hij maakt er een zooitje van zo,overal gebroken levens dankzij hem.

 

Zo ga je niet met mensen om.

Edited by Collie Weed
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godverdomme wat een honden! :verryangry:

 

De vreedzame thuiskweker mag zich wel bewapenen tegen de criminelen in blauw, want dat het criminelen zijn blijkt keer op keer maar weer. Ik wens Suzanne veel sterke en gerechtigheid bovendien.

 

Deze spartaanse aanpak krijgt zelfs een smerige pedofiel niet eens,maar wel iemand die stilletjes een plantje of 5 probeert te telen voor zichzelf.

Als het nou echt een crimineel betreft mag je trots zijn,maar ik snap niet hoe die Wilms slapen kan,of in de spiegel kan kijken.

Ik weet niet hoeveel levens van onschuldige mensen hij heeft stukgemaakt,en nog stuk zal maken.

Dat is me uit het hart gegrepen en ik begrijp ook niet dat de burgers het pikken, want zelfs als ik niet kweekte zou ik het hard veroordelen hoe de agenten te werk gaan en willen dat ze echte criminelen oppakken. Kennelijk is er in Nederland geen grotere misdaad denkbaar dan verdomme een paar plantjes onder een lampje kweken! Dit door en door corrupte land maakt me kotsmisselijk en derhalve kan ik geen respect meer hebben voor hun klotewetten. Vandaag zet ik meer planten dan ze er uit kunnen trekken, want ze zullen het nooit winnen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

schofterig! Hoezo uit een koophuis gezet, kan dat uberhaupt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een paar plantjes heb ben je een CRIMINEEL !!!

en moet je hangen,links om of rechtsom.(de dames/heren in het blauw moeten zich echt kapot schamen!)

maar kijk nou eens naar het gedrag van "agenten" vandaag de dag,het zijn onbeschofte flikker's geworden,die vroeger veel gepest zijn, althans daar lijkt het op.

Vroeger had ik ergens nog wel respect voor die gasten,maar dat is naar een dieptepunt gedaald.

Als de overheid het doet,zijn ze goed bezig !!! en als wij het doen zijn we criminelen.

Snap jij het nog ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid

 

n0QUTQL.jpg

 

Grab them bij hun kloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine vuistregel voor gemeente Emmen,afdeling loco Wilms :

 

Als er geen ontruimingsbedrijf gebeld hoeft te worden omdat de z.g.n. kwekerij te klein is,hoeft diegene ook niet ''aangepakt'' te worden als crimineel.

Mits alles veilig,verantwoord & discreet is aangelegd natuurlijk.

 

Dus deze actie is totaal useless,en verspilling van de belastingcenten.

 

Ik betaal geen belasting om jonge moeders met een kind met 5 plantjes te laten afstraffen......

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de 'Fucking Limit'. Het getuigt van een 'naar ontbinding riekende mentaliteit'. Hoe ver wil je gaan?

Staan de spoorwagons al klaar?

 

Zie onze actie-

Wij willen dit aspect ook zwaar aanzetten
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"De almachtige en alomtegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met Zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij toeval, maar van Zijn Vaderlijke hand ons toekomen."

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fatamorgana : nee dat is nou een mirage kerel.

Nope ik heet geen Suus,daar heb ik een te grote piemel voor :lol:

 

 

 

Maar ik woon in Emmen net zoals meer forumleden hier,en ben hier echt een beetje erg boos over.

Vandaar mijn reactie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dikke klit is ook net een piemel ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karma is erg snel tegenwoordig

 

https://www.google.n...ms-ernstig-ziek

 

kanker met uitzaaiingen nou dat vind ik toch erg sneu voor de beste man. Wil niemand hem wat wiet versturen met een linkje naar https://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/cam/patient/cannabis-pdq/#link/_13 of anders hoe het kan helpen als pijnstiller en voor tijdens de chemo.

of zou dat helemaal verkeerd vallen, zelfs als het oprecht goed bedoeld is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus, beetje extreem, niet ?

Ik wens niemand de dood in.

En karma is een constructie die de lagere kasten voorkomt te protesteren tegen het overduidelijk scheve systeem.

[/moraalridder]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karma is geen constructie , maar een universele regel.Als je een alleenstaande moeder op straat zet voor 5 plantjes, heeft die iets gezaaid dat 3 x harder als een boemerang terugkeert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar dat Josef Mengele van zijn 'pensioen' kon genieten in Argentinië.

Nee, sorry, karma komt er niet in, daarvoor is de wereld te oneerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouwe Josef is in Brazilië verzopen op 68-jarige leeftijd.Zijn schedel wordt tegenwoordig voor medische studiedoeleinden gebruikt.Is ook karma.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...