Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vinny123

Eerste Kweek Set Up Gorilla Tent

Recommended Posts

Beste mede Smokers,

 

Ik heb al heel wat opzoek werk gedaan en ben op mijn volgende set up gekomen voor mijn eerste kweek. De tent staat in een slaapkamer met een constante temperatuur van 20 graden.


  • De afzuiger is misschien wat zwaar maar dan moet ik hem ook niet voluit laten draaien. Wat denken jullie ervan ?

  • Wat vinden jullie van de gorilla tent ? ik weet dat de beste tent is maar is bv een andere goedkopere tent zeker even goed ?

  • LUMii HID naar CFL Converterset zodat ik in de vegetatieve fase een andere lamp kan gebruiken. Vinden jullie dit de moeite om te kopen ?

  • Vinden jullie een tensiometer een must ?

  • Wat is jullie mening van een Scrog net ? overbodig ?

    Zou graag jullie mening hierover weten. Als ook of ik iets ben vergeten. Al vast bedankt.


  • Gorilla tent 90 x 90 x 200

  • Starters pakket van Sannie seeds

  • EVSA 600 watt van LUMii deze is te dimmen en te boosten

  • LUMii Sunblaster Pro 600 watt lamp.

  • LUMii MAXii Reflector, Plug & Play reflector ( met opknoping haken geleverd, Inclusief een 4 meter IEC netsnoer )

  • softbox 700m³

  • Can Filter 800m³

  • Combi connect 160mm

  • 3x Stevige stalen slang/buis klem.

  • Thermo/hygro meter (Garden HighPro ProHygro Medium)

  • Adwa EC Meter AD204

  • Set Vloeistof (ijkvloeistof 7.0, 3.0 en bewaarvloeistof)

  • Adwa pH meter AD100

14.
Onderkant formulier


  • Fan Controller FC2000 - min / max

  • Clip ventilator ( Monkey Fan Secret Jardin )

  • Kweek pot vierkant 11 Liter ( 5 stuks )

  • Tijdschakelaar (LUMii Heavy Duty Plug-in Timer 24 uurs)

  • Automatische brandblusser 1KG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in iedergeval voor een andere fan controller kijken, als je geen brommende afzuiger wil.

Ga je niet actief inblazen?

Zou persoonlijk voor een Philips Green Power bulb gaan.

En qua tent gorilla is een van de A merken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xell bedankt voor je reactie !

 

SMSCOM twincontroller 4,5 amp deze fancontroller misschien beter ?

Actief inblazen was ik over aan het denken om een Actieve inblaas set va 275m³ met luchtslang 160mm

te kopen maar wou eerst eens zonder proberen of raad jij dit echt aan ? is dit zo een meerwaarde ? Wat vind ij van de afzuiger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een cli-mate mini grower, de 2x 600 variant zou voor jouw set-up goed moeten zijn. Voordeel vind ik dat je alles in 1 hebt. Mijn softbox bromt niet, dim m tot 25%. Maar weet niet of dat voor jouw afzuiging ook zou gelden.

 

En inblazen zou niet nodig hoeven zijn als je genoeg passief hebt. Ik heb 2x 14cm passieve inblaas en dat werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actief inblazen is bij mij wel een must do, ikzelf heb een 750m2 softbox als afzuiger en een g-tools buis als inblaas in een tent van 1bij1 ook met een 600watter.

 

Temperatuur is makkelijker in de hand te houden zo vind ik anders draait je softbox met lamp aan altijd op volle toeren.

 

Ik gebruik zelf een variac op me afzuiger, maar ik weet van een kennis dat die FC2000 controllers de boel laten brommen.

 

-edit-

 

Als je DIT setje bedoelt om te gaan inblazen hou er rekening mee dat die een een bult lawaai maakt.(my opinion)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zorgt voor voldoende passieve inblaas, bepaalt je afzuiging toch de temperatuur? Je wilt onderdruk dus met actief inblazen kun je nooit meer inblazen dan dat je afzuigt? Stel dat je 1000m3 afzuigt in de zomer, dan kun je toch moeilijk 1200m3 actief inblazen? Mijn redenatie is dan dat mn passieve inlaten groot genoeg zijn als ze in dit voorbeed 999m3 maximaal doorlaten? Passieve inlaten goed verdeeld zodat de hele ruimte goed circuleert, zwenkventilator erbij en klaar.

 

Of zie ik nou echt iets helemaal over t hoofd? :)

 

Overigens heb ik geen tent, dus ik heb mn gaten zelf kunnen maken. Is t dan dat de standaard luchtgat(en) niet toereikend zijn in een tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zorgt voor voldoende passieve inblaas, bepaalt je afzuiging toch de temperatuur? Je wilt onderdruk dus met actief inblazen kun je nooit meer inblazen dan dat je afzuigt? Stel dat je 1000m3 afzuigt in de zomer, dan kun je toch moeilijk 1200m3 actief inblazen? Mijn redenatie is dan dat mn passieve inlaten groot genoeg zijn als ze in dit voorbeed 999m3 maximaal doorlaten? Passieve inlaten goed verdeeld zodat de hele ruimte goed circuleert, zwenkventilator erbij en klaar.

 

Of zie ik nou echt iets helemaal over t hoofd? :)

 

Overigens heb ik geen tent, dus ik heb mn gaten zelf kunnen maken. Is t dan dat de standaard luchtgat(en) niet toereikend zijn in een tent?

 

mijn tent staat in een hoek dus kan maar aan een kant slangen hebben, maar je hebt wel gelijk als je genoeg passieve luchtgaten heb hoef je niet meer in te blazen inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

My 2cents.

 

Mijn 750m3 2 pollige torin in box bromt icm een goedkopere fancontroller, erg vervelend als je een stille installatie wilt. Dit kan je verhelpen met bijvoorbeeld een trafo klimaat controller.

 

Je potjes vind ik aardig klein, ik zou voor minimaal 18 liter per pot gaan, meer zou ook niet misstaan. Je krijgt dan een lekker kluif wortels en een betere ontwikkeling van je plant.

 

Scroggen vind ik een strak plan met 5 plantjes, zorg dat je 3a4 weken voorgroeit. Toppen voor meer zijwaartse groei en een netje spannen en zorgen dat ze allemaal op de zelfde hoogte komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...