Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Elpredatoror

Webcam In De Kweektent.

Recommended Posts

Goedemiddag.

 

Ik ga een nieuwe setup plaatsen en ik wil hier graag een webcam in hangen zodat ik op mijn telefoon af en toe even kan spieken.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe doe ik dit veilig en makkelijk zodat niet de hele wereld kan mee kijken.

 

ik heb een telefoon met vingerscanner en ik voel me er wel lekker bij als ik de cam achter een app kan zetten die je enkel kan openen met vingerprint identificatie.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens een camera gehad binnen die je op je gsm kon kijken met een app. was wel fijn je kon dan met je gsm de camera besturen en 360 graden draaien.

hier is zn camera die ik bedoel, weet alleen niet zeker of je bij deze ook vi je gsm kan doen, maar je kan het altijd eens navragen

http://www.nexuscctv.be/nl/nexus-ne-219z.html?gclid=CM3YxPrk4NICFQadGwodBGIEKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb even wat rondgekeken en gevraagd.

 

https://www.foscam.nl/index.php/fohome/c1-b.html

 

dit schijnt een prima cameraatje te zijn. makkelijk aan te sluiten, goed beveiligd, redelijk beeld.

 

ik kan me niet voorstellen dat er niemand op t forum is die al iets dergelijks heeft hangen dus ik wacht nog even met aanschaf en ben benieuwd wat jullie hebben hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via internet is link. Wanneer jij denkt dat je camera uitstaat kunnen de blauwen wel meekijken en ondertussen rustig een daderprofiel schetsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via internet is link. Wanneer jij denkt dat je camera uitstaat kunnen de blauwen wel meekijken en ondertussen rustig een daderprofiel schetsen.

 

ik lach me helemaal 3x dubbel als ze dat doen voor 9 plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via internet is link. Wanneer jij denkt dat je camera uitstaat kunnen de blauwen wel meekijken en ondertussen rustig een daderprofiel schetsen.

 

ik lach me helemaal 3x dubbel als ze dat doen voor 9 plantjes.

Helaas is het de realiteit, heb je niet gelezen dat er recentelijk nog een dame haar woning is uitgezet voor 5 plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup,no joke.

 

Babylon come bun you down fi less....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, nou ik laat me als medicinale gebruiker niet meer intimideren. Ik ben helemaal klaar met al dat gezeik. Fuvk you!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal erg leuk maar ook als medicinaal gebruiker wordt je er gewoon uitgezet ... en welk nut heeft het om in een klein hobby hok een camera te hangen ...zodra je iets "vreemds" constateert moet je toch naar je hokje .. heb in al die jaren nog nooit het idee gehad dat k iets miste nammelijk iedere dag bewateren even kijken enz zie je genoeg toch of denk je met camera meer te zien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WebCamera is mijn optiek gewoon overbodig tenzij het een planttemperatuurcamera betreft voor je dimlux opstelling zonder internet verbinding.

Elke Webcam is in principe te hacken,en dus onnodige onveiligheid.

Tuurlijk is het een leuk idee als je er niet aan denkt gehackt te worden,maar ik wil je gewoon behoeden voor een invalletje voor je tentje.

Dat wens ik niemand toe,ik heb er al jaren geleden al eens mee te maken gehad.

Dat was nog maar de politie,er kunnen ook rippers langskomen en die zijn NOG minder vriendelijk.

IP adres is zo gevonden namelijk... :whistle:

 

Ik intimideer je echt niet,ik wil dat je gewoon geen bezoek krijgt.... ^_^

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal erg leuk maar ook als medicinaal gebruiker wordt je er gewoon uitgezet ... en welk nut heeft het om in een klein hobby hok een camera te hangen ...zodra je iets "vreemds" constateert moet je toch naar je hokje .. heb in al die jaren nog nooit het idee gehad dat k iets miste nammelijk iedere dag bewateren even kijken enz zie je genoeg toch of denk je met camera meer te zien?

 

Als ik een paar dagen van huis ben dan lijkt het mij wel fijn om ff te kunnen spieken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er ook rekening mee dat je bereik in een tentje erg slecht is dus je zult moeten bekabelen en dan nog heb je storing i.v.m. je lampen e.d.. En zoals Collie zegt..... IP camera's zijn altijd te hacken en dus onveilig. Wat je nodig hebt is een netwerkcamera en een VPN server bij een betrouwbare provider. Die abonnementen zijn niet zo duur en dan kan je alles dichttimmeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook niet gezegd dat het eenvoudig is :innocent: maar het is ook niet overdreven moelijk... wel teveel om het hier zo maar even uit te leggen maar in het kort komt het hierop neer. Met een VPN (Virtual Private Network) zorg je voor een versleutelde verbinding met een provider die netwerkdiensten levert. Je eigen netwerk blijft dus fysiek bij jou thuis en dus ook al je data. Een provider zal nooit kunnen zien wat jij aan het doen bent. Raadzaam is om dit netwerk te bekabelen zodat je geen wifi gebruikt voor de data die tussen jou en de provider op en neer gaat. Je kunt natuurlijk ook altijd je eigen netwerkserver maken maar dan heb je toch dure software nodig (torrents are your best friends) en toch wel wat kennis nodig om het allemaal fatsoenlijk op te zetten. Er zijn op internet genoeg handleidingen die je hierin kunnen helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje router/internet modem kan ook wel een VPN opzetten. Bijvoorbeeld een FRITZBox.

 

Leuke van een Webcam in de tent is ook wel dat je er ook van die timelapse filmpjes mee kan maken.

 

Moet zeggen dat ik zelf ooit een webcam in de tent heb gehad, maar het viel toch ook wel wat tegen. Al was dat er eentje die niet kon pannen en zoomen enzo. Na een paar keer kijken was de lol er wel vanaf en keek ik er nooit meer op. Heb in plaats daarvan een datalogger die "alles" in de gaten houdt en dat kan ik dan op mijn telefoon checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras, dat is echt appels met peren vergelijken. Je router wordt dan de zwakste schakel in je netwerk en dat moet je niet willen als je echte beveiliging zoekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze je router hacken heb je sowieso al een probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte een oude netbook met ubuntu en motion, alleen voor intern netwerk met wachtwoord. Dan op een android via rdp naar mijn desktop en naar de interne pagina. Dat is allemaal versleuteld en met wachtwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdje terug had ik ook dat idee idd..

Maar ben ik weer vanaf gestapt :) eerder een datalogger die naar je mobiel stuurt..

Ip/internet verbindingen zijn erg fragiel en zo makkelijk te hacken..

Plus een iets of wat goede kwaliteitscam kost je een pak geld :)

En zodra hps aangaat zie je toch geen flikker meer,buiten strepen op je beeld :) kan je evengoed een oudere android phone in je hok hangen en een videosignaal uitzenden naar je eigen foon,maar werkt ook maar beperkte afstand..

 

Heb als kweker geleerd dat je weinig vakantie hebt,je kan niet zomaar ff weekje weggaan en denken oh de buurman verzorgt ze wel ff ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand vertellen welke dataloggers je live via het internet kunt uitlezen? Heb gegoogled maar kon niets vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via internet weet ik niet wel op afstand degene die ik heb kun je gebruiken als live monitor dat is de klimalog pro USB stickje in de pc ff connectie en je kunt elke minuut 10 15 etc etc de temperatuur volgen en de vochtigheid dauwpunten en nog meer maar zover ben ik er niet mee gegaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...