Ga naar inhoud

Mapito > Inhoud Kratje 32Ltr

24 replies to this topic

#21 Wietsurfer1

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 88 Posts:

Gepost 02 april 2017 - 21:19

Kan me wel voorstellen dat je de waardes lager houd inderdaad. Op RFX is het alleen vloeden prima te doen. Houd minder vocht vast als mapito en is meer PH neutraal

#22 dilago

dialog

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 8623 Posts:

Gepost 02 april 2017 - 21:31

Bekijk Post Wietsurfer1, op 02 april 2017 - 21:19 , zei:

Kan me wel voorstellen dat je de waardes lager houd inderdaad. Op RFX is het alleen vloeden prima te doen. Houd minder vocht vast als mapito en is meer PH neutraal
Bij mijn weten is rfx-1 niet pH-neutraal, want het bestaat voor het grootste deel uit steenwol evenals mapito. Het krijgt dezelfde pH als wat je er ingiet en dat is bij mapito al geregeld omdat het hergebruikt is.
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#23 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 9623 Posts:

Gepost 03 april 2017 - 08:10

Ph neutraal betekent dat de ph rond de 7 zit in het medium en heeft niks te maken met de ph vd drain die je meet na water geven :search:

Deze post is bewerkt door lostchild: 03 april 2017 - 08:14

Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven

#24 Wietsurfer1

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 88 Posts:

Gepost 05 april 2017 - 10:29

Ik zal het eens anders formuleren, RFX-1 laat bij mij minder de PH schommelen dan Mapito. Bij Mapito wil de PH weleens flink omhoog schieten in het medium zelf en wat uit de drain komt. Bij RFX gaat de PH vrijwel niet omhoog en wat ik erin stop bijvoorbeeld een PH van 5.8 krijg ik vrijwel altijd een PH van 5.9 / 6.0 eruit in de gehele cyclus. Aan het einde wel spoelen uiteraard....

Bekijk Post defQon Soldier, op 16 maart 2017 - 11:34 , zei:

Yo,

vraagje; je hebt de vouwkratjes van 32ltr
Gaat daar daadwerkelijk ook 32ltr mapito in of meer/minder?
Kan me voorstellen, na bijv. het inwateren als het inzakt, dat er meer in gaat ... ?!?!
Maar klopt dat ook?

Mijn ervaringen precies wat Fatamorgana zegt is : meer extra bestellen ( 20% ) omdat het veel inzakt. Bij RFX blijven de vlokken vrijwel zelfde formaat na het bewateren en zakt minder in. Alles heeft zijn voor en nadelen ik werk niet meer anders dan met RFX.

#25 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 9623 Posts:

Gepost 05 april 2017 - 10:57

Pito bestaat uit (hergebruikte) steenwol en PU vlokken(schuimrubber), gestoomd meer niet, geen nieuwe lime buffering oid.
Nogal wat anders dan de verse rfx gemaakt van agrowool (verrijkte steenwol).
Helemaal niet vreemd dat je dan andere dingen op je meter ziet gebeuren :innocent:

Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven